ogion Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Witam.Proszę o pomoc w analizie logów i rady co można poprawić.Dodam, że nie miałem żadnych błędów silnika.
spanky Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 co można poprawić. na poczatek popraw logi i zrob je tak jak nalezy ....
ogion Opublikowano 31 Października 2008 Autor Opublikowano 31 Października 2008 A tak konkretnie?? :mysli:Jestem nowy i wydaje mi się że są OK.Zakres obrotów prawidłowy,temperatura silnika właściwa i pedał gazu wciśnięty na full.
mcm Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/faq_forum_diagnostyka_vag-t5141.0.html
ogion Opublikowano 31 Października 2008 Autor Opublikowano 31 Października 2008 Jeśli chodzi o zakres obrotów to wyczytałem tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html że ma być od 1500 do 4200 natomiast na filmie jest do 4500.Czy to jest główny błąd w moich logach?? Zauważyłem również że nie potrzebnie klikałem w znacznik Jeśli to są tylko te błędy to poprawie jak najszybciej i wstawię nowe
mcm Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 a zechciałeś łaskawie spojrzeć co masz zlogować żeby poprawnie zdiagnozować autko ?? a mianowicie: Diagnostyka silnika właściwa. Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. poprzez odczyt błędów; 2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum. 2. dla odczytu bloków wartości mierzonych: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych]. a. próba statyczna warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011: - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s; - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]; - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START UWAGA !!! W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AWX, AVF) nie logujemy tej grupy w trybie BS !!!; - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**. *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG]. **©carlnova AKP - silnik AFB. b. próba dynamiczna warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log. próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę. procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011). grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. *uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg. KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy. ©carlnova AKP **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio]. a ty wrzuciłeś 3 grupy i mamy ci coś z tego powiedzieć ??
ogion Opublikowano 31 Października 2008 Autor Opublikowano 31 Października 2008 Tak jak wcześniej napisałem błędów silnika nie było.A to są bloki wartości mierzonych w próbie dynamicznej.Czyli wystarczy jeszcze że dorzucę wartości w próbie statycznej?? Troszkę cierpliwości Panowie
mcm Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 spoko, tylko jak decydujesz się na zrobienie logów i wstawienie na forum to albo robisz całe albo nie robisz wcale
ogion Opublikowano 31 Października 2008 Autor Opublikowano 31 Października 2008 Nie doczytałem do końca i myślałem że wystarczą dynamiczne.Przepraszam
Darev Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Nie doczytałem do końca i myślałem że wystarczą dynamiczne.Przepraszam Kolego nawet dynamiczne masz niekompletne, wrzuciłeś bloki 001, 003, 011, a gdzie masz jeszcze 000, 004, 008, 010. Masz 3 bloki z ok. 20 potrzebnych do pełnej analizy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się