fadi10 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Może najpierw opisze co sie działo; Kupiłem samochód jakieś 2-3 tyg temu, po tygodniu użytkowania zaświeciła mi się żółta kontrolka silnika wiec pojechałem na podpięcie kompa. Na scanie wykazało mi że problem jest z kolektorem, albo klapkami albo nastawnikiem (kodu błędu nie pamiętam). Dzwoniąc do ASO i słysząc cene za kolektor postanowiłem zobaczyć czy może nie jest brudny i się po prostu nie zaciął. Wykręciłem wyczyściłem, nasmarowałem, przykręciłem i o dziwo wszystko było ok błąd zniknął nic sie nie działo. Pojezdziłem znowu tydzień i kolejny raz pojawiła się żółta kontrolka silnika. Pewny ze to nie moze byc kolektor pojechałem znowu pod kompa. Wykazało bład nastawnika bądź klapek kolektora. Wkur*** wracam do domu rozkręcam jeszcze raz. Cały kolektor wyczyściłem, żadnego luzu nie ma, wszystko czyste i nie połamane. Zabrałem się za rozkręcenie nastawnika, wszystkie tryby całe, silniczek sprawdzony pod prostownikiem działał. Więc skręciłem wszystko do kupy i teraz siedze i głupieje co mam robić dalej... Dodam że żadnego spadku mocy nie ma smaochód jeździ tak jak wsześniej bez błędu.Silnik to 2.0 TDi z 2010 r 120KM. Może macie jakieś pomysły?
lukas309 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 demontowales listwe wtryskowa aby sciagnac kolektor ????
fadi10 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2015 demontowales listwe wtryskowa aby sciagnac kolektor ???? tak, tzn nie całkowicie ale same przewody byly poluzowane
lukas309 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) dokręciłeś kolektor kluczem dynamometrycznym ??? a nie wali błedem od egr-a badz przepustnicy czasem ???? Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez lukas309
fadi10 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Wszystko ładnie dokręcone tak jak powinno być błąd jaki wywala to klapy kolektora bądź sam nastawnik wiecej szczegółów nie jestem w stanie powiedzieć bo tylko tyle mi powiedziano ale zaden błąd z egr czy przepustnicą...
lukas309 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 jedz do tego mechanika i zapytaj czy nie trzeba zrobic adaptacji klap bo moze tak byc ,no chyba ze pytales juz
fadi10 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) A gdyby to byla kwestia adaptacji to wyskakiwalby jakis konkretny blad czy ten sam co przy zepsutym nastawniku? A 2 sprawa to czy podczas jazdy nie powinno samo sie zaadaptować? Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez fadi10
lukas309 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 A gdyby to byla kwestia adaptacji to wyskakiwalby jakis konkretny blad czy ten sam co przy zepsutym nastawniku? A 2 sprawa to czy podczas jazdy nie powinno samo sie zaadaptować? przepustnica sie sama adaptuje ale jak jest z klapami nie wiem, w jakiej pozycji wyjsciowej masz ustawione klapy ???? u mnie byly na full otwarte dzis koncze czyscic kolektor to zobaczymy co bedzie u mnie sie dzialo
lukas309 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) a przed demontazem kolektora auto jezdzilo normalnie bez bledow ??? U mnie jak przesterujesz recznie klapy to wracaja do pozycji otwartej, wiec w takim wypadku cos jest ze sterowaniem klap faktyczniej Ja mialem podobnie jak ty z przepustnica tylko w moim wypadku przepustnica byla non stop otwarta czyli w pozycji wyjsciowej i auto nie chialo odpalic dopiero jak rozebralem mechanizm przepustnicy i zdjolem taki precik (ktory powoduje powrot do pozycji wyjsciowej klapy) z kola zebatego ktore steruje przepustnica i ustawilem klape gaszaca w pozycji otwartej okolo 20 % auto zapalilo i jezdzi normalnie Zadnych adaptacji nie trzeba robic u mnie po zlozeniu wszystko smiga bezblednie Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez lukas309
fadi10 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Wymieniłem sterownik klap bo nie reagowal nawet na test w vcds lecz po wymianie wyskakuje blad "przekroczenie czasu pracy" ktos cos moze poradzić czy w gre wchodzi tylko i wyłącznie wymiana kolektora?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się