alf 0 Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Szarpie i trzęsie przy ruszaniu, pewnie koło dwumasowe. Jakiej firmy włożyć nowe.Czy firma SACHS jest dobra ? Na allegro ok 900 zł. Pierwszy raz mam z tym do czynienia, dlatego proszę o porade. Audinka to autko z klasą, ale naprawa to jak cios miedzy nogi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aydaho 2 Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 jeżeli masz szarpanie ( efekt przypominający ruszanie na tarce jaką często widzimy przed skrzyżowaniem ) to na bank poleciał docisk i tarcza ma zużyte okładziny Dwumas to -telepanie budy przy gaszeniu - szumy, tarcie w czasie przyspieszania - metaliczne stuki podczas gaszenia auta Generalnie jak już robisz sprzęgło i mechanior wywali skrzynie to warto i 2-mas wymienić ( o ile masz go wogóle a coś mi się wydaje że nie ) SACHS - lipa, kup LUK'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
alf 0 Posted October 31, 2008 Author Share Posted October 31, 2008 Jakieś 20 tyś. km temu poleciał mi uszczelniacz. Przy wymianie mechanik stwierdził że tarcze juz cienkie i wymienił (850 zł) Kurcze, nawet nie wiem ,czy moja niunia ma dwumas. Na początku właśnie szarpało przy ruszniu, ale tylko na zimnym silniku. Jak się trochę rozgrzał, to problem znikałał. Nic nie trze, nic nie stuka,tylko pięknie mruczy podczas jazdy.A robie trase do pracy 500 km w jedną strone.Mechanik mówi że to dwumas. A może coś spaprał z tymi tarczami ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miguel. 0 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 witam, mam taki sam problem. najgorzej jest jak odpale auto po nocy, autem szarpie góra dół. jak silnik sie troche zagrzeje problem znika. co dziwne jeśli jezdziłem np. rano i po południu wsiąde do znów zimnego auta i rusze zadnych szarpań nie ma. zauważyłem ze ma to również związek z temperaturą - im zimniej w nocy tym rano mam wieksze objawy. co do zapalania i gaszenia silniczek bardzo drga. z tego co napisaliście wnioskuje ze chyba całe sprzeglo bede musial robic tak??... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alf 0 Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 Właśnie tak to u mnie wygląda. Identycznie. Mechanik mówi że to dwumas, a na forum czytam że maże go tam wcale niema. Jak to sprawdzić, maże po numerach silmnika ?[br]Dopisany: 01 Listopad 2008, 09:33_________________________________________________Mam wszystkie oryginalne dokumenty z tago auta, czy znajde tam nr silnika ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rikardo 3 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Mam wszystkie oryginalne dokumenty z tago auta, czy znajde tam nr silnika ? Na osłonie rozrządu powinna być taka naklejka koloru białego na której jest podany kod literowy oraz numer silnika. Jest ona widoczna po otworzeniu maski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ognik84 0 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 ja wymieniałem koło dwumasowe,był to koszt ok. 2.500 bez robocizny ;(,ponieważ sam to zrobiłem z kumplem.objawy były takie że przy ruszaniu autko bardzo szarpało.kiedy wyjąłem skrzynię okazało się że była tarcza na wykończeniu nierówna powierzchnia na kole dwumasowym niemówiąc o łożysku. także według mnie to dwumas. jeśli chodzi o sachs lepiej nie , zgadzam się z adaho - kup luk'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiu 25 0 Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 witam chłopaki symbol silnika znajdziecie w bagazniku na na klejce gdzie jest podany numer karos farby i tp a co wiem to w ahu to nie ma dwumasowego sprzegła sam mialem przedtem taka audi jest tarcza docisk i łozysko a kost kompletu z LUK to 530 zł tyle zaplacilem szarpania jak by reka odjol i bardzo ładnie wysprzegla jescze jedno wymienilem jeszcze silownik sprzegła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Szarpie i trzęsie przy ruszaniu, pewnie koło dwumasowe. Jakiej firmy włożyć nowe.Czy firma SACHS jest dobra ? Na allegro ok 900 zł. Pierwszy raz mam z tym do czynienia, dlatego proszę o porade. Audinka to autko z klasą, ale