pascalPL Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 Mam mały problem w moim "nowym" pełnoletnim Audi A4 B5 1.8 ADR B+G. Generalnie hamulce mam do roboty. Przód na razie zostawiam aż do wykończenia tarcz lub klocków, ale tył się już "wykończył" i zmieniam we wtorek tarcze, klocki, łożyska + czyszczenie tarcz ABSu, przód i tył. Ale aktualnie mam taki temat. Przy hamowaniu już przed samym zatrzymaniem włącza się ABS (już od 10km/h do pełnego zatrzymania). Miękki pedał za każdym hamowaniem. Chciałem podpiąć się VAGiem do ABS i zobaczyć co go boli, ale... przy próbie wejścia w podsystem ABSu z zegarów wydobywa się kilka sygnałów dźwiękowych, zapala się kontrolka ABS i.. tak w pętli. Polski VAG stara się co chwilę nawiązać połączenie, odtworzyć połączenie, a z zegarów bip, bip, bip i zapalenie na chwilę ABS. Testowałem kilka razy, 2 interfejsami, dwoma komputerami i za każdym razem to samo. Parę minut nawet czekałem, bez rezultatu. Inne podsystemy osiągalne bez problemów. Doczytałem się, że pojawiają się problemy ze sterownikami ABSu i objawami są między innymi: "częściowa lub całkowita utrata komunikacji z modułem ABS". Czy ktoś może mi polecić w Lublinie jakiś zakład, który jest oblatany w problemach z sterownikiem ABSu i potrafi go zrobić na miejscu. Jeżeli to tylko problem zimnego lutu to mogę spróbować to sam zrobić, ale wolę jednak oddać naprawę tego podsystemu komuś zaufanemu, a nie pierwszej aukcji na allegro z brzegu. Z góry dzięki za wskazanie jakiegoś dobrego zakładu.
szadziorek Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Przede wszystkim wyczyść czujniki ABS'u. Zbierają się na nich opiłki metalu, i przez to są takie objawy (włączający się ABS pod koniec hamowania). Miałem to samo w swoim poprzednim B5. Po wyczyszczeniu czujników problem znikł.
beny. Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Chciałem podpiąć się VAGiem do ABS i zobaczyć co go boli, ale... przy próbie wejścia w podsystem ABSu z zegarów wydobywa się kilka sygnałów dźwiękowych, zapala się kontrolka ABS i.. tak w pętli. Polski VAG stara się co chwilę nawiązać połączenie, odtworzyć połączenie, a z zegarów bip, bip, bip i zapalenie na chwilę ABS. Testowałem kilka razy, 2 interfejsami, dwoma komputerami i za każdym razem to samo. Parę minut nawet czekałem, bez rezultatu. Inne podsystemy osiągalne bez problemów. Rozwiązałeś kolego ten problem?
Cpt.Ryan Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Odkopię troszkę temat. W mojej B5 także ABS sie odzywa nieproszony tuz przed końcem hamowania. Czy możliwe jest że dzieje się to poprzez wsadzenie przegubów od auta bez ABS do mojej która posiada ABS? Dodam, że chyba za każdym razem na prawym przednim kole włącza się ABS, czuje jak auto sciaga w lewo, czyli prawa strona hamuje lżej.
cysiu56 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Witam jestem nowym członkiem forum i nie chce zaczynać nowego tamto bo mam podobne objawy tylko cały czas mruga mi kontrolka ABS. Zaraz po odpaleniu nic nie świeci wystarczy, że hamulce dostaną trochę temperatury przy hamowaniu i wtedy zaczynają się cyrki. Kontrolka zaczyna mrugac i nie mam w ogóle ABSu lub włącza się jak u kolegi wyżej. Po pewnym czasie kontrolka gaśnie i wszystko jest dobrze i tak w kółko. Orientuje się ktoś w czym problem. Dodam, że wszystko zaczęło po miesiącu od wymiany tarczy i klocków. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Cpt.Ryan Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 U mnie wadliwy okazał się pierścień od ABS na prawym przegubie. Jest pekniety, dla tego tak czujnik wariuje. Czy u Ciebie bedzie to samo, nie wiem, byc może coś jest jeszcze nie halo z czujnikiem skoro dzialanie ABS jest tez uwarunkowane temperaturą hamulcy.
cysiu56 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Oki dzięki kolego sprawdzę to dokładnie:) Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
syra86 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Sprawdź też czy któryś czujnik nie jest wysunięty ze zwrotnicy i je dobij. Lubią się cofnąć i powodować cyrk z absem.
michulek Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 U mnie przy hamowaniu to samo tyle że żadne błędy i abs się nie świeci. Czym te koronki najlepiej wyczyścić ?
Cpt.Ryan Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 U mnie przy hamowaniu to samo tyle że żadne błędy i abs się nie świeci. Czym te koronki najlepiej wyczyścić ? Sądze że szczota druciana, zobacz czy nie jest pęknięty.
michulek Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Co tam trzeba posciagac zeby się do tego dobrać bo przyznam że tego nie ruszyłem jeszcze
Cpt.Ryan Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Musisz zdjąc koło, albo jakos wejść pod samochód, na końcu pułosi, zaraz koło piasty być widoczny.
michulek Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Aaa już rozumiem dzięki mam nadzieję że to cos pomoże bo to męczące pod noga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się