Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolektor, nastawnik czy może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Może najpierw opisze co sie działo; Kupiłem samochód jakieś 2-3 tyg temu, po tygodniu użytkowania zaświeciła mi się żółta kontrolka silnika wiec pojechałem na podpięcie kompa. Na scanie wykazało mi że problem jest z kolektorem, albo klapkami albo nastawnikiem (kodu błędu nie pamiętam). Dzwoniąc do ASO i słysząc cene za kolektor postanowiłem zobaczyć czy może nie jest brudny i się po prostu nie zaciął. Wykręciłem wyczyściłem, nasmarowałem, przykręciłem i o dziwo wszystko było ok błąd zniknął nic sie nie działo. Pojezdziłem znowu tydzień i kolejny raz pojawiła się żółta kontrolka silnika. Pewny ze to nie moze byc kolektor pojechałem znowu pod kompa. Wykazało bład nastawnika bądź klapek kolektora. Wkur*** wracam do domu rozkręcam jeszcze raz. Cały kolektor wyczyściłem, żadnego luzu nie ma, wszystko czyste i nie połamane. Zabrałem się za rozkręcenie nastawnika, wszystkie tryby całe, silniczek sprawdzony pod prostownikiem działał. Więc skręciłem wszystko do kupy i teraz siedze i głupieje co mam robić dalej... Dodam że żadnego spadku mocy nie ma smaochód jeździ tak jak wsześniej bez błędu.
Silnik to 2.0 TDi z 2010 r 120KM. Może macie jakieś pomysły?

Opublikowano

demontowales listwe wtryskowa aby sciagnac kolektor ????

Opublikowano

demontowales listwe wtryskowa aby sciagnac kolektor ????

tak, tzn nie całkowicie ale same przewody byly poluzowane
Opublikowano (edytowane)

dokręciłeś kolektor kluczem dynamometrycznym ??? a nie wali błedem od egr-a badz przepustnicy czasem ????

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Wszystko ładnie dokręcone tak jak powinno być błąd jaki wywala to klapy kolektora bądź sam nastawnik wiecej szczegółów nie jestem w stanie powiedzieć bo tylko tyle mi powiedziano ale zaden błąd z egr czy przepustnicą...

Opublikowano

jedz do tego mechanika i zapytaj czy nie trzeba zrobic adaptacji klap bo moze tak byc ,no chyba ze pytales juz

Opublikowano (edytowane)

A gdyby to byla kwestia adaptacji to wyskakiwalby jakis konkretny blad czy ten sam co przy zepsutym nastawniku? A 2 sprawa to czy podczas jazdy nie powinno samo sie zaadaptować?

Edytowane przez fadi10
Opublikowano

A gdyby to byla kwestia adaptacji to wyskakiwalby jakis konkretny blad czy ten sam co przy zepsutym nastawniku? A 2 sprawa to czy podczas jazdy nie powinno samo sie zaadaptować?

przepustnica sie sama adaptuje ale jak jest z klapami nie wiem, w jakiej pozycji wyjsciowej masz ustawione klapy ???? u mnie byly na full otwarte dzis koncze czyscic kolektor to zobaczymy co bedzie u mnie sie dzialo

Opublikowano

U mnie byly zamkniete

Opublikowano (edytowane)

a przed demontazem kolektora auto jezdzilo normalnie bez bledow ??? U mnie jak przesterujesz recznie klapy to wracaja do pozycji otwartej, wiec w takim wypadku cos jest ze sterowaniem klap faktyczniej

Ja mialem podobnie jak ty z przepustnica tylko w moim wypadku przepustnica byla non stop otwarta czyli w pozycji wyjsciowej i auto nie chialo odpalic dopiero jak rozebralem mechanizm przepustnicy i zdjolem taki precik (ktory powoduje powrot do pozycji wyjsciowej klapy) z kola zebatego ktore steruje przepustnica i ustawilem klape gaszaca w pozycji otwartej okolo 20 % auto zapalilo i jezdzi normalnie

Zadnych adaptacji nie trzeba robic u mnie po zlozeniu wszystko smiga bezblednie :)

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Wymieniłem sterownik klap bo nie reagowal nawet na test w vcds lecz po wymianie wyskakuje blad "przekroczenie czasu pracy" ktos cos moze poradzić czy w gre wchodzi tylko i wyłącznie wymiana kolektora?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...