Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t BEX problem z synchronizacją rozrządu i nastawnikiem zmiennych faz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem w zdiagnozowaniu usterki w Audi B6 1.8t BEX.
2 błedy mi pokazuje

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 002 - Lower Limit Exceeded

16395.P0011- o złym ustawieniu wałka rozrządu,za bardzo przyśpieszony lub opóźniony

na początku wziąłem się za sprawdzenie ciśnienia oleju, bo to głównie ciśnieniem oleju jest przestawiany wałek ssący poprzez (napinacz/nastawnik wałka)

na zimnym silniku na wolnych 4,7 bar po przegazowaniu szło wyzej 6 bar

na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 1,75 bar przy 2000 obr. 3,25 bar i po przegazowaniu nie szło powyżej 4,5 bar

nie wiem na ile można się sugerować danymi z auto daty
tam przy 87 C powinno być przy 2000 obr. 3,5 - 4,5 bar

troszkę poniżej normy ale może to nie ma wpływu na problem z tymi błędami .
Przedni rozrząd na pasku wygląda ze jest na znakach (chyba ze ścięło klin, wtedy bez rozbiórki nic nie wskóram)

zrobiłem logi mógłby ktoś zerknąć na nie chodzi o analizę działania nastawnika zmiennych faz może to on jest problemem

(wybaczcie to moje pierwsze logi w życiu)

http://vaglog.pl/log_229672.html

http://vaglog.pl/log_229675.html _ ten był na postoju

http://vaglog.pl/log_229676.html

Opublikowano (edytowane)

W pierwszej kolejności dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu, jeśli chcesz sprawdzić czy nie ścięło klina to zdejmij pokrywę zaworów ustaw zębatki łańcucha na znaki i wtedy zdejmujesz pokrywę paska i powinieneś zobaczyć czy koło paska jest na znaku.

Edytowane przez radko123
Opublikowano

W pierwszej kolejności dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu, jeśli chcesz sprawdzić czy nie ścięło klina to zdejmij pokrywę zaworów ustaw zębatki łańcucha na znaki i wtedy zdejmujesz pokrywę paska i powinieneś zobaczyć czy koło paska jest na znaku.

Dzięki za szybka odpowiedz (no tak jak zdejmę pokrywę można odnieść się do znaku po stronie łańcucha i będzie wiadomo czy nie ścięło klina na którymś z kół)

słuszna uwaga jeszcze raz wielkie dzięki.

Poczekam jeszcze, może ktoś z szanowanych kolegów na forum wypowie się na temat logów. Możliwe że z nich także można się coś dowiedzieć.

Opublikowano

Zdejmij pojrywe i sprawdz jak pokrywaja sie znaki na kolach z pkt odniesienia a potem ustawienie rozrzadu na pasku.

Dopuszczalne przemieszczenie 1/2 zęba

Opublikowano (edytowane)

w 093 powinnno być cały czas w okolicach 0 a w 091 powinno mieć dwa stany przed zmianą fazy około 0 a po zmianie ok 24 dopuszczane odchyły to +-4, u Ciebie zmiana fazy nie występuje podejrzewam że przyczyną jest złe ustawienie rozrządu.


tak to wygląda u mnie:

http://vaglog.pl/log_207879.html

Edytowane przez radko123
Opublikowano (edytowane)

Aaaa i zrob logi tych blokow co potrzeba do dokladniejszej diagnozy

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Coś mi się kojarzy że któreś z kół zębatych można odwrotnie założyć i wtedy jest przesunięcie a znaki są chyba po obu stronach. Ale mogę się mylić.


jednak dobrze mi się skojarzyło:

http://forum-mechanika.pl/threads/audi-a4-1-8t-aeb-problem.12468/

zerknij na 14 post w powyższym wątku.

