Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pisk w kole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

w tylnym prawym kole zaczeło mi coś piszczeć. pisk pojawia się gdy już trochę pojeżdzę

i przy małej prędkości ( do 30km). obejrzałem wszystko i wychodzi na to że dzwięk

wydobywa się jakby z łożyska. tylko że najlepszy numer jest taki, że 1,5 miesiąca temu

wymieniałem tarcze ,klocki i łożysko. o co chodzi :eusathink:

Opublikowano

A może to ci klocek piszczy ? sprawdź tłoczek w tym kole może całkiem nie odbijać w docisku i stąd takie piszczenie .. łozysko by cały czas nawalało

Opublikowano

No właśnie ale tloczki były czyszczone i przesmarowane.

A koło obraca się bez żadnych

oporów

No właśnie ale tloczki były czyszczone i przesmarowane.

A koło obraca się bez żadnych

oporów

no i wszystko jasne - wymieniłem łożysko i jest ok . tamto poszło do reklamacji.

trochę to dziwne bo łożysko było FAGA

Opublikowano

Może za mocno dokręcone i dlatego padło?

Opublikowano

panowie

masakra znowu zaczęło piszczeć -już nie wiem o co chodzi- RATUJCIE

Opublikowano

Łożysko miałeś prawidłowo zamontowane i dokręcone z odpowiednią siłą??

Opublikowano

Najlepiej niech napisze jak dokręca nakrętkę w kole, będzie wtedy wiadomo od czego mu łożyska padają :D

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

wszystko fajnie tylko tarcze, klocki i łożyska wymieniał mechanik u którego

naprawiałem nie jeden samochód od 15-stu lat.

Opublikowano

Pewnie ten mechanik wie że nie wolno dokręcać łożyska do oporu na maxa. Albo się dokręcą kluczem dynamometrycznym albo według starej szkoły - max i obrót czy pół (już nie pamiętam) do tyłu. Zawsze było dobrze łożysko nie zacierało się , a i luzu też nie było.

Opublikowano

a poza tym jakby śruba była za mocno dokręcona, to by koło się grzało

a nic takiego nie ma miejsca. także o co chodzi.

Opublikowano (edytowane)

Tak jak Jacek napisał, klucz dynanometryczny albo dokręcamy na max (oczywiśćie nie do przesady) i popuscić o 1/4 obrotu czyli "ćwiartkę" ;D

Ja tak zawsze robie, moi bracia w swoich gablotach też i nie mają problemu.

Po przejechaniu ok. 1tys. km, kontrola luzu i jeśli się pojawił to powtarzamy i za trzecim razem już przez wiele km nie powinien się pojawić :)

Jak za mocno będzie skręcone to łożysko będzie się grzać, smar zostanie spalony a łożysko się w końcu zatrze.

Może łożysko już piszczy bo się zdążyło "podjechać"?

Niech Twój mechanik albo Ty zajrzy co tam się dzieje.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

jeszcze jedno - dzisiaj jak jeżdziłem to zaczeło piszczeć ale gdy cofałem samochodem

to przestało. potem znów zaczeło piszczeć przy jeżdzie do przodu.

to wszystko się dzieje gdy koło jest już ciepłe, na zimnym nie

Opublikowano (edytowane)

No to potwierdza się tylko że trzeba tam zajrzeć.

Jak łożyska się zagrzeją to dodatkowo jeszcze pod wpływem temperatury metal się rozszerza i dodatkowo je zaciska - są to setki mm ale tyle wystarczy żeby łożysko się grzało a nawet zatarło (jeśli jest już za mocno dokręcone)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

panowie

pisk robi się coraz głośniejszy - i jak hamuje i jak ruszam raz piszczy raz nie.

ostatnio zauważyłem że gdy podniosłem samochód na lewarku to koło

które piszczy trochę ciężej się obraca.

Opublikowano

a sprawdź felge czy nie jest porysowana od środka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...