Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Zaślepienie egr'a w 1Z


nitroMCZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Planuje zaślepić egr w moim 1Z. Dodam, ze nie jest uszkodzony a chce go zaślepić , gdyż moim zdaniem robi wiecej złego niż dobrego (syf, nagar). Czy będzie to skutkowało spadkiem mocy??? , lub bedzie miało inne konsekwencje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to takie proste i oczywiste. Po cos ten EGR zostal wymyslony i wsadzony do autek. Nie sadze ze ot tak mozna go sobie "wylaczyc".

Federacja Zielonych na pewno wie po co jest EGR.

Odlaczenie EGR nie skutkuje niczym zlym dla Twojego auta, co najwyzej dla kierowcy i otoczenia skutkuje wiekszym efektem cieplarnianym.

Jak wszyscy odlaczymy EGR to za kilka lat a nie za kilkanaście bedzie unas jak w śródziemiu :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czytalem, ze recurkulacja ma i swoje zalety (nie chodzi o srodowisko), dla silnika i ostatnimi czasy sie zastanawialem czy nie lepszym rozwiazaniem jest co jakis czas przeczyscic caly uklad dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnawiam temat. Właśnie zaślepiłem go i na razie nie odczuwam zmian. Chodzi mi o wypowiedz kogoś kompetentnego na ten temat. Chodzi o wpływ na moc, temperaturę w komorze spalania itp. Czy tak, czy nie(zaślepiać). Bo przytaczanie tu opisów z benzyniaków daewoo to chyba nieporozumienie. Diesel to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zaślepionym EGR. można odczuć większą moc czy tak jest :confused: Dla silnika nic się nie stanie. W B5 można to spokojnie "zaślepić", natomiast w B6 komputer będzie wyświetlał błąd w postaci CHECK. Wszyscy moi znajomi w starszych silnikach mają zaślepiony EGR chyba że im się przepaliła blaszka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR tak samo jest po to aby studzić komore spalania (cylindry) kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Moim zdaniem w aucie do codziennej jazdy (seryjnym bądz tylko z czipsem) EGR powinien zostać.

Problemy z zatykającym się dolotem oraz kolektorami biorą się z nie poprawnej pracy EGRu i filterka na górze głowicy silnika.

Moim zdaniem sprawdz jak pracuje Twój EGR, ew. wyczyść go, sprawdz takżeczy nie ma przerwanej membrany, a na koniec wyczyść sobie kolektory o cały dolot.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić jak pracuje EGR

jest opisane na forum, poszukaj... to się robi Vag-comemw grupie 003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz EGR mam zaslepionego 5 zlotowka od ponad 2 lat i nic zlego sie nie dzieje.. :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta :decayed:

Wiem że topiców na forum na ten temat jest kupa , ale czy ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć w jaki sposób najlepiej zaślepić EGR w 1Z-cie ?

Chodzi mi o to w które miejsce wsadzić blachę i które wężyki, w którym miejscu i w jaki sposób zaślepić??

Czytałem już na wielu forach i każdy robi to inaczej, i już sam nie wiem jak będzie najlepiej :blink:

Ideałem by było jakieś foto poglądowe co, gdzie i jak.

Zdecydowałem się na zaślepienie , ponieważ mam kupe syfu w dolocie , auto dymi na siwo , a po przegazowaniu ( na postoju ) powyżej 4300 obr/min. całym silnikiem i budą przez chwile telepie a z kominów wali niesamowita ilość czarnej sadzy. Wiem że to może być też kwestia dziury w dolocie dlatego wymienie jedyny podejrzany element , ale sprawdzałęm egra na vagu i wychodzi że jest cały czas nie domknięty ( bodajże 68,9 % czy jakoś tak ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...