Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] 16804 Nękający błąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam Audi A4 b6 1.8t 190km 2004r. Nie mogę pozbyć się błędu

16804- Catalyst system efficiency below threshold (Bank 1)

002- Lower limit exceeded

Sonda 1- sprawna

Sonda 2- nowa

Katalizator- nowy

Układ uszczelniony prawidłowo. Nawet dałem przejściówkę redukującą spaliny na sondę 2. Dodam jeszcze że nie posiadam lpg.

Prosił bym o jakieś porady bo skończyły mi się pomysły.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co widzę na stronie IC katalizator który zamontowałeś jest zamiennikiem tych katalizatorów:

1. 8E0131089DX - montowany tylko do A4 MY2003 do numeru nadwozia 251376, począwszy od nr 251377 zaczęto montować 8E0254200AX, prawdopodobnie wraz z wprowadzeniem BEX-a do sprzedaży.

2. 8E0131089EX - montowany w A4B5 po lifcie na rynek USA, obecnie zamiennikiem dla niego jest 8E0254200X

3. 8E0131089HX - montowany w A4B6 z silnikiem 2.0

Widzę w sygnaturce, że masz B6 z 2004r i silnik 1.8T 190KM, zatem musisz szukać zamiennika katalizatora 8E0254200AX :hi:

http://google.plwyszukaj/artOEUwMjU0MjAwQVh8MTB8MA==.html

KLARIUS 322036

QUINTON HAZELL 322036

IMASAF 13.29.33

Teoretycznie jeszcze pasowałby WALKER WALK20825, ale na stronie:

http://www.yoyopart.com/oem/5709530/audi-8e0254200ax.html#interchange

nie jest wyszczególniony jako bezpośredni zamiennik (Direct), choć na stronie Intercarsu bez skrępowania polecają go jako zamiennik :mysli:

powinien też pasować MAGNAFLOW 60201, opisany jest jako Direct Fit:

http://www.magnaflow.eu/02catalytic_converters/02product/displayeurope.asp?europe=60201

w sprawie ceny musiałbyś się kontaktować z przedstawicielem na PL: http://www.magnaflow.pl

obstawiam, że coś ok. 1400zł może kosztować.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Szczerze kat albo org. sprawny uzywany, albo nowy z gwarancja ze mozna oddac jesli okaze sie ze jest blad, duzo tansza opcja wylaczenie kata w sofcie..

Opublikowano (edytowane)

http://www.magnaflow.eu/02catalytic_converters/02product/displayeurope.asp?europe=70202

MAGNAFLOW 70202

Zamiennik katalizatora pasujący do nr OE 8E0131089DX (do którego Ty kupiłeś zamiennik)... już na oko widać, że jest mniejszy od tego montowanego w BEX-ach (MAGNAFLOW 60201) :facepalm:

Szczerze kat albo org. sprawny uzywany, albo nowy z gwarancja ze mozna oddac jesli okaze sie ze jest blad, duzo tansza opcja wylaczenie kata w sofcie..

To najlepsza opcja, dlatego dużo bezpieczniej jest zrzucić całość kosztów na warsztat, a nie, że mechanik mówi: "pan kupi i przyjedzie ze swoimi częściami a my je tu zamontujemy" :facepalm:

PS.

Ten mniejszy kat może przytykać spaliny :exclamation:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

W takim razie będę zmienial. Teraz tylko takie pytanko czy mogę jeszcze na nim pośmigać z tym bledem czy lepiej nie zwlekać z wymiana bo narobię sobie problemów?

Opublikowano (edytowane)

W silnikach 3.0 wyregulowanych pod normę EU4 ten błąd często powoduje losowe wypadanie zapłonów/wtrysków. Ponoć celem oszczędzenia katalizatorów. Czy tak samo jest w 1.8T to nie wiem.

W każdym razie jeśli faktycznie Twój kat-zamiennik ma mniejszą fizycznie przepustowość spalin niż to wymagane, to bym nie dawał w palnik silnikowi do czasu jego wymiany na właściwy model.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Wielkie dzięki za pomoc:) napiszę w tym temacie jak rezultaty:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...