Skocz do zawartości
IGNOROWANY

spadek mocy oraz dymienie


maly13gorzow

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z moją audi. jechałem sobie poza miastem i przy przyspieszaniu zauważyłem że brakuje mocy tak ajk by turbina nie reagowała. w lusterku zauważyłem że strasznie kopci. nie zapaliły sie żadne kontrolki. dojechałem do mechanika i po podłączeniu do kompa niby nie pokazał żadnych błędów.

pomożcie co to moze być??

na wstępie mechanik powiedział ze może to być turbina albo głowica lub pompki. tankuje verwe na orlenie i nic wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spr poziom oleju w silniku, turbo do sprawdzenia pod względem luzu oski i pd ich gniazda i uszczelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mowisz ze moze byc to turbina?? oki dzieki za info. pozniej sie odezwe co bylo nie tak albo bede szukal dalej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moją audi. jechałem sobie poza miastem i przy przyspieszaniu zauważyłem że brakuje mocy tak ajk by turbina nie reagowała. w lusterku zauważyłem że strasznie kopci. nie zapaliły sie żadne kontrolki. dojechałem do mechanika i po podłączeniu do kompa niby nie pokazał żadnych błędów.

pomożcie co to moze być??

na wstępie mechanik powiedział ze może to być turbina albo głowica lub pompki. tankuje verwe na orlenie i nic wiecej

Srawdź działanie EGR-a, bo to może być jego sprawka :decayed:

BDW co to za motorówka ? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej, wygląda to na zacinanie się EGR-a w pozycji częściowo otwartej, jak będzie się to często powtarzać, to zaślep go na próbę i napisz czy przestało.

Na zaślepionym EGR-e powinien się pojawić błąd zbyt małego przepływu przez EGR, ale auto powinno jeździć bez zmian, po usunięciu zaślepki migająca żółta spirala po jakimś czasie sama zgaśnie , a błąd sobie kiedyś wykasujesz :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety dla mnie okazało się że w silniku nie ma oleju. Mechanik mowił że olej wciągała turbina i trzeba wszystko czyścić. Mówił że jeśli przytarłem silnik to już większy problem bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak... Nic z motorem się nie stało jak ci nie zassal oleju w cylindry na tyle ze sam obrotów nabrał to luzik.kontrolki oleju tez ci nie wyświetlić w czasie awarii wiec olej musiał być może miarka sucha a to nie znaczy o braku oleju bo jego jeszcze w misce leży 3l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie zacznij od dolania oleju a potem sprawdź komprechę na garkach, podejrzewam że jak oleum było mało, to mógł wstąpić problem z chłodzeniem tłoków i nieco spuchły aż im się zrobiło ciasno w cylindrach :P:kox:

Że jest to możliwe to już się kiedyś przekonałem na własnej skórze, moje BPW też straciło moc aż zgasło, potem rozrusznik nie miał sily przekręcić motorówką do puki nie przestygła :P

I u mnie wcale oleju nie było mało , a temperatura cieczy chłodzącej nie podniosła się na wskaźniku powyżej 90 st. C :decayed::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to mnie trochę pocieszyłeś. na ale znając moje szczęście to będzie gorzej. no ale pożyjemy zobaczymy. a powiedzcie mi czy turbiny po regeneracji z katowic są dobrze robione czy na odpierdziel?? bo na allegro można u nich kupić za 7 stówek. miał ktoś z nimi już do czynienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytają opinie na forach, słychać że od jakiegoś czasu producenci turbin nie udostępniają ori zestawów naprawczych do swoich wyrobów, tak że cała regeneracja turbin opiera się na gorszych lub lepszych podróbach pochodzących z kraju który wszystko produkuje :decayed::grin:

U siebie turbiny nie wymieniałem, na razie nie było takiej potrzeby, mimo że ma baardzo ciężkie życie, ale gdyby zaszła taka konieczność to myślę że prędzej bym zamontował ori używkę , niż regenerowaną :hi::naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki dziekuje za info. czyli nie bede do nich dzwonil


Mechanik spuścił tylko pół litra oleju z silnika. Czy jest możliwość że nic się z silnikiem nie stało? Dziś mi zadzwonił że pompa oleju mogła dostać po d*pie jeszcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo w rozsypce niby :(


pojutrze opiszę co było z silnikiem bo dopiero auto odbieram od mechaniora


a wiec moze komuś się przyda ta informacja.

siadła turbina, tzn sie rozsypała i wyciągneła olej z silnika. dół silnika się przytarł wiec trzeba było szlif robic. wymiana wszystkich uszczelek regeneracja turbiny, czyszczenie całego układu wydechowego, regeneracja pompy oleju. chyba wszystko opisałem.

autko złożone chodzi o niebo lepiej niż przed awarią.

mechanior z gorzowa wlkp go składal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...