Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17705


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pacjent to Golf 4 silnik AUM. Piszę w tym dziale, gdyż dział dla innych aut grupy VW jest martwy... (chyba na innym forum/edit chudineze)

Opis problemu.Sprzedający wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza. Auto normalnie odpala, nie falują obroty. Gazownik zakładając gaz, stwierdził, że świeczki są lekko zafajdane olejem, co by tłumaczyło lekkie podszarpywanie w dolnym zakresie obrotów przy zmianie biegów. Jest też podobno mała nieszczelność przy plecionce na wydechu.

Faktycznie, powyżej 2000 obrotów przy przyspieszaniu słychać świst, co raczej nie powinno mieć miejsca, gdyż turbo K03s jest małe.

Porobiłem trochę logów, dla lepszego zobrazowania.

Logi statyczne:

000,001,003
http://vaglog.pl/log_228723.html

Logi dynamiczne:
001 http://vaglog.pl/log_228815.html
003 http://vaglog.pl/log_228816.html - Przepływka wygląda ok. 110g/s przy 5000obr/min wydaję się ok (czytałem , że optimum powinno być 120g/s), inni twierdzą, że za malo
004 http://vaglog.pl/log_228817.html
010 http://vaglog.pl/log_228819.html
011 http://vaglog.pl/log_228820.html
002+115+118 http://vaglog.pl/log_228821.html - turbo nie pompuję od dołu, dopiero od 2500tys pokrywa się z zadanymi wartościami. Czytałem, że może to być wina nieszczelnego dolotu
003+008+011 http://vaglog.pl/log_228822.html
001 + 032 http://vaglog.pl/log_228823.html - jedna wartość jest na minusie a podobno powinno być zero.
014+015+016 http://vaglog.pl/log_228824.html - zapłony raczej nie wypadają
022+023+026 http://vaglog.pl/log_228825.html

005 118 120 http://vaglog.pl/log_229104.html Logi mające na celu zobaczyć jak auto się zachowuję podczas przyspieszania od zera do setki.

W pierwszym przypadku było włączone ESP, więc mi trochę ściął z obrotów na początku. Podczas drugiej próby wyłączylem. I powiem tak. szału to to nie ma. Maksymalny moment obrotowy 210 NM powinien fabrycznie osiągać przy 1800obr/min. Ze względu na to , że auto już 13 letnie, więc krzywa momentu przesuwa się lekko. Powiedzmy do kolicy 2300obr/min. a u mnie przy tych obrotach ona ma 135 NM!! Uważam, że to za mało i tak jak mówiłem, czuć, że turbo wstaję późno.


Widzę właśnie ogrom zainteresowania :)

Opublikowano

Kolego, zacznijmy od tego co chcesz diagnozować auto czy instalacje lpg? jesli auto to logi robimy na pb, i kręcimy do maks obrotów czyli przynajmniej 6,5 tyś to nie diesel, co do wstawania turbo to nie jest tak źle jak jesli wstaje przy 2,4 tys obr., momentem na 120 za bardzo nie ma się co sugerować, szczególnie jak logi robisz na lpg, wartości w kanale 032 są jak najbardziej ok.

Co do reszty zrób logi na pb do odciniki 002+033, 115+118, 020+003, jesli chcesz sprawdzić jak ustawione lpg zrób 002+033. będzie można wtedy coś powiedzieć więcej, 1.8t w a3 miały małego "buga" w sofcie powodującego nadmierne pojawianie się błedu 17705...

Opublikowano

Diagnoza auta. Logi były robione na PB. Ok w wolnej chwili porobie.

Widzę, że znasz się na 1.8T. Powiedz, czy normalne jest, że przy przyspieszaniu, gdzieś od około 2tys obrotów, słychać dość głośny świst powietrza?

Czasem mam na zmianę, że auto zaczyna ciągnąć od 1,5tys już, innego dnia dopiero od 2,5...

Tez przy przyspieszaniu zdarza mi się, że auto łapie od 1400 idzie ładnie do 1800 i jest jakby chwilowe 'odpuszczenie' i łapie znów od powiedzmy 2300...Co może byc przyczyna ?

Opublikowano

Ok, na pb powiadasz, zasugerowałem się tym pierwszym logiem http://vaglog.pl/log_228815.htmlw którym korekty sondy latały jak nie powiem co :) zupełnie jak przy niewyrególowanej instalcji lpg.

Turbo daje czasem dziwne dzwięki przy wstawaniu, ale nie wiemy z czego ten dzwięk może pochodzić, szczególnie że piszesz


.Sprzedający wspominał coś o 'poluzowanej opasce', jako celowy zabieg, majacy na celu słyszenie świstu zasysanego lewego powietrza.

więc radze poskładać to do kupy jak powinno być i sprawdzić szczelność dolotu i dopiero potem zlogować i będziemy patrzeć co dalej. W tym momencie nie ruszałbym przepływki bo moim zdaniem jest ok, z turbiną też wszystko ok.

Co do przyspieszania od 1400 obr. to moim zdaniem takie obr. nie służą do efektywnego przyspieszania (to nie diesel), tylko bardziej do kulania sie po mieście z muskaniem tylko pedału gazu, zresztą przy tych obr. turbina nie jest w stanie napompować żadnego konkretnego ciśnienia jest za mało spalin.

Opublikowano

Wydaję mi się, że było to na PB. :)

Dobra, zrobię test szczelności i pyknę wtedy na nowo podstawowe logi.

Co do instalacji LPG wydaję mi się, że jest dobrze wyregulowana. Auto nie szarpie, dynamika jak na Pb, spalanie średnio o 1,6l więcej niż pokażę komp od benzyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...