Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

keiza co do rozrządu nie do końca... U mnie po wymianie nie wydaje żadnych dźwięków, a wcześniej wydawał. 5W30 nie jest z byt dobrym rozwiązaniem ze względu na temperatury silnika, ale każdy ma inny gust :) Co do łykania oleju też jest różnie, mi spalił na 1400km - 200ml... Jedyne z bolączki to alternator, wspomaganie i klima. Co do rozrządu to jedyna wadą jest jego usytuowanie, nie ma możliwości żeby przez 200 tys km katowania się nie rozciągnęły łańcuchy ;)

Opublikowano (edytowane)

Z tą grzechotka po starcie to jak internet długi i szeroki tyle opinii. Niektórzy mówią ze po wymianie rozrządu jest cisza, niektórym dalej grzechota. W Aso powiedzieli mi ze jak nie trwa dłużej niż 1s to jest ok, na audizine znalazłem tą sama opinie. Wszystko sprowadza sie do tego ze po postoju i odpaleniu zimnego motoru gęsty olej dłużej dochodzi do rozrządu dlatego zachrobocze, przy odpalaniu na ciepłym tego zjawiska nie ma. I tak jest u mnie. U szwagra w 3.0 Tdi jest identyczna sytuacja, a budowa rozrządu jest bardzo podobna. Kumpel z Aso powiedział mi ze do 220 tys nie trzeba ruszać jak nie dzwoni cały czas. Narazie mam 150 tys także jeszcze troszkę. Co do oleju to nie wiem, nawet w książce serwisowej pisze u mnie 5w30 lub 10w60

Edytowane przez keiza1990
Opublikowano (edytowane)

Ja sobie przeswietlilem autko z takim silniczkiem na temat oleju i serio większość doradza LM 5W40 podobno i w serwisach tak radzą ja zalałem i jestem zadowolony ;)

Jeszcze klimke naprawić a reszta to tylko kosmetyka która chce zrbic bo mi przeszkadza

Jak autka tak fajnie wyglądające nie jest dopieszczone;)

Edytowane przez Arti 28
Opublikowano (edytowane)

Arti - wrzuc jakieś fotki eski

Edytowane przez PrzemoS4
Opublikowano

10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-)

Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło.

Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto.

Opublikowano

keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną :kwasny: ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.

Opublikowano

10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-)

Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło.

Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto.

masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił temat

keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną :kwasny: ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.

Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.

Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju?

Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/

Opublikowano

Arti - wrzuc jakieś fotki eski

Wrzuce we wtorek jak wruce do domu

;) musze oddać na renowacje felg i pranie foteli bo troszke zapuścił

10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-)

Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło.

Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto.

masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił temat

keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną :kwasny: ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.

Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.

Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju?

Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/

Wiec tak na temat rozrządu jak byś poczytał temat o tym silniku tam jest wszystko opisane

Grzechotanie jesli nie przekracza 1 sek to jest git

Wina tych 2 pryszczy pod kolektorem które nie trzymają oleju w górnej części rozrządu

Wystarczy wymienić i jest git

Ja w następnym tyg sie za to zabieram pewnie wiec potwierdze na 100%

Co do cent to jest opisane w temacie silnik 4,2 bezyna

Jakies 5-8 koła chyba o ile mnie głowa nie zawodzi ;)

Opublikowano

Wiec tak na temat rozrządu jak byś poczytał temat o tym silniku tam jest wszystko opisane

Grzechotanie jesli nie przekracza 1 sek to jest git

Wina tych 2 pryszczy pod kolektorem które nie trzymają oleju w górnej części rozrządu

Wystarczy wymienić i jest git

Ja w następnym tyg sie za to zabieram pewnie wiec potwierdze na 100%

Co do cent to jest opisane w temacie silnik 4,2 bezyna

Jakies 5-8 koła chyba o ile mnie głowa nie zawodzi ;)

no właśnie czytałem ten temat, dlatego nie przejmowałem się tym zbytnio bo u mnie tak jak mówiłem grzechotka jest ok 1s po odpaleniu.

Jak będziesz robił te zaworki pod kolektorem to zrób jakąś foto relacje ;)

Opublikowano

10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-)

Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło.

Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto.

masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił temat

keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną :kwasny: ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.

Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.

Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju?

Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/

rozrząd i tylko rozrząd coś koło 3-4 tys graty a robocizna według mechanika ale koło 4 tys. się waha, co do oleju w skrzyni biegów to wiesz czy ktoś już wymieniał czy Ty będziesz to pierwszy raz robił? co oleju silnikowego każdy leje taki jaki uważa za odpowiedni :wink:

Opublikowano

U mnie z jakiegoś powodu po wymianie zaworków na dwa dni pomogło i było cicho...po dwóch dniach znów to samo... Okazało się że jeden fazator się wysypał i był do wymiany :-( po rozbiórce wyszło że padł jeden ślizg, dodatkowo jeden napinacz nie trzymał oleju i to on z fazatorem powodował dzwiek przy zapalaniu.

Co do oleju LM 5W40 używałem w doładowanej Subaru Imprezie i nigdy nie było problemu z olejem :-) podczas zabawy.

Opublikowano

10W60 leje się tylko na lato... Nie nadaje się na zimę. Też leje LM 5W40 i jestem zadowolony :-) co do wymiany rozrządu to różnie ludzie robią... Wymieniają same napinacze/źle ustawiają rozrząd/zostawiają padnięte fazatory... A potem mówią że tak ma być ;-)

Jak masz dźwięk przy odpalaniu to wymienia się zaworki pod kolektorem dolotowym. Jeśli nadal słychać to znaczy że już coś pada/padło.

Te zaworki trzymają olej w bloku itd jesli są nie szczelne to tak jakbyś odpalał silnik po wymianie oleju... Jest tylko w misce olejowej a w kanałach pusto.

masz może jakiś link do tematu z tymi zaworkami? chętnie bym sobie zgłębił temat

keiza1990 zmienił bym oliwę na LM albo Valvoline, ja leje Valvoline 5w50 i daje rade, przy takich temperaturach jak są teraz 5w30 czy 5w40 niestety puchną :kwasny: ASO zaleca 5w40 ale dzisiejszemu ASO po prostu nie wierze, zresztą wszyscy posiadacze V-ek wiedzą w jakiej tem. pracuje silnik i nie ma go jak skutecznie schładzać.

Ja wymieniałem olej zaraz po zakupie, i sugerowałem się tym jaki był używany i zalecany w książce. Moja eska jest z Włoch, klimat raczej tam jest cieplejszy niż u nas a używali 5w30. Czytałem dużo na forum i tak jak mówisz ludzie leją LM 5w40. Może przy następnej wymianie pomyśle o zmianie na 5w40.

Co do tego rozrządu to powiem szczerze trochę się zaniepokoiłem, opierałem się na tym że ta grzechotka na starcie to standard. Ale skoro już słyszę którąś z kolei opinie, że u niektórych nie grzechocze to zaczynam się martwić. Może to też być z powodu rodzaju oleju?

Pytanko co do osób które wymieniały rozrząd, ile średnio taka wymiana kosztuje? Może dla świętego spokoju zajmę się tym tematem, tylko interesują mnie koszty takiej operacji bo teraz robie jeszcze wymianę oleju w tiptronicu, a na dodatek po pół roku Urząd Celny się obudził i muszę akcyzy dopłacić niemałą sumkę to chciałbym wiedzieć czy w budżecie się zamknę :/

rozrząd i tylko rozrząd coś koło 3-4 tys graty a robocizna według mechanika ale koło 4 tys. się waha, co do oleju w skrzyni biegów to wiesz czy ktoś już wymieniał czy Ty będziesz to pierwszy raz robił? co oleju silnikowego każdy leje taki jaki uważa za odpowiedni :wink:

Właśnie nie znalazłem osoby, która by już wymieniała. Także będę królikiem doświadczalnym :) Według zaleceń ZF olej w moim tipie był przewidziany do 160tyś. Ja mam 150tyś ale wole już wymienić zapobiegawczo mimo że skrzynia pracuje bardzo ładnie, ale nie jestem w stanie sprawdzić czy już był wymieniany. W ASO krzyknęli 2200zł z adaptacją i nowym softem.

Opublikowano

150 tyś przebiegu? sprawdzone? tip to nie manual :P ja za wymianę oleju w skrzyni i tylnym moście zapłaciłem 420 zł z olejami :wink:

Opublikowano (edytowane)

150 tyś przebiegu? sprawdzone? tip to nie manual :P ja za wymianę oleju w skrzyni i tylnym moście zapłaciłem 420 zł z olejami :wink:

Sprawdzony, potwierdzony :)

No niestety w tipie sam zestaw olejów i filtrów oryg. ZF kosztuje 1300zł

Edytowane przez keiza1990
Opublikowano

150 tyś przebiegu? sprawdzone? tip to nie manual :P ja za wymianę oleju w skrzyni i tylnym moście zapłaciłem 420 zł z olejami :wink:

To jak za darmo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...