naprawa to jak cios miedzy nogi z tego co i ja wiem to w AHU nie ma dwumasa, a skoro szarpie przy ruszaniu to proponuję sprawdzić poduchy pod silnikiem i skrzynią, dla pewności zaciągnij reczny hamulec i wtedy próbuj ruszać - jeśli szarpaie się będzie wzmagać to tylko poduchy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alf 0 Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Witam. No i moj problem jest rozwiazany. Okazalo sie, ze odkrecily sie sruby od poduszek. Dwumasa moje autko nie ma. W serwisie audi twierdza, ze dwumas zaczeto stosowac od 04.97r. Dwumas daje znac raczej na cieplym silniku, podczas jazdy tez. Jesli ktos ma takie objawy jak ja mialem, to problem jest w poduchach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miguel. 0 Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 trochę odświeże temat. U mnie w niedługim czasie pojawił sie wyciek spod pompy paliwa(tzn był juz wczesniej ale jakiś czas z nim jezdzilem), przez noc kilkanaście kropel skapło. Oddałem do warsztatu na uszczelnienie pompy i układu paliwowego. Szarpanie ustało Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszgr1 0 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Witam! Mam A4 z 97 r. 1.9 TDI i umnie problem zaczyna sie kiedy postoje dłużej w korkach. Autko przy ruszaniu zaczyna całe drgać ale gdy dodam gazu drgania ustają. Czy mozecie mi podpowiedzieć co to może być??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wihajster 41 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Witam! Mam A4 z 97 r. 1.9 TDI i umnie problem zaczyna sie kiedy postoje dłużej w korkach. Autko przy ruszaniu zaczyna całe drgać ale gdy dodam gazu drgania ustają. Czy mozecie mi podpowiedzieć co to może być??? sprzęgło do wymiany.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszgr1 0 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 a nie koło dwumasowe???? Tak mi powiedział jeden mechanior! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wihajster 41 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 a nie koło dwumasowe???? Tak mi powiedział jeden mechanior! miałbyś jeszcze zapewne inne objawy niż wymieniony.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 a nie koło dwumasowe???? Tak mi powiedział jeden mechanior! to powiedz temu mechanikowi niech Ci pokaże to koło dwumasowe w Twoim silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
ognik84 0 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 a nie koło dwumasowe???? Tak mi powiedział jeden mechanior! to powiedz temu mechanikowi niech Ci pokaże to koło dwumasowe w Twoim silniku też mi się wydaje że w twoim silniku nie ma dwumasa tylko zwykłe sprzęgiełko Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszgr1 0 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 podobno po numerach na budzie mozna dojść czy jest koło dwumasowe czy nie! tylko gdzie to sprawdzić ??? u mnie jest AFN!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zielony04 0 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 witam, mam taki sam problem. najgorzej jest jak odpalę auto po nocy, autem szarpie góra dół. jak silnik sie trochę zagrzeje problem znika. co dziwne jeśli jeździłem np. rano i po południu wsiądę do znów zimnego auta i ruszę żadnych szarpań nie ma -jak rozumiem silnik zmienia obroty "biegu jałowego" u mnie zepsuty czujnik temperatury ( błąd -wyrzuciło na komputerze pół roku później) Mam A4 z 97 r. 1.9 TDI i u mnie problem zaczyna sie kiedy postoje dłużej w korkach. Autko przy ruszaniu zaczyna całe drgać ale gdy dodam gazu drgania ustają. Czy możecie mi podpowiedzieć co to może być??? -wymieniłem sprzęgło i dwumas (prawdopodobnie było to sprzęgło) jednak zdiagnozowanie problemu dwumasa jest ciężkie i pracochłonne ( w serwisie chcieli 600zł !!!!!!!!!!!) a zaprzyjaźniony mechanik stwierdził iż żeby być na 100% pewny ze to nie dwumas to trzeba by go mieć na podmiankę ) acha jeszcze jedno kupiłem sprzęgło i dwumas na allegro (SACHS). Mechanik stwierdził iż komplet pasuje jednak gdybym wymieniał tylko sprzęgło lub dwumas to nie było by tak różowo. Bo nowy dwumas nie pasował do starego sprzęgła !!