zaba84 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Siemka.... Dziś po wymiane filtrów w aucie miałem się zabrać za wymianę paska klinowego ale zastanawia mnie jego napinacz. Otóż podczas pracy silnika widać jak napinacz skacze/rósza sie góra dół tak ok 1cm. Przy pociągnięciu za pasek klinowy przy napionaczu napinacz się poddaje ma tylko lekki opór. Zastanawiam się czy ten napinacz nie jest do wymiany, dodam że metalowa rolka na napinaczu ma wyczówalne gniazdo od pracy paska czyli krawędzie rolki są wyżej. Chodzi o napinacz od 1,9tdi 130 km AVF 04rok czyli napinacz taki na spręzynie. Co myślicie ?
piotrsob1 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Porównaj stopień naciągu paska PK z innym autem z tym silnikiem. Najczęstsza przyczyna drgania napinacza to zablokowane sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora
zaba84 Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Opublikowano 30 Lipca 2015 Niestety nie mam jak porównać napinacz.... Mówisz sprzegielko alternanora? Jak je sprawdzic czy jest ok ? W niecie znalazlem opis jak sprawdzić to kolo alternatora i na moje ok jest ok. Założyłem nowy pasek i napinacz juz nie skacze tak ostro... Może wina leżała po stronie starego paska, może był już wyciągniety ... Tak czy siak jest ok ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się