Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem przy dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie jestem nowy na forum. Mam problem z moją Audiczką polega on na tym, że jak postoi dłużej samochód i wystygnie powiedzmy przez noc po odpaleniu przez chwilę silnik zachowuje się jakby nie chodził na co najmniej jeden cylinder zaczyna śmierdzieć benzyną i po chwili wszystko się stabilizuje lub jak dodam delikatnie gazu, nie jest to raczej wina układu paliwowego ponieważ czasami od razu się przełączy na gaz i jest tak samo. Nie są to wypadające zapłony ponieważ nie pojawia się ten błąd check się świeci ponieważ zostały usunięte katalizatory a nie wyłączyłem jeszcze sond. Nie jest to raczej wina rozrządu ( 2,3,5,4) czasami pokazuje się 3,3,5,4. Akcja serwisowa cewek została już zrobiona, olej 5w30 castrol. Co może powodować taki problem?? Pozdrawiam

Edytowane przez Envin
Opublikowano (edytowane)

Jak śmierdzi beną to może coś nie tak jest z układem odpowietrzenia par paliwa? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Raczej nie bo jak były upały i np cały dzień samochód stał na słońcu koło pracy i odpalam od razu się przełączyła na gaz i dalej trzęsie dopiero po chwili ustało i już dalej normalnie.

Opublikowano

a sprawdzałeś reuktor i wtryskiwacze gazowe czy nie przepuszczają gazu?

Opublikowano

instalacja ma hmm ok 3-4 miesiące przejechane jest na niej może 10 tys albo i nie może występować takie ryzyko jest sens sprawdzać??

Opublikowano

Reduktory lubią "puszczać" gaz do kolektora ssącego przez podciśnienie, zdarza się również, że jakiś wtryskiwacz lpg nie trzyma ciśnienia.

A sprawdzałeś czy przy odpalaniu rano nie dymi na biało lub niebiesko?

Opublikowano

Na niebiesko na pewno nie, natomiast moze troszeczke bardziej bialo niz powinno byc normalnie kiedys jak bylo dosyc chlodno I wilgotne powietrze z rana niechcacy dalem wiecej gazu przy odpaleniu jak juz telepotalo to pojawil sie gesty bialy dym.

Opublikowano

jak jest zimno to normalne, że lekko "dymi na biało", ale jak jest ciepło, tak jak teraz, to dymka nie powinien puścić.

"Telepanie silnikiem" i biały dymek przy odpalaniu po dłuższym postoju oznacza, że w jakimś cylindrze lub cylindrach pojawił się płyn chłodniczy.

Do cylindra może się przedostać przez uszczelkę pod głowicą, przez uszkodzoną głowicę lub pękniętą tuleję cylindra. Sprawdź rano czy dymi na biało.

Opublikowano

Dzisiaj rano patrzyłem samochód stał w garażu po odpaleniu nie było typowo białego dymu wiadomo troszkę para leciała z wydechów ale nie tak, że typowo biało w garażu no mi się wydaje że taka para to nic dziwnego nie mam pojęcia z 3 miesiące temu przy okazji wymiany rozrządu został zmieniony olej i płyn w chłodnicy i od tamtej pory zawsze jak sprawdzam płyn a robię to właśnie zawsze rano gdy silnik jest zimny jest tyle samo nie ubyło nic... oleju troszeczkę ubywa ale mam zalany 5w30 później się dowiedziałem że nie lubi ten silnik 5w30 no ale trudno następnym razem wleje 5w 40, a zrobione jest niecałe 5000 tys km i dolane zostało mniej więcej 0,5 l więc wydaje mi się, że jeśli chodzi o olej to nie ma tragedii. Moc jest też wydaje mi się, że zadowalająca, temp trzyma 90 st nie ważne czy w korku czy na trasie.


Dodam jeszcze, że kiedyś miałem tak samo tylko akurat zbliżała się wymiana oleju został zmieniony i tak jakby od tamtego momentu uspokoiło się nie wiem czy to przypadek czy wymiana oleju miała jakiś wpływ na to w każdym bądź razie na nowym oleju jest zrobione niecałe 5000 km wymieniam zawsze co 10000. Jakieś pół roku nie było z tym problemu a teraz wróciło...

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj przeczyść rury i zawór podciśnieniowy od odpowietrzenia głowic i bloku silnika, znajduje się z tyłu silnika pod klapką z logiem Audi.