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SYKET 0 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Podłącze sie do tematu,może ktoś mi cos podpowie.Posiadam ABC i też występuje szarpanie tylko co dziwne jedynie w okolicach 65-75 km/h bez względu na bieg na którym jade, czy 3 czy 4 lub 5 bieg.Szarpie tylko podczas utrzymywania prędkości i przy zdjęciu nogi z gazu.Podczas ruszania,przyśpieszania i w innych przedziałach prędkości jest ok.Poduchy wymieniłem ,wydech sprawdziłem,sprzęgło sie nie slizga,a jeszcze podpowiem ze jak jade tą prędkością wspomnianą po wyluzowaniu problem znika.Prosze o rady. [br]Dopisany: 28 Styczeń 2009, 12:37_________________________________________________Dodam że przy ruszaniu,odpalaniu ,gaszeniu nie ma stuków i innych niepokojących objawów,nie wiem czy to dwumas ,sprzęgło,skrzynia.Szarpanie nie jest zbyt mocne ,jezdzic sie da,ale denerwuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rn 0 Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Czyli uważacie ze silnik AHU nie posiada dwumasy tylko sztywne kolo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
witjacrf 3 Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Podpinając się pod temat. Jak stoję czasami autem na postoju lub na światłach od czasu do czasu czuć lekkie telepanie budą czy to może być dwumas? Sprzęgło się nie ślizga normalnie zmienia biegi...Ale czuć wibracje podczas postoju od czasu do czasu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pandamix 1 Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 u mnie według numeru vin po katalogach wychodziło że mam dwumase,jak rozebrałem siedział oryginalny jednomas,gadałem ze znajomym znanym nie jednemu Kostrzem to mówił mi że jeśli jest stary sterownik silnika to jednomas a jeśli nowszy to dwumas że już to pare razy się sprawdziło,ja założyłem dwumas ponieważ na niego byłem przygotowany,teraz mam jednomas na wierzchu i nie mam jak się upewnić czy to taki sam jak w 1z,według jednego sklepu jest różnica między ahu a 1z a według drugiego nie ma,z tego co słyszałem to w vr6 były podobne sprzęgła i ponoć pasują czy to prawda Link to comment Share on other sites More sharing options...
greg24 0 Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 mi szarpie jak w tym programie nauka jazdy co taka blondi jechala haha ale tylko na maksymalnym skreceniu kol w innych przypadkach nie mam problemow i nie wiem czy tak powinno byc czy nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Shiftback Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Cześć wam. Z podobnym problemem umieszczę moje spostrzeżenia pod tym wątkiem. Po umyciu silnika środkiem do mycia silników i spłukaniu myjką wysokociśnieniową zauważyłem objaw "telepania". Wcześniej było super, praca jak najbardziej prawidłowa. Auto jest w benzynie bez gazu. Objaw wygląda tak jakby brakowało gazu, samochód nie przyspiesza i przy większym dodaniu gazu telepie silnikiem i ciężko się zbiera. Jednak najczęściej rano i w okolicach 2,5 - 3,2 RPM. Po południu norma. Wracając raz z pracy waliło przy dodaniu gazu tak że myślałem że poduszki zerwało pod silnikiem, jednak po ruszeniu ze świateł wibracje ustały, wykluczam więc tą usterkę. Sprzęgło na biegu jałowym i jakimkolwiek innym nie daje najmniejszego znaku życia - wszystko chodzi miarowo, nic nie drga, nic nie słychać jest ok - choć jest wysokie. Zdziwiłby mnie fakt , że nagle po myciu odezwał się dwumas czy inna tego typu rzecz. Czyżby ąz taki zbieg okoliczności? Wróciłem do pracy 1100km bez najmniejszych problemów i na miejscu już, z rana ten problem się odzywa. (woda czy środek dawno by już wyparował) Byłby to ten właśnie dwumas plus sprzęgło? Dodam ,że jechałem Volvo (2009) gdzie przy każdej akceleracji waliło "budą" niemiłosiernie, po rozpoznaniu wymieniali tam właśnie ten dwumas. Tutaj jednak problem znika i pojawia się momentami. Czy może być to jakieś zalanie czy też pechowe zestawienie mycia z padającym we właśnie tym momencie dwumasem, który zaczyna się odzywać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now