Opublikowano

Coś mi się kojarzy że któreś z kół zębatych można odwrotnie założyć i wtedy jest przesunięcie a znaki są chyba po obu stronach. Ale mogę się mylić.

jednak dobrze mi się skojarzyło:

http://forum-mechanika.pl/threads/audi-a4-1-8t-aeb-problem.12468/

zerknij na 14 post w powyższym wątku.

dzięki będe miał to na uwadze w przyszły weekend będe to sprawdzał

DEV które bloki potrzebne do dokładniejszej diagnozy?

Opublikowano

na razie lepiej nie rób żadnych logów do odcinki do czasu aż ogarniesz problem rozrządu.

Opublikowano

na razie lepiej nie rób żadnych logów do odcinki do czasu aż ogarniesz problem rozrządu.

tak zrobię tylko na przyszłość chciałem wiedzieć żeby lepiej logi robić.

Opublikowano

002 +033

031+020

115+118

020+115

Ale nie jestem guru w temacie logów więc poczekaj co "Dev" napisze w kwestii logów

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj zdjąłem miske, wyczyściłem smoka bo nie był czysty zalałem nowy olej i dalej problem z błedami>
Zaponiałem dodać ze auto nierówno pracuje na wolnych obrotach
Zrobiłem foty rozrządu prosze sprawdzić czy sie wszystko zgadza z tymi znakami.

http://imageshack.com/a/img540/8921/jxzB5B.jpg

http://imageshack.com/a/img540/5509/L9scrb.jpg

http://imageshack.com/a/img673/3815/ZurNRa.jpg

http://imageshack.com/a/img905/9048/fzAonY.jpg

http://imageshack.com/a/img913/557/wPiTfX.jpg

http://imageshack.com/a/img673/7356/Xhcx2h.jpg

http://imageshack.com/a/img913/4420/Ezny95.jpg

Edytowane przez henek155
Opublikowano

Dołączam się do problemu kolegi.

Również mam te 2 błedy.

Samochód był u mechanika. "Podobno" napinacz w porządku. "Podobno" rozrząd z przodu na pasku ustawiony dobrze. Wymieniony został czujnik Halla - założony został Boscha. A może warto by było spróbować jeszcze czujnik położenia wału (G28) wymienić. Nie wiem na którym błędzie mam się bardziej skupiać. Jakieś propozycję? Dzisiaj patrzyłem logi na kanale 91 i 93 wszystko w granicach 0 lub -1 także chyba w porządku. Muszę go jeszcze zlogować żeby zmienna faza rozrządu się załączyła przy większych obrotach. Ciśnienia na pompie oleju nie sprawdzałem, była wymieniana nie cały rok temu. Klin nie ścięty - "podobno" mechanik sprawdzał.

Podobno piszę o cudzysłowie bo do końca to ja mechanikom nie ufam.

Proszę o pomoc bo ręce opadają.

Dzisiaj postaram się zlogować samochód i te fazy rozrządu.

Opublikowano

Dołączam się do problemu kolegi.

Również mam te 2 błedy.

Samochód był u mechanika. "Podobno" napinacz w porządku. "Podobno" rozrząd z przodu na pasku ustawiony dobrze. Wymieniony został czujnik Halla - założony został Boscha. A może warto by było spróbować jeszcze czujnik położenia wału (G28) wymienić. Nie wiem na którym błędzie mam się bardziej skupiać. Jakieś propozycję? Dzisiaj patrzyłem logi na kanale 91 i 93 wszystko w granicach 0 lub -1 także chyba w porządku. Muszę go jeszcze zlogować żeby zmienna faza rozrządu się załączyła przy większych obrotach. Ciśnienia na pompie oleju nie sprawdzałem, była wymieniana nie cały rok temu. Klin nie ścięty - "podobno" mechanik sprawdzał.

Podobno piszę o cudzysłowie bo do końca to ja mechanikom nie ufam.

Proszę o pomoc bo ręce opadają.

Dzisiaj postaram się zlogować samochód i te fazy rozrządu.

Witam stary post ale udało Ci się coś z tym zrobić? Ja walczę podobnie jak Ty kiedyś . Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...