Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka dwumasa i sprzeglo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam moja dwumasa i sprzeglo juz sie kwalifikuja do wymiany i mam pytanie jaki zestaw kupic? czy moze zestaw z a4b6 bedzie pasowal do a4b7 1.9 tdi BKE 115 km ? czy trzeba kupic konkretnie pod ten model? Na allegro widzialem jakies zestawy do a4b6 sachs czy luk za ok 1400zl a do b7 za 1800 roznica w cenie jest a niby b6 i b7 to to samo


Witam moja dwumasa i sprzeglo juz sie kwalifikuja do wymiany i mam pytanie jaki zestaw kupic? czy moze zestaw z a4b6 bedzie pasowal do a4b7 1.9 tdi BKE 115 km ? czy trzeba kupic konkretnie pod ten model? Na allegro widzialem jakies zestawy do a4b6 sachs czy luk za ok 1400zl a do b7 za 1800 roznica w cenie jest a niby b6 i b7 to to samo

Nikt nic nie doradzi ?

Opublikowano

Witam. Kolego sprawdź na stronie intercarsu bądź gdziekolwiek jakie jest przeznaczone do Twojego modelu. Ja u Siebie mam założone kompletne sprzęgło SACHS i jestem bardzo zadowolony. Sachs i Luk są to pierwszo montażowe podzespoły. Ja do 1.9 130 AWX płaciłem po rabacie 1700 zł. Także sprawdź dokładnie jakie idzie pod Twój model i kup. Żadnego innego dziadostwa nie kupuj. ;)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Koło dwumasowe LUK 415049510

Zestaw sprzęgła LUK 623330900

Zestaw sprzęgła SACHS 3000 970 005

Koło dwumasowe SACHS 2294 000 285

Opublikowano (edytowane)

Ja do 1.9 130 AWX płaciłem po rabacie 1700 zł. ;)

No to kolego sporo przepłaciłeś za mareże ze sklepu bo ja zamówiłem przez allegro zestaw LUKa i równe 1500 z wysyłką płaciłem gdzie "podobno" LUK wychodzi drożej niż SACHS. Dostawe miałem na drugi dzień i w zestawie jest tuleja prowadząca łożysko wyciskowe:)

Co do tematu to ja zawsze szukam po stronach producentów i tam jest wszystko wyszczególnione. Pozdr

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Dobrze kolego zaznaczyles podobno ;D ja wiem ze nie przeplacilem ;)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czy objawem padającej dwumasy może być to że jak się rozpędzam w okolicach 1600 - 2000 obrotów auto nieco drży i czuć jakby miał ciężko przy tym głośno buczy. Powyżej tych obrotów jest w miarę cicho.

Opublikowano

a na postoju nic nie czuć ? przy wciśnięciu gazu w podłogę na wysokim biegu od niskich obrotów słychać jakieś niepokojące dźwięki ?Budą trzęsie ?

Pozdrówki
Marcin

Opublikowano (edytowane)

Ciężko to opisać czy trzęsie budą bo to pojecie względne na pewno czuć drgania na fotelu w czasie jazdy. Niepokojących stuków, szurania nie ma tylko tak jakby wtedy buczał (głośniej pracował). Na postoju można gazować i nic się nie dzieje niepokojącego wtedy nie drży tylko podczas przyśpieszania.

Edytowane przez A4 B7 2007
Opublikowano

Bez zdjęcia skrzyni pewnej diagnozy się nie postawi.

U mnie nie było żadnych niepokojących stuknięć, sprzęgło nie ślizgało się. Irytowało mnie takie jakby głośne buczenie w trakcie żwawszego przyśpieszania na niższych biegach i zwiększone drżenie przy jednostajnej jeździe na obrotach poniżej 1800, a że przebieg 280 tys i nic nie robione to męczyłem mechaniorów żeby dokładniej się przyjrzeli dwumasie. "Dwumasa sprawna a sprzęgło jeszcze trochę pociągnie" - tak słyszałem od kilku. Postanowiłem, że jak trafi się w dobrej cenie zestaw to kupię i jednak wymienię. Dorwałem sachs-a i przy demontażu okazało się że okładzina sprzęgła niemal do nitów wytarta a dwumas "stoi" i dlatego nie było żadnych stuków itp efektów dla padniętej dwumasy. Ori też sachs był i jak pisałem, wytrzymał 280 tys.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Jeśli dobrze zrozumiałem to wystarczyłoby tą okładzinę wymienić i też by hulało czy tworzy to jakąś pewną całość z jakimś elementem?

Edytowane przez A4 B7 2007
Opublikowano (edytowane)

Tarczę sprzęgła można tak zregenerować, ale że docisk już trochę wyrobiony był i uszkodzony dwumas to kupiłem cały kpl.

Zużyta tarcza raczej nie będzie powodowała drgań, najwyżej coś przy ruszaniu i to raczej poszarpywania.

Edytowane przez jaro1768
Opublikowano

Dziś zrobiłem około 200 km i nie daje się jeździć poniżej 2000 obrotów. Buczy i drży i jest nieznośnie głośno.

Nie będę zwlekał z wymianą bo mam dość tych dyskomfortów w czasie jazdy samochodem "OOOO".

Opublikowano

Wogóle wydaje mi się że silnik BRB z DPF jest jakby głośniejszy i ma bardziej twardą pracę niż inne silniki 1,9 na PD nie mówiąc już o 2-litrowych.

Drgania też jakby ciut większe.

Pewnie dwumas do wymiany będziesz miał, przy ustawianiu przedniego odbojnika opuść go tak, żeby góra tulei dotykała do gumy, o dziwo u mnie w takim położeniu najmniejsze drgania się generują.

Opublikowano

Gdzie ten odbojnik się znajduje to w razie czego naprowadzę mechanika?

Opublikowano

Aluminiowa obudowa na pasie przednim, przykręcona na 3 śruby/nakrętki M8. Ma regulację góra/dół. W nią wchodzi odbojnik gumowy na elemencie przykręconym do silnika, całość na wysokości dolnej części miski olejowej, jak zdejmiesz dolną osłonę silnika to od razu zobaczysz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...