jurekm43 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 witam w tylnym prawym kole zaczeło mi coś piszczeć. pisk pojawia się gdy już trochę pojeżdzę i przy małej prędkości ( do 30km). obejrzałem wszystko i wychodzi na to że dzwięk wydobywa się jakby z łożyska. tylko że najlepszy numer jest taki, że 1,5 miesiąca temu wymieniałem tarcze ,klocki i łożysko. o co chodzi
Kazek 1.9 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 A może to ci klocek piszczy ? sprawdź tłoczek w tym kole może całkiem nie odbijać w docisku i stąd takie piszczenie .. łozysko by cały czas nawalało
jurekm43 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2015 No właśnie ale tloczki były czyszczone i przesmarowane. A koło obraca się bez żadnych oporów No właśnie ale tloczki były czyszczone i przesmarowane. A koło obraca się bez żadnych oporów no i wszystko jasne - wymieniłem łożysko i jest ok . tamto poszło do reklamacji. trochę to dziwne bo łożysko było FAGA
jacek70 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Może za mocno dokręcone i dlatego padło?
jurekm43 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2015 panowie masakra znowu zaczęło piszczeć -już nie wiem o co chodzi- RATUJCIE
jacek70 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Łożysko miałeś prawidłowo zamontowane i dokręcone z odpowiednią siłą??
Hezen Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Najlepiej niech napisze jak dokręca nakrętkę w kole, będzie wtedy wiadomo od czego mu łożyska padają Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
jurekm43 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2015 wszystko fajnie tylko tarcze, klocki i łożyska wymieniał mechanik u którego naprawiałem nie jeden samochód od 15-stu lat.
jacek70 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Pewnie ten mechanik wie że nie wolno dokręcać łożyska do oporu na maxa. Albo się dokręcą kluczem dynamometrycznym albo według starej szkoły - max i obrót czy pół (już nie pamiętam) do tyłu. Zawsze było dobrze łożysko nie zacierało się , a i luzu też nie było.
jurekm43 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2015 a poza tym jakby śruba była za mocno dokręcona, to by koło się grzało a nic takiego nie ma miejsca. także o co chodzi.
Hezen Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 (edytowane) Tak jak Jacek napisał, klucz dynanometryczny albo dokręcamy na max (oczywiśćie nie do przesady) i popuscić o 1/4 obrotu czyli "ćwiartkę" ;D Ja tak zawsze robie, moi bracia w swoich gablotach też i nie mają problemu. Po przejechaniu ok. 1tys. km, kontrola luzu i jeśli się pojawił to powtarzamy i za trzecim razem już przez wiele km nie powinien się pojawić Jak za mocno będzie skręcone to łożysko będzie się grzać, smar zostanie spalony a łożysko się w końcu zatrze. Może łożysko już piszczy bo się zdążyło "podjechać"? Niech Twój mechanik albo Ty zajrzy co tam się dzieje. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Sierpnia 2015 przez Hezen
jurekm43 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2015 jeszcze jedno - dzisiaj jak jeżdziłem to zaczeło piszczeć ale gdy cofałem samochodem to przestało. potem znów zaczeło piszczeć przy jeżdzie do przodu. to wszystko się dzieje gdy koło jest już ciepłe, na zimnym nie
Hezen Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) No to potwierdza się tylko że trzeba tam zajrzeć. Jak łożyska się zagrzeją to dodatkowo jeszcze pod wpływem temperatury metal się rozszerza i dodatkowo je zaciska - są to setki mm ale tyle wystarczy żeby łożysko się grzało a nawet zatarło (jeśli jest już za mocno dokręcone) Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez Hezen
jurekm43 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 panowie pisk robi się coraz głośniejszy - i jak hamuje i jak ruszam raz piszczy raz nie. ostatnio zauważyłem że gdy podniosłem samochód na lewarku to koło które piszczy trochę ciężej się obraca.
Wojtek1995 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 a sprawdź felge czy nie jest porysowana od środka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się