niebieski708 Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 keiza co do rozrządu nie do końca... U mnie po wymianie nie wydaje żadnych dźwięków, a wcześniej wydawał. 5W30 nie jest z byt dobrym rozwiązaniem ze względu na temperatury silnika, ale każdy ma inny gust Co do łykania oleju też jest różnie, mi spalił na 1400km - 200ml... Jedyne z bolączki to alternator, wspomaganie i klima. Co do rozrządu to jedyna wadą jest jego usytuowanie, nie ma możliwości żeby przez 200 tys km katowania się nie rozciągnęły łańcuchy
keiza1990 Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 (edytowane) Z tą grzechotka po starcie to jak internet długi i szeroki tyle opinii. Niektórzy mówią ze po wymianie rozrządu jest cisza, niektórym dalej grzechota. W Aso powiedzieli mi ze jak nie trwa dłużej niż 1s to jest ok, na audizine znalazłem tą sama opinie. Wszystko sprowadza sie do tego ze po postoju i odpaleniu zimnego motoru gęsty olej dłużej dochodzi do rozrządu dlatego zachrobocze, przy odpalaniu na ciepłym tego zjawiska nie ma. I tak jest u mnie. U szwagra w 3.0 Tdi jest identyczna sytuacja, a budowa rozrządu jest bardzo podobna. Kumpel z Aso powiedział mi ze do 220 tys nie trzeba ruszać jak nie dzwoni cały czas. Narazie mam 150 tys także jeszcze troszkę. Co do oleju to nie wiem, nawet w książce serwisowej pisze u mnie 5w30 lub 10w60 Edytowane 24 Lipca 2015 przez keiza1990
Arti 28 Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Opublikowano 24 Lipca 2015 (edytowane) Ja sobie przeswietlilem autko z takim silniczkiem na temat oleju i serio większość doradza LM 5W40 podobno i w serwisach tak radzą ja zalałem i jestem zadowolony Jeszcze klimke naprawić a reszta to tylko kosmetyka która chce zrbic bo mi przeszkadza Jak autka tak fajnie wyglądające nie jest dopieszczone;) Edytowane 24 Lipca 2015 przez Arti 28
PrzemoS4 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) Arti - wrzuc jakieś fotki eski Edytowane 25 Lipca 2015 przez PrzemoS4
niebieski708 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-) Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło. Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto.
Mortiis Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.
keiza1990 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-) Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło. Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto. masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił temat keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać. Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40. Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju? Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/
Arti 28 Opublikowano 25 Lipca 2015 Autor Opublikowano 25 Lipca 2015 Arti - wrzuc jakieś fotki eski Wrzuce we wtorek jak wruce do domu musze oddać na renowacje felg i pranie foteli bo troszke zapuścił 10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-) Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło. Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto. masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił tematkeiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju? Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/ Wiec tak na temat rozrządu jak byś poczytał temat o tym silniku tam jest wszystko opisane Grzechotanie jesli nie przekracza 1 sek to jest git Wina tych 2 pryszczy pod kolektorem które nie trzymają oleju w górnej części rozrządu Wystarczy wymienić i jest git Ja w następnym tyg sie za to zabieram pewnie wiec potwierdze na 100% Co do cent to jest opisane w temacie silnik 4,2 bezyna Jakies 5-8 koła chyba o ile mnie głowa nie zawodzi
keiza1990 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 Wiec tak na temat rozrządu jak byś poczytał temat o tym silniku tam jest wszystko opisane Grzechotanie jesli nie przekracza 1 sek to jest git Wina tych 2 pryszczy pod kolektorem które nie trzymają oleju w górnej części rozrządu Wystarczy wymienić i jest git Ja w następnym tyg sie za to zabieram pewnie wiec potwierdze na 100% Co do cent to jest opisane w temacie silnik 4,2 bezyna Jakies 5-8 koła chyba o ile mnie głowa nie zawodzi no właśnie czytałem ten temat, dlatego nie przejmowałem się tym zbytnio bo u mnie tak jak mówiłem grzechotka jest ok 1s po odpaleniu. Jak będziesz robił te zaworki pod kolektorem to zrób jakąś foto relacje
Mortiis Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-) Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło. Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto. masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił tematkeiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju? Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/ rozrząd i tylko rozrząd coś koło 3-4 tys graty a robocizna według mechanika ale koło 4 tys. się waha, co do oleju w skrzyni biegów to wiesz czy ktoś już wymieniał czy Ty będziesz to pierwszy raz robił? co oleju silnikowego każdy leje taki jaki uważa za odpowiedni
niebieski708 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 U mnie z jakiegoś powodu po wymianie zaworków na dwa dni pomogło i było cicho...po dwóch dniach znów to samo... Okazało się że jeden fazator się wysypał i był do wymiany :-( po rozbiórce wyszło że padł jeden ślizg, dodatkowo jeden napinacz nie trzymał oleju i to on z fazatorem powodował dzwiek przy zapalaniu. Co do oleju LM 5W40 używałem w doładowanej Subaru Imprezie i nigdy nie było problemu z olejem :-) podczas zabawy.
keiza1990 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-) Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło. Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto. masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił tematkeiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju? Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/ rozrząd i tylko rozrząd coś koło 3-4 tys graty a robocizna według mechanika ale koło 4 tys. się waha, co do oleju w skrzyni biegów to wiesz czy ktoś już wymieniał czy Ty będziesz to pierwszy raz robił? co oleju silnikowego każdy leje taki jaki uważa za odpowiedni Właśnie nie znalazłem osoby, która by już wymieniała. Także będę królikiem doświadczalnym Według zaleceń ZF olej w moim tipie był przewidziany do 160tyś. Ja mam 150tyś ale wole już wymienić zapobiegawczo mimo że skrzynia pracuje bardzo ładnie, ale nie jestem w stanie sprawdzić czy już był wymieniany. W ASO krzyknęli 2200zł z adaptacją i nowym softem.
Mortiis Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 150 tyś przebiegu? sprawdzone? tip to nie manual ja za wymianę oleju w skrzyni i tylnym moście zapłaciłem 420 zł z olejami
keiza1990 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) 150 tyś przebiegu? sprawdzone? tip to nie manual ja za wymianę oleju w skrzyni i tylnym moście zapłaciłem 420 zł z olejami Sprawdzony, potwierdzony No niestety w tipie sam zestaw olejów i filtrów oryg. ZF kosztuje 1300zł Edytowane 25 Lipca 2015 przez keiza1990
PrzemoS4 Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 150 tyś przebiegu? sprawdzone? tip to nie manual ja za wymianę oleju w skrzyni i tylnym moście zapłaciłem 420 zł z olejami To jak za darmo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się