Animal Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Detailingiem zainteresowałem się już kilka lat temu i bardzo szybko przerodziło się to w pasję, której zacząłem poświęcać niemal cały wolny czas. Przyszedł czas, że postanowiłem podzielić się z Wami tą pasją i w tym wątku pragnę umieszczać moje wybrane realizacje. Na dobry początek chcę zaprezentować Audi 80 mojego taty, które w rodzinie jest już blisko dekadę i mam do niej pewien sentyment. Jak zobaczycie z racji wieku i zwyczajnego niedbalstwa wszystkich właścicieli auto miało dosyć zmęczony lakier a mi zwyczajnie zrobiło się go szkoda dlatego postanowiłem trochę się o nie zatroszczyć. Zapraszam do oglądania i komentowania. Niestety akurat kiedy mogłem zacząć prace nad autem niemal co godzinę kropił deszcz więc gdy zaczynałem Audi wyglądało tak: No to zaczynamy wszelakie "opryski" i dekontaminację Wszystkie wnęki oczywiście także nie pozostały w takim stanie: Po aktywnej pianie, odsmoleniu i myciu na dwa wiadra glinka wciąż miała dużo do zbierania: Inspekcja w garażu: Jak widać miejscami bezbarwnego już nie było: Kilka shotów w trakcie pracy: Efekt końcowy po zabezpieczeniu sprawdzonym Colli i Endurancem na oponach. Niestety auto już to 40km trasie więc lekko przykurzone no i z owadami na zderzaku a poza tym na pełne słońce nie było co liczyć tego dnia.
Griffe Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ładnie Ci to wyszło. Tak czy inaczej czekam na zdjęcia po umyciu w pełnym słońcu.Ciesze się, że kolejna osoba wciągnęła się w temat i pokazuje efekty swojej pracy.
Animal Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2015 (edytowane) Chyba wiem do czego zmierzasz Pawle i zapewniam Cię, że całe auto zostało dokładnie wymyte IPĄ żeby mieć pewność, że to co chciałem zostało usunięte Oczywiście nie była to pełna korekta bo nie miałem ani czasu ani pola do popisu ze względu na bardzo zmęczony lakier. Niestety dach, maska i tylna klapa jest w "pajączkach" dlatego wolałem nie przeginać. Mimo to auto zdecydowanie odżyło i większość zarysowań została usunięta. Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez Animal
Griffe Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Bardziej chodziło mi o wetlook, który i tak jest widoczny - ale dopiero w słońcu pokazuje swoją pełnię i o ewentualne holsy - jak o 100% korektę, która jak wiadomo na takim aucie jest niemożliwa.
Animal Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Spoko, jak będę miał okazje to zrobię kilka fotek na słońcu po umyciu auta ale cały tydzień a zwłaszcza weekend zapowiada się pracowicie bo będę miał do zrobienia BMW E-90 w pakiecie "M" i czarnym kolorze. Stay tuned
Zymek1989 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Super wyszło w porównaniu z tym co na początku. Fajnie jak ktoś ma zaplecze, bo niestety pod blokiem nic się nie zrobi Jestem ciekaw jak z BMW wyjdzie
Animal Opublikowano 4 Września 2015 Autor Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Miało być w zeszłym tygodniu robione BMW ale, że klient rozmyślił się w ostatniej chwili to postanowiłem wykorzystać ten czas i dopieścić moje Audi tzn. porządnie umyć i nawoskować a potem... zrobić zdjęcia do aukcji ponieważ auto idzie na sprzedaż Przy tej okazji postanowiłem odkopać zdjęcia sprzed kilku miesięcy kiedy to przeprowadzałem pierwszą w swoim życiu korektę lakieru. Zapraszam do oglądania i komentowania. Oto z czym przyszło mi się zmierzyć: No to zaczynamy od kół czyli oprysk z Tugi: Na wydechu też coś znalazła Pre-wash Jak widać na poniższym obrazku auto glinki chyba nigdy nie widziało No to wjazd do garażu i przyglądam się co będzie do usunięcia Lakier okazał się na tyle twardy, że dopiero futro zaczęło dawać przyzwoite efekty a lakier zaczął pokazywać swoją perłę Wprawdzie minęło kilka miesięcy ale jak widać poniżej przy odpowiednim obchodzeniu się z lakierem można utrzymać look na dobrym poziomie Edytowane 28 Października 2015 przez Animal
bob4u Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Powiedz mi czy udało Ci się wypolerować ramki srebrne wokół szyb? Jeśli tak to czym Ci się to udało zrobić.
