Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wentylator klimatyzacji - klimatyzacja włącza się i wyłącza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

Od 3 lata jeżdżę z klimatyzacją która się włącza i wyłącza co ok 5-10 sekund na postoju w ciepłe dni (22st w górę). W czasie jazdy jest OK działa prawidłowo cały czas. Postanowiłem się tym zająć i po różnych postach wyszło że winą jest wentylator klimatyzacji. Faktycznie wentylator nie działa.

Wina leży po stronie wentylatora, popukałem delikatnie w niego i się rozpędził.

Ale zauważyłem że chyba działa tylko na pierwszym biegu bo teraz na postoju klimatyzacja włącza się i wyłącza co 30-60 sekund.

Biorę ewentualność że szczotki dobrze nie stykają ponieważ wentylator przestaje czasami działać lub po wyłączeniu klimatyzacji i ponownym włączeniu nie startuje dopóki go nie popukam.

Pytania:

1. Czy wymienić wentylator na nowy czy próbować naprawić?

2. Wymiana na nowy zamiennik czy używany oryginał?

3. Czy brak drugiego biegu wentylatora spowodowany nieprawidłowym działaniem wentylatora (szczotek), rezystora, przekaźnika 2 biegu?

4. Rezystor według znanego nam programu do diesla AVG, AFN jest z numerem 8D0 959 493 A jest on 2pin czy 3 pin?

5. Jaka prawidłowa rezystancja powinna być między pinami i którymi jeśli 3 pin?

6. Wentylator jaki mam zabudowany to 4D0 959 455 natomiast znany nam program nie pokazuje takiego nr OE tylko 8D0 959 455 B ma zastosowanie do tych silników. dodatkowa informacja że ma 280mm i 80WAT. Dla innych silników występuje z literką C i ma 300W.

Z tego co widzę zamienniki są 300W czy mogę taki zamontować?

7 Jaki przekaźnik odpowiada za 1 i 2 bieg przy tym silniku.

8. Czy ktoś ma w posiadaniu schemat np z ELSA tej części elektryki wentylator rezystor przekaźniki bezpieczniki


Zrobione.

Wentylator padł.Rozebrałem. Dobrym narzędziem na rozbiórkę jest mały klucz francuski którym da się ścisnąć zagięte blaszki.

Okazało się że zużyły się szczotki. Sąsiad miał wentylator od peugota i szczotki okazały się te same. Aby wyciągnąć szczotkę trzeba uciąć drucik od szczotki który jest sgrzany do blaszki. Wymieniłem na te od peugota, podlutowując druciki szczotki do pozostawionych drucików starych szczotek.

Przy zaciskaniu blaszek obudowy pomógł sąsiad który trzymał wentylator a ja za pomocą płaskiego śrubokręta do pobijania i młoteczka zakuwałem z powrotem blaszki.

Wentylator jak nowy. Rozmiar szczotek dla potomnych to 6,8mm x 7,9mm długość wystarczająca 15-20mm.

Edytowane przez sebco
Opublikowano

Według bardzo szczątkowych i nie potwierdzonych informacji to różnica między [... B] a [... C] jest w tym czy mamy czy nie klimę.

Bez klimy:

8D0959455B 80W 280MM; radiator fan; round connector housing; ; VALEO; automatic:;
APR,AQD,APZ,; ARJ,APS,ATX,; AMX,AFN,AVG;; AHL,ARM,ANA,; ADR,APT,ADR,; APT,ARG,AFY,; APU,ANB,AJL; APU,AML,ALZ,; AVV,AWT,AMM,
Z klimą:
8D0959455C 300W 280MM; radiator fan; round connector housing; ; VALEO;
ADR,APT,ARG,; AFY,APU,ANB,; AJL,APR,AQD,; APZ,ARJ,APS,; AFF,AHH,AHU,; AFN,AJM,AFB,; AKN,AVG,ATX,; AMM,AML

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...