Często tam zalega emulsja złożona z wody i oleju, może też być gdzieś nieszczelność lub nawet pęknięta membrana w zaworze.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

a jak dzisiaj odpalił?

zawór o którym pisze BeyerBrown można kupić nowy firmie Aktyw za około 100

Opublikowano

a jak dzisiaj odpalił?

zawór o którym pisze BeyerBrown można kupić nowy firmie Aktyw za około 100

Nie gadaj, że oni mają jego zamiennik?! A ja ponad 300zł wydałem w ASO :facepalm:

Opublikowano

Dziś standardowo na początku jak traktor przez niecałą minutę w tym czasie zdążyłem wyskoczyć z samochodu i zobaczyć czy na biało nie kopci i było tak jak w poście który napisałem rano i po chwili się ustabilizowało a później to już jak burza 30 km w niecałe 15 min :D


Hmm a jest jakiś schemat tego układu od powierzania tak jak do wężyków podciśnień??

Opublikowano (edytowane)

:facepalm:

Olej w silniku rozgrzewa się dłużej do temperatury roboczej niż płyn chłodniczy! Zwykle trzeba przejechać normalnym tempem z 10km by się rozgrzał do tych 80-90st.C a dopiero potem można cisnąć ile fabryka dała.

Jak jeździsz tak jak piszesz, to teraz masz tego efekty...

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Niee, zanim wyrusze do pracy to jak wstane wychodze zamknac pieski otwieram brame wyprowadzam samochod z garazu zostawiam odpalony ide do domku myje sie przebieram :-D kanapki I wychodze wiec chodzi ok 10-15 min na wolnych na benzynie pozniej jade ok 2 km do sklepu droga ktora nie da sie jechac wiecej jak 60 I dop do pracy

Opublikowano

Nie gadaj, że oni mają jego zamiennik?! A ja ponad 300zł wydałem w ASO :facepalm:

Nie jest to oryginał, ale świetnej jakości zamiennik (wygląda identycznie tylko brak numerów vag)

Envin jak możesz to nagraj flimik z porannego odpalania z lekkim przegazowaniem

Opublikowano (edytowane)

Nie jest to oryginał, ale świetnej jakości zamiennik (wygląda identycznie tylko brak numerów vag)

Dobrze wiedzieć :)

Na Aliexpress widziałem kiedyś zawór też w miarę dobrej cenie (bodaj za 200zł) który albo był bardzo dobrze podrobiony albo pochodził z fabryki, gdzie go tłuką, bo numery i znaczki miał dokładnie w tych samych miejscach co część kupiona w ASO :)

Niee, zanim wyrusze do pracy to jak wstane wychodze zamknac pieski otwieram brame wyprowadzam samochod z garazu zostawiam odpalony ide do domku myje sie przebieram :-D kanapki I wychodze wiec chodzi ok 10-15 min na wolnych na benzynie pozniej jade ok 2 km do sklepu droga ktora nie da sie jechac wiecej jak 60 I dop do pracy

No to jeszcze... ale z drugiej strony mówią, żeby silnik rozgrzewać w czasie jazdy, niby najlepiej się wtedy smaruje, gdyż olej jako, że jest zimny i gęsty to gorzej wpycha się we wszelkie zakamarki - lekarstwem na to jest wyższe ciśnienie=wyższe obroty :wink:

W każdym razie usprawiedliwienie przyjęte :D

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Witajcie dodaje 2 filmiki pierwszy z odpalenia wczoraj po pracy a 2 z dziś rano nie wiem czy bd na nich wyraźnie słychać mam nadzieję, że tak. A i jednak dziś rano sprawdzałem płyn i trochę go ubyło jednak ale nie sądzę, żeby to był problem z pękniętą tuleją lub uszczelką bo raczej wtedy by faktycznie dymił cały czas poza tym by łapała temperatury a nie łapie..

Opublikowano

Envin chodziło mi o filmik pokazujący wydechy :D , przy odpalaniu i "telepaniu" silnikiem.

Przy pękniętej tulei płynu może ubywać bardzo mało i silnik się nie przegrzewa. Objawy są tylko na zimnym silniku.

Przeszukaj forum, było kilka postów o takim przypadku.

Opublikowano

Dobrze już się ładuje na youtube odpalenie samochodu po ponad 5 h. Jak widać nie było białego dymu śmierdziało benzyną z wydechu. Nie to, że nie chciał bym uwierzyć w najczarniejszy scenariusz ale tak jak mówię kiedyś tak się działo identycznie objawy te ustąpiły same i po kilku miesiącach wróciły więc co tuleja się sama zakleiła a teraz z powrotem pękła??


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...