Animal Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Oczywiście, że udało Najpierw podziałałem papierkiem ściernym 1500 i 2500 a potem pastą Mothersa i wyszło bardzo dobrze. Kiedyś tak samo zrobiłem na innej Audi i do dziś efekt się utrzymuje.
bob4u Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Myślisz, że tym samym mógłbym potraktować relingi? Mówisz o tej paście: http://www.all4auto.pl/mothers-mag-and-aluminium-polish-legendarna-pasta-do-metali-p78.html A papier ścierny wodny?
Animal Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dokładnie taka pasta a papier oczywiście wodny. Dawno nic nie wrzucałem więc nadszedł czas, żeby o sobie przypomnieć Tym razem zawitał w moich skromnym progach czarny VW Golf IV, który okazał się bardzo trudnym przeciwnikiem. Ale po kolei... Auto miało głównie zostać odświeżone przed sprzedażą ale ponieważ lakier był wyjątkowo niedbale traktowany w przeszłości a ja miałem do dyspozycji cały tydzień to pokusiłem się o zrobienie możliwie pełnej korekty w trzech etapach z miejscowym wykorzystaniem wet sendingu Poniżej fotki z pracy i efektów po tygodniu zmagań Przez cały tydzień było słonecznie za to zimno a w sobotę kiedy skończyłem pracę i chciałem zrobić zdjęcia to pogoda załamała się i zaczął padać deszcz Tak auto wyglądało kiedy je dostałem: Oględziny po myciu - Tragedia! Czas na kilka 50/50 A tu już fotki po korekcie. Niestety tak jak wspomniałem zaczął padać deszcz
skotmen Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 No dobra robota!!! Co to za środek do felg ??g
Animal Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 dobrze wylazł lakier w serii? Dzięki Na dachu, całym prawym boku, tylnej klapie i zderzaku z tyłu lakier ori. Lakierowana tylna lewa ćwiartka, maska, zderzak przód i lewy błotnik. Drzwi z lewej strony cieniowane. No dobra robota!!! Co to za środek do felg ??g Podziękował Jeśli masz na myśli czym myłem felgi to odpowiedź brzmi... Tuga!
Faraday Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Wrócę do Audi 80tki z początku wątku, czym wypolerowałeś wydech ? Dobra robota
Animal Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 przepiękna robota. Dzięki. Fajnie, że się podoba Wrócę do Audi 80tki z początku wątku, czym wypolerowałeś wydech ? Dobra robota Najpierw potraktowałem go papierem ściernym, że usunąć cały osad, który przez lata się gromadził i wyrównać powierzchnię a potem użyłem past Megsa (tych samych, których normalnie używam do lakieru). Najpierw M101 a później M205. Z racji, że dojście jest dosyć dobre to większość udało się wypolerować maszyną. Ręcznie tylko zakamarki.
boguc Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 (edytowane) Super robota! Golf jak dwa różne auta przed/po.Ps. ile Tuga leżała na felgach ?Czyściłem nie raz tym felgi ale jakoś nie uzyskałem aż takiego efektu. Edytowane 2 Grudnia 2015 przez boguc
Pavetti Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 A ja mam pytanie o co chodzi z tą glinką? Do czego to służy, bo pierwszy raz spotkałem się z czymś takim?
Animal Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 Super robota! Golf jak dwa różne auta przed/po. Ps. ile Tuga leżała na felgach ? Czyściłem nie raz tym felgi ale jakoś nie uzyskałem aż takiego efektu. Tuga leżała ok 10-15 minut a później zacząłem pędzelkować felgi i dopiero spłukałem. Zrobiłem fotki ale później raz jeszcze je wyczyściłem bo miejscami było niedoczyszczone. A ja mam pytanie o co chodzi z tą glinką? Do czego to służy, bo pierwszy raz spotkałem się z czymś takim? Najprościej tłumacząc glinka służy do zdjęcia brudu, którego często nie widać. Pomimo mycia różnego rodzaju chemią, pianami aktywnymi, szamponami i najlepszymi rękawicami w porach lakieru zawsze pozostaje trochę brudu i nalotów różnego pochodzenia. W autach, które nigdy nie miały styczności z glinką widać to najlepiej Dopiero lakier oczyszczony w ten sposób jest idealnie czysty i gładki. Jak będziesz miał kiedyś okazje glinkować auto to zrób kawałek np. maski a kawałek zostaw. Osusz element i zacznij przesuwać dłoń po obydwu fragmentach. Wtedy najlepiej poczujesz różnicę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się