Tomeek Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Witam, Od miesiąca borykam się z problem Tiptronic'a samochód A4 b7 3.0 TDI Q , skrzynia z tego co pamiętam to JAX a minowicie - skrzynia przy ostrym dodaniu gazu kręciła pięknie wszystkie biegi lecz z 4 na 5 wykręcił wyższe obroty "strasznie szarpnelo samochodem " i został na 4 ce - odpuszczam trochę gaz wtedy wrzucil 5 i dalej można było gniesc. Przez jakiś czas tak jeździłem ale zauważyłem ze zaczyna szarpać jak redukuje przy hamowaniu z 3 na 2 i 2 na 1 ( delikatne szarpniecia) , wiec postanowiłem zmienić olej ( zalany oryginalny ZF łącznie z wymianą filtra - zabawa ok 1500 pln za sam olej ) lecz to nic nie pomogło, kolejnym zabiegiem była "aktualizacja oprogramowania skrzyni w ASO AUDI , VW" lecz jak się okazało akualny program miałem już u siebie , więc zrobili mi adaptacje skrzyni - i teraz skrzynia zachowuje się niesamowicie nie przewidywalnie ( sytuacja która wcześniej miała miejsce z 4 na 5 teraz czasem się zdarza z 3 na 4 i dość często z 5 na 6 a to na trasie jest juz dość niebezpieczne jak chce coś wyprzedzić a skrzynia wpada w tryb awaryjny . Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem ? Ewentualnie czy znacie może jakiegoś ogarnietego mechanika od skrzyni w okolicy malopolski/Krakowa ??? Wszystkie rady będą bardzo cenne !!! Z góry dziękuję 1
Hezen Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 (edytowane) Trzeba sprawdzić błędy w sterowniku skrzyni. Jeśli wpadła w tryb awaryjny to nie bez powodu i jakiś błąd na pewno będzie zapisany. Zrobili Ci adaptacje skrzyni/sterownika? - adaptacje robi się w przypadku jego wymiany. Adaptacje to się robi pedału gazu a nie sterownika. W sterowniku skrzyni można przywrócić ustawienia fabryczne i zalecana jest przy tym adaptacja pedału gazu. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Lipca 2015 przez Hezen
Tomeek Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Trzeba sprawdzić błędy w sterowniku skrzyni. Jeśli wpadła w tryb awaryjny to nie bez powodu i jakiś błąd na pewno będzie zapisany. Zrobili Ci adaptacje skrzyni/sterownika? - adaptacje robi się w przypadku jego wymiany. Adaptacje to się robi pedału gazu a nie sterownika. W sterowniku skrzyni można przywrócić ustawienia fabryczne i zalecana jest przy tym adaptacja pedału gazu. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Zgodnie z zalecaniami producenta, pierwsze robi sie aktualizacje oprogramowania ( w mim przypadku nie było możliwości ponieważ miałe m aktualny program) nastepnym krokiem jest adaptacja ( jazda z podłączonym kompem i wykonywanie wskazań ) . Pracuję w Audi także miałem dostęp do wszystkich papierów serwisowych i takie są zalecenia TPI Co do błędów o żadnych nie było.
Hezen Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Jeśli skrzynia zaczyna mieszać biegami, a teraz jeszcze doszły szarpnięcia... czy podczas wymiany filtra i oleju został sprawdzony sterownik hydrauliczny? Jeśli robisz w serwisie to powinieneś wiedzieć że jest to jedna z najważniejszych rzeczy jakie się robi przed zrzuceniem skrzyni w celu diagnozy co zostało uszkodzone. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Tomeek Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Jeśli skrzynia zaczyna mieszać biegami, a teraz jeszcze doszły szarpnięcia... czy podczas wymiany filtra i oleju został sprawdzony sterownik hydrauliczny? Jeśli robisz w serwisie to powinieneś wiedzieć że jest to jedna z najważniejszych rzeczy jakie się robi przed zrzuceniem skrzyni w celu diagnozy co zostało uszkodzone. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Olej zmieniałem u mojego mechanika ( ja pracuje w Audi ale sprzedaje nowe samochody - a zniżki na serwisie mamy znikome także wolałem to u siebie wymienić a aktualizacje i adaptacje zrobiłem u siebie ) ale wiem że na pewno nie było to sprawdzane .
Hezen Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Zrzucenie skrzyni i jej diagnostyka w serwisie zajmującym się ASB nie kosztuje mało. Mechanik podiął Ci się wymienić olej oraz filtr i nie zapytał co jest powodem? Jeśli mówiłeś mu o opisanych problemach ze skrzynią i nie zaproponował sprawdzenia sterownika hydraulicznego to d*pa a nie mechanik, chyba że się bał tam grzebać i poszedł po najmniejszej linii oporu - skasować za robocizne i mieć Cię z głowy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Tomeek Opublikowano 20 Lipca 2015 Autor Opublikowano 20 Lipca 2015 Zrzucenie skrzyni i jej diagnostyka w serwisie zajmującym się ASB nie kosztuje mało. Mechanik podiął Ci się wymienić olej oraz filtr i nie zapytał co jest powodem? Jeśli mówiłeś mu o opisanych problemach ze skrzynią i nie zaproponował sprawdzenia sterownika hydraulicznego to d*pa a nie mechanik, chyba że się bał tam grzebać i poszedł po najmniejszej linii oporu - skasować za robocizne i mieć Cię z głowy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Była nadzieje ze sama wymiana oleju powinna pomóc bo w wielu przypadkach pomagała, jak nie to aktualizacja i było dobrze no ale w moim przypadku oba sposoby zawiodły .
onsork Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 (edytowane) problem jest nie do usuniecia bez wyciagania skrzyni skrzynia traci cisnienie oleju na koszu sprzeglowym o oznaczeniu E dla wtajemniczonych usuniecie usterki jest dosc banalne jest to najbardziej popularna usterka skrzyn z ZF serii 6HP sprawdzenie sterownika elektro-hydraulicznego, a precyzujac w tym przypadku mechatronic'a jest praktycznie niemozliwe i tylko doswiadczenie pomaga w identyfikacji problemu. syatuacja tylko bedzie sie pogarszac Edytowane 20 Września 2015 przez onsork
Tomeek Opublikowano 12 Października 2015 Autor Opublikowano 12 Października 2015 Witam,Jestem już po naprawie problemu.Początkowo miał być za to odpowiedzialny "jakiś" wałek który tak jak piszesz nie trzymał ciśnienia (gdzieś tam miał być pęknięty). Było OK ale tylko przez ok 10km i znów problem powrócił wtedy wymienili mi sterownik (mechatronikę) , zrobili adaptacje skrzyni no i jak na razie wszystko chodzi jak powinno.Natomiast od innego mechanika dowiedziałem się ze od tego powinni zacząć a dokładniej od jej "regeneracji" czyli najprościej mówiąc - czyszczenia ale tylko i wyłącznie ultradźwiękami - bo tylko to tak naprawdę daje gwarancje że cały syf zostanie z niej wypłukany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się