ShatyMK Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Cześć, Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie taki pomysł, moje obecne A4 B6 1.8T BFB po chipie osiągnęło moc 185KM i 295NM, jednak po logach widzę że lambda koryguje dawkę, czasami wzbogacając a czasami zubażając mieszankę, w niektórych momentach AFR ma trochę zapasu. Zastanawiam się czy można osiągnąć stan w którym osiągnę bardzo dobry AFR przy jednoczesnych minimalnych korektach lambdy, czyli mówiąc wprost chciałbym skorygować sobie trochę soft tak aby był jak najbardziej optymalny, tym bardziej, że po montażu downpipe i full przelotu nie oddawałem auta na korektę softu. Pytanie brzmi następująco, czy ktoś ma doświadczenie z aplikacją TunerPro i czy modyfikował mapy paliwowe dla silników 1.8T w tej aplikacji? Obecnie zgrałem sobie mapę w formie pliku BIN, prawdopodobnie potrzebuję do tego jeszcze pliku XDF dla mojego auta. Temat w sieci jest owiany jakąś tajemnicą więc ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na ten temat. Prośba do wtajemniczonych osób o poradę, czy jest możliwe wykonanie drobnej korekty za pomocą TunerPro oraz KKL FT232RL, czy potrzebny jest inny specjalny kabel/interfejs? Z Nefmoto poradziłem sobie bez problemu, jednak TunerPro RT nie łączy się z ECU - myślałem że XDF zgram bezpośrednio z auta. Oczywiście backup softu mam przygotowany, liczę się z ryzykiem które może pojawić się podczas modyfikacji map. Nie chcę wgrywać gotowca i logować pół dnia i interpretować logi po czym wgrywać kolejny który też będzie w pewnym zakresie obrotów lepszy a w innym gorszy, wolę zrozumieć temat, zdobyć wiedzę i wykonać korektę obecnego softu samodzielnie.
roman_tyk Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 jak chcesz zrozumiec temat to nie obedzie sie bez wgrywania 40 binarek i logowania za kazda zmiana sama teoria jesli taka posiadasz ze specka me7.5 nie wystarczy trzeba wiedziec jak i ktore mapy pomodzic amatorsko jeszcze boostem mozna sie pobawic ale jak chcesz ogarniac mapki z paliwem to moze sie okazac ze to bedzie dosc kosztowne kp lub xdf muisz sobie samemu zdefiiniowac
Łukasz13 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Nefmoto w zupełność wystarczy do zgrywania, wgrywania, dalej jest problem jesli nie masz xdf do tego pliku i sam nie potrafisz wyszukac odpowiednie mapy, druga kwestia że darmowy tunerpro nie liczy checsumów i wgranie takiego pliku unieruchamia auto, zanim zaczniesz modyfikować softa dobrze by było aby auto było w pełni sprawne, rozumiem ze logi na serii nie odbiegają od normy?
wlk1 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Przejrzyj forum nefmoto. Znajdziesz tematy z opisem prostych stage1/2, podstawowymi xdf'ami i bin'ami. Na ich podstawie zrobiłem xdf'a do BFB. Masz tam też programiki darmowe do liczenia checksum.
Galetto Opublikowano 27 Czerwca 2015 Opublikowano 27 Czerwca 2015 jednak po logach widzę że lambda koryguje dawkę Sonda od tego jest... Tym bardziej, że masz szerokopasmówkę to praktycznie do końca auto jedzie w CL. Pokaż logi co Ci tam przeszkadza. Zastanawiam się czy można osiągnąć stan w którym osiągnę bardzo dobry AFR przy jednoczesnych minimalnych korektach lambdy AFR to stała wartosć w sofcie do której to ECU dąży głównie za pomocą odczytów z sondy i innych elektronicznych czujników. Wiesz jaki AFR będzie najlepszy dla Twojego auta przy jakim obciążeniu?? mówiąc wprost chciałbym skorygować sobie trochę soft tak aby był jak najbardziej optymalny Dlaczego sądzisz, że teraz nie jest optymalny?? tym bardziej, że po montażu downpipe i full przelotu nie oddawałem auta na korektę softu. Przy tych zmianach nie ma takiej konieczności. Temat w sieci jest owiany jakąś tajemnicą więc ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na ten temat. Tylko u nas na zagranicznych forach jest dużo jawnych treści. czy jest możliwe wykonanie drobnej korekty za pomocą TunerPro oraz KKL FT232RL, czy potrzebny jest inny specjalny kabel/interfejs? Jak najbardziej. TunerPro to program do obróbki softu, a KKL w połączeniu z programem NefMoto posłuży do zgrania/wgrania flasha. Jak już Łukasz wspomniał będziesz potrzebował jeszcze coś do policzenia sum jeśli pozostaniesz przy tym sprzęcie. jednak TunerPro RT nie łączy się z ECU - myślałem że XDF zgram bezpośrednio z auta. Ten program nie jest do odczytywania czegokolwiek z auta tylko do obróbki softu. XDF to plik, który musisz sobie stworzyć pod wersję flasha w swoim ECU. Oczywiście musisz znać adresy map, które Cię interesują lub liczyć na czyjąś łaskę kto takowy ma i się podzieli z Tobą. wolę zrozumieć temat, zdobyć wiedzę i wykonać korektę obecnego softu samodzielnie. Długa droga przed Tobą i testowanie na żywo. Temat dla wytrwałych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się