Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem ze skrzynią na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze swoją skrzynią tiptronic a mianowicie, gdy jest silnik zimny podczas przerzucania z P na D lub R czuć szarpnięcie i jadąc 50km na godzinę jedzie na 4 biegu i ma ponad 2 tyś obrotów. Problem ustaje, gdy silnik oraz olej w skrzyni są ciepłe wtedy wszystko jest w porządku. Jak myślicie dolanie oleju lub wymiana oleju w skrzyni rozwiąże mój problem?

Opublikowano

Może rozwiązać ale nie musi, jednak jeśli tego nie robiłeś nigdy to jest to wskazane.

Opublikowano

Do wymiany olej i filtr.

W Twoim przypadku wskazane czyszczenie sterownika hydraulicznego, a zwłaszcza diagnostyka zaworka lock-up. Jeśli się przycina to są między innymi takie objawy o jakich piszesz.

Ile auto ma nalatane?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Prawie 400 tyś.

Z filtrem i olejem bym sobie poradził, ale jakiś zaworek?

Opublikowano (edytowane)

400tys. więc potwierdziłeś moje przypuszczenia o zacinającym się zaworze lock-up, ten zaworek steruje sprzęgłem hydrokinetycznym w ten sposób że np. podczas wrzucania biegu na wyższy załącza tarcze Lock-UP.

Sterownik hydrauliczny wygląda tak: http://img04.staticclassifieds.com/images_tablicapl/246649201_8_644x461_sterownik-hydrauliczny-automatycznej-skrzyni-biegow-vw-5hp19-czesci-_rev006.jpg

Wokół są pomontowane suwaki : http://i379.photobucket.com/albums/oo238/tlillo1/DSCN1541.jpg

W tym sterowniku również są gumowe tłoki i ich stan także trzeba zweryfikować, o elektrozaworach nie wspominając - ale to jest oczywiste.

Ogólnie jeśli nie masz jakiejkolwiek wiedzy nie ruszałbym tego bo podczas rozbierania coś Ci wyleci i będziesz wszystkich pytał: "gdzie to było" albo "skąd to wypadło" :decayed:

Szukaj kogoś ogarniętego kto Ci do tego sterownika zajrzy i potrafi zdiagnozować co jest dobre a co do wymiany.

Albo szukaj materiałów nt. tej skrzyni i jeśli jesteś ogarnięty to sam to zrobisz.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Mam zaufanego mechanika, który posiada audi A8 D2 z silnikiem 2.8 właśnie z tiptronicem i coś już przy swojej robił to pewnie ogarnął by ten temat.

Opublikowano

Jak się temat rozwiązał? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...