Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co można poprawić.

na poczatek popraw logi i zrob je tak jak nalezy ....

Opublikowano

A tak konkretnie?? :mysli:Jestem nowy i wydaje mi się że są OK.Zakres obrotów prawidłowy,temperatura silnika właściwa i pedał gazu wciśnięty na full. :embarrassed:

Opublikowano

Jeśli chodzi o zakres obrotów to wyczytałem tutaj

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

że ma być od 1500 do 4200 natomiast na filmie jest do 4500.Czy to jest główny błąd w moich logach??

Zauważyłem również że nie potrzebnie klikałem w znacznik :decayed: Jeśli to są tylko te błędy to poprawie jak najszybciej i wstawię nowe

Opublikowano

a zechciałeś łaskawie spojrzeć co masz zlogować żeby poprawnie zdiagnozować autko ??

a mianowicie:

Diagnostyka silnika właściwa.

Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:

1. poprzez odczyt błędów;

2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:

a. w tzw. próbie statycznej;

b. w tzw. próbie dynamicznej.

Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:

Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes

po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:

Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

a. próba statyczna

warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.

grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START

UWAGA !!!

W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AWX, AVF) nie logujemy tej grupy w trybie BS !!!;

- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].

**©carlnova AKP - silnik AFB.

b. próba dynamiczna

warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.

próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.

procedura powinna wyglądać następująco: film instruktażowy - jak przeprowadzać testy dynamiczne (dla bloku 003 i 011).

grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

*uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.

KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.

©carlnova AKP

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].

a ty wrzuciłeś 3 grupy i mamy ci coś z tego powiedzieć ??

Opublikowano

Tak jak wcześniej napisałem błędów silnika nie było.A to są bloki wartości mierzonych w próbie dynamicznej.Czyli wystarczy jeszcze że dorzucę wartości w próbie statycznej?? Troszkę cierpliwości Panowie :hi:

Opublikowano

spoko, tylko jak decydujesz się na zrobienie logów i wstawienie na forum to albo robisz całe albo nie robisz wcale :evil:

Opublikowano

Nie doczytałem do końca i myślałem że wystarczą dynamiczne.Przepraszam :hi:

Kolego nawet dynamiczne masz niekompletne, wrzuciłeś bloki 001, 003, 011, a gdzie masz jeszcze 000, 004, 008, 010.

Masz 3 bloki z ok. 20 potrzebnych do pełnej analizy :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...