Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczenie i ślizganie sprzęgła klimatyzacji cewka czy sprzęgło ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W audi a4 b5 fl afn mam problem z piszczącą klimą. Po załączeniu klimatyzacji piszczy raz delikatnie raz bardzo mocno. Gdy mocno piszczy to ślizga się sprzęgło przy kole sprężarki. Co będzie uszkodzone ? Czy elektromagnes który słabo przyciąga bo ma słabą oporność ? Czy może zużyte sprzęgło ponieważ jest za duża szpara ?

Gdy poleje koło sprężarki wodą to moment i zaczyna piszczeć bardzo głośno, gdy załącze klimatronik na eco koło nie piszczy wogóle.

Gdy są temperatury na dworze do 20C piszczenie jest delikatne i nie ślizga sprzęgłem, przy temp takich jak dzisiaj ślizga i daje po uszach praktycznie co chwile :/

Klima dobita na maxa 700g i szczelna napewno. Przed dobiciem było tak samo.

Opublikowano

Mam identyczny problem i sam się zastanawiam czym jest to spowodowane ... przy chłodniejszych dniach piszczy ale o wiele mniej niz tak jak np dzisiaj gdy temperatura na zewnatrz przekroczyła 30. Myślałem ze sprezarka wyskoczy. Ma ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić ?

Opublikowano

Witam

W audi a4 b5 fl afn mam problem z piszczącą klimą. Po załączeniu klimatyzacji piszczy raz delikatnie raz bardzo mocno. Gdy mocno piszczy to ślizga się sprzęgło przy kole sprężarki. Co będzie uszkodzone ? Czy elektromagnes który słabo przyciąga bo ma słabą oporność ? Czy może zużyte sprzęgło ponieważ jest za duża szpara ?

Gdy poleje koło sprężarki wodą to moment i zaczyna piszczeć bardzo głośno, gdy załącze klimatronik na eco koło nie piszczy wogóle.

Gdy są temperatury na dworze do 20C piszczenie jest delikatne i nie ślizga sprzęgłem, przy temp takich jak dzisiaj ślizga i daje po uszach praktycznie co chwile :/

Klima dobita na maxa 700g i szczelna napewno. Przed dobiciem było tak samo.

za duża szczelina między tarczą a kołem pasowym, jest tam podkładka dystansowa ... można ją wyciągnąć aby zmniejszyc szczeline , albo wymienić tarczę sprzęgiełka

Opublikowano

Nie ma podkładki, właśnie ściągałem tarcze aby to sprawdzić. Tarcza ma grubość 4,6mm i nie wygląda na zjechaną do końca. Koło pasowe śmiga okej nie szura nie szumi chodzi leciutko. Samo sprzęgło chodzi ciężej ale wiadomo że tłoczkami w sprężarce ruszamy i dlatego chodzi ciężej. Swobodnie jednak dwoma palcami ją obkręcam.

Ale i tutaj mi się wydaje jest problem cewka ma bardzo małą oporność bo jest to maksymalnie 1,4 oma nieraz nawet pokazywało nie całe 0,5 oma. Czy ma ktoś dane ile cewka powinna mieć om w tym modelu sprężarki Zexel DCW-17D ??

Przeczyściłem też tarczę i koło pasowe z pyłku i teraz nawet w gorąc delikatnie piszczy a nie tak mocno. Mi się wydaje, że elektromagnes za słabo ściąga tarcze i dlatego piszczy. W ciepłe dni jeszcze bardziej bo pogarsza się oporność. To tak na moje proste rozumowanie. Tylko czy ktoś by to mógł potwierdzić :D

Opublikowano

Nie ma podkładki, właśnie ściągałem tarcze aby to sprawdzić. Tarcza ma grubość 4,6mm i nie wygląda na zjechaną do końca. Koło pasowe śmiga okej nie szura nie szumi chodzi leciutko. Samo sprzęgło chodzi ciężej ale wiadomo że tłoczkami w sprężarce ruszamy i dlatego chodzi ciężej. Swobodnie jednak dwoma palcami ją obkręcam.

Ale i tutaj mi się wydaje jest problem cewka ma bardzo małą oporność bo jest to maksymalnie 1,4 oma nieraz nawet pokazywało nie całe 0,5 oma. Czy ma ktoś dane ile cewka powinna mieć om w tym modelu sprężarki Zexel DCW-17D ??

Przeczyściłem też tarczę i koło pasowe z pyłku i teraz nawet w gorąc delikatnie piszczy a nie tak mocno. Mi się wydaje, że elektromagnes za słabo ściąga tarcze i dlatego piszczy. W ciepłe dni jeszcze bardziej bo pogarsza się oporność. To tak na moje proste rozumowanie. Tylko czy ktoś by to mógł potwierdzić :D

3,5 do 4,5 omów

Opublikowano

A sprawdzaliście pasek i napinacz? U mnie też popiskiwało i napieli mi pasek, potem dla pewności go wymienili i piszczenie zupełnie ucichło.

Opublikowano

No i wszystko jasne kolego metik cewka siedzi u mnie na małą ma oporność i za słabo ściąga.

Pasek mam nówkę conti napinacz śmiga ok. Pozatym tak jak pisałem wcześniej u mnie widać gołym okiem jak ślizga się sprzęgło i wtedy jest pisk.

Opublikowano

Koledzy ja również rozwiązałem problem. Tak jak wspominał kolega marcin_franz powodem był zbyt luźny pasek który ślizgał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...