Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odpowietrzenie układu chłodzenia?brak ogrzewania w 1.9TDI


markus85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki temat wymieniając rozrząd spuściłem i przy okazji wymieniłem płyn, auto odpalone na chwile po wymianie rozrządu w celu sprawdzenia czy jest ok, poskładane zalane płynem i temp. silnika normalnie 90 stopni, ale brak ogrzewania. Zdjąłem wczoraj wąż przy aku i dając i upuszczając gazu szły bąbelki przez otworek w przewodzie potem trzymałem go przez chwilę na obrotach ok.2tys. aż zaczął wyrzucać płyn w górę. Powietrze jest jakby letniawe ale ciepła nie ma dalej. Czy powtarzać procedurę odpowietrzania aż przestaną lecieć te bąbelki?Mógł się tak mocno zapowietrzyć przy uruchomieniu bez płynu?Termostat się otwiera po podaje płyn,a rurki zarówno jedna i druga wchodząca do kabiny gorąca.

Jakieś sugestie?

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Markus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego robiłem takie żeczy może ze 3 razy i samoczynnie sie odpowietrza,spróbuj pojezdzić trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektem bąbelkowania jest zapowietrzony układ, który samoistnie się odpowietrza!

A czy grzeje to pytanie jak było przed wymianą - również nie grzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoczynnie się raczej nie odpowietrzy, zrobiłem po wymianie rozrządu z 1500km i nic to nie dało, wcześniej grzał mocno,ale jak przyszło lato jeździ się na klimie a nie ogrzewaniu :)Zastanawiają mnie jedynie te bąbelki które idą z otworka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć zbiorniczek płynu wyrównawczego i podwieś go możliwie wysoko nagrzej auto do 90 (tylko zrób to w odwrotnej kolejnosci a jezeli napisałem)

Nastepnie zdejmij waz tak jak robiłes to wczesniej i czekaj az bedzie leciał sam płyn,tylko dolewaj płynu,najlepiej zalej zbiorniczek pod korek.

Jak łapie powyżej 90 a jest zimno to na bank powietrze w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem płyn na max,auto rozgrzane,zdjąłem wąż i nic,jak zaczynałem dawać gazu płyn w zbiorniczku się podnosił i przelewał,dopiero po jakimś czasie leci powietrze z otworka na przewodzie, jak dam mu wysokie obroty to nie leci jak puszczam gazu dopiero wtedy a na wolnych obrotach ciśnie płyn pod samą maskę a ogrzewania dalej nie ma, bardzo letnie powietrze.Górny i dolny wąż gorący.Co robić dalej, płukać nagrzewnicę czy ją wyciągać całkiem?Płyn był zalany pod koniec lipca jest brunatny teraz. Muszę to w miarę ogarnąć gdyż mam małe dziecko.

Chodzi mi po głowie jeszcze kwestia panela climatronica, niby słychać klapy ale może nie przłącza tej z ciepłem.

A i co zauważyłęm w wężu tym z otworkiem jest dosyć mało płynu,jak go zdejmuje nie leci z niego za dużo, może kwestia zapchanej nagrzewnicy?

Edytowane przez markus85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpowietrzasz masz ogrzewanie na maxa puszczone? Ja u siebie kilka razy robiłem i nigdy nie ściągałem węża od nagrzewnicy i zawsze grzal na maxa i sam się odpowietrzal. Jeśli przed naprawa było dobrze to sprawdź błędy klinatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie na Max,błędów climatronica nie ma, domniemiewam że jak spuściłem płyn i samochód stał 3 dni bez płynu może ten syf się tam zasklepił, w sobotę przepłuczę nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy podszybiu masz gorące węże od nagrzewnicy to problem leży w sterowaniu (silniczku) klapy klimatronika.

Na panelu klimatronika wciśnij jednocześnie na strzałkę nawiewu "góra" oraz obieg wewnętrzny i na kanale 1c wciśnij obieg wewnętrzny:

Jeśli jest jakiś problem z zablokowana klapą, silniczkiem, potencjometrem silniczka to klimatronik to wyłapie i na kanale 1c wyświetli błędy w postaci kodu.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony dziś termostat, auto w miarę szybko się nagrzewa do 90 i trzyma 90 stopni, dolny wąż zimny,górne od nagrzewnicy gorące po spuszczeniu płynu i zalaniu ponownie weszło 5l. Walnięta pompa? Jakiej firmy kupić?

Edytowane przez markus85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem u siebie nagrzewnice to nie zalałem jest wstępnie co mi ludzi radzili. Dolałem płynu, po 25 km druga dolewka i do tej pory zero problemów z zapowietrzonym układem.

Co do Twojego problemu markus85, kiedyś (zanim miałem audi-straszne czasy) wymieniałem rozrząd i po wymianie miałem identyczne problemy jak Ty. W końcu po serii testów wyszło, że nagrzewnica zatkana dość mocno i nie może się odpowietrzyć. Zanim ją rozpiąłem jakoś tam woda krążyła i ciepło było, po rozpięciu raz grzało raz nie, ale bardziej nie i skończyło się wymianą nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązałem, auto grzeje jak szalone, problem był w zawalonej nagrzewnicy, kupiłem środek do płukania wlałem potem spuściłem cały układ i ponownie płukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem z węża, aż do momentu kiedy leciała idealnie czysta woda. Oczywiście w obie strony. Odpowietrzył się po chwili. Dzięki wszystkim za rady,na szczęście obyło się bez wybebeszania nagrzewnicy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...