Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] A4 Avant 1.8T Quattro Moroblau


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po kilku latach użytkowania Audi A3 przyszedł czas na zmianę autka na coś większego, bardziej komfortowego itp., z racji powiększającej się rodziny w grę wchodziło przede wszystkim kombi, ze względu na roczne przeloty w granicach 10-12 max 15k km, to w benzynie

Początkowo a4 omijałem szerokim łukiem bo to beznadziejne i ciasne kombi. Jeśli chodzi o pojemność nie umywa się np do laguny, citroena c5, mazdy 6 czy volvo v70, nie mówiąc o innych autach z rodziny czyli np passata czy octavii lub superba Ale mimo wszystko jakoś przyciągało mnie do Audi, początkowo myślałem o zainwestowaniu w A6 C6, jednak po wielu przemyśleniach stwierdziłem, że zostaję przy audi ale celuję w a4b6. Co z tego, że inne auta są większe, bardziej pojemnne, w porównywalnej cenie można kupić młodszy rocznik a za tym idzie może i bogatsze wyposażenie? Jakościowo jednak nie są rewelacyjne, design jest, przynajmniej dla mnie, gorszy, zwłaszcza wewnątrz, a do tego silniki... :facepalm:

Autka szukałem w sumie ponad pół roku a tak już intesywnie przez ostatnie 4miesiące. W miarę szukania i zagłębiania się w tematykę zmianiały się oczekiwania i priorytety. Początkowo omijałem całkowicie auta z korbą z tyłu. Kiedy zrozumiałem, że chyba z 80% aut, jak nie więcej ma manualne szyby z tyłu pogodziłem się, że może mi się z dużym prawdopodobieństwem właśnie trafić taki ancymonek. Jeśli chodzi o priorytety to były nimi: 1.8T najlepiej BEX, Q, S-line, w dobrym stanie, bo nie mam za bardzo wolnego czasu żeby reanimować trupa i wszystko w nim zmieniać

Ostatecznie znalazłem coś co było warte uwagi, autko od zachodnich sąsiadów kupione niestety nie bezpośrednio ale od polskiego handlarza, z książką i potwierdzonym przebiegiem. Auto przyjechało tydzień przed naszym urlopem, było trochę stresu, ganiania, załatwiania na wariackich papierach, ale ogarnąłem formalności, zrobiony został pakiet startowy i dokładnie tydzień po pierwszych oględzinach lecieliśmy nowym autkiem na wakacje :)

Jeśli chodzi o samo auto:

AUDI A4 B6 AVANT

Rok 2004, koniec wypustu, pierwsza rejestracja 2005

Kolor LZ5J - Moroblau

Silnik 1.8T BEX :D + Quattro :D

Przebieg w chwili kupna 182400

Pakiet oryginalny S-line zewnętrzny + wewnątrz pakiet sport - oznaczenie na naklejce w książce E4J :)

Z wyposażenia:

Klima dwustrefowa

ABS

ESP

tempomat :)

parktronik tył

Szyby elektryczne :naughty: sztuk 2 :facepalm: z tyłu korbotronik, ale mówi się trudno

bixenony :)

szyberdach :)

lodówka w schowku

przyciemniane szyby tył

chrom wokół szyb

słupki w połysku :)

chromowane relingi

pełny, kolorowy FIS

mała navigacja

telefon :facepalm:

pakiet światło - oświetlenie w słoneczkikach, drzwiach i oświetlenie przestrzeni nóg itp - obecnie w ledach :)

fotele półskóra i alcantara, podgrzewane z elektryczną regulacją lędźwi

zawieszenie 1BV - prezentuje się super, ale jazda tym po polskich drogach zapakowanym autem to rzeźnia ;/

kierownica multifunkcyjna :kwasny:

Felgi 17"

Auto prezentuje się tak: (zdjęcia robione telefonem, jakość nie powala, będzie jeszcze czas na jakąś sesję )

vjrisjds.jpg

6usyotfa.jpg

cghwglv4.jpg

8rbiqdau.jpg

uiywbfa5.jpg

j9688fhg.jpg

8wlirpr8.jpg

okksqhga.jpg

vb9c8xc7.jpg

soy598kp.jpg

oap3vyqu.jpg

Z zewnątrz autko prezentuje się całkiem całkiem, wiadomo, są pewne drobne mankamenty ale to raczej drobne ryski, jedyna większa skaza to ta widoczna na przednim zderzaku pod halogenem jak na 12letnie auto stan lakieru, blacharka jest super, to nie tylko moja opinia :) Gorzej niestety jest w środku - domyślam się, że autem jeździł niezły syfiarz, który na pewno o piękne Audi nie dbał, zapewne w nim palił, brudził i obsługiwał jak stary traktor :kwasny: po źdźbłach, trawie i kłosach oraz pyle i kurzu znalezionych w róznych miejsach auta a także pod podwoziem (co wyszło na oględzinach po podniesieniu auta) domyślam się, że jeździł nim dosłownie jakiś wieśniak po polu :facepalm::facepalm::facepalm: kto z nas ma pod osłoną silnika zboże?! :(:(:(

Oczywiście wieeeeeelka szkoda, że środek jest szary a nie czarny, kiera nie jest trójramienna, (o mało, przez to nie zrezygnowałem z tego auta) ale to można wymienić albo przeżyć, raczej to drugie bo wątpie, żebym kiedyś wymienił cały środek z szarego na czarny

Prawdziwą perełką jest uchwyt na telefon oryginalny samsung przykręcony śrubą po wcześniejszym wypiłowaniu oryginału, najlepsze jest to, że blokuje albo uchwyt na kubek ( będąc w pionie) więc można go przekręcić nieco na poziom, ale wtedy blokuje schowek....

Z podstawowych, oczywistych rzeczy, które zostały zrobione:

*Wymiana oleju, filtrów,

*nowy, porządny akumulator

*czyszczenie, nabicie klimy

*wymiana opon (auto przyjechało niemalże na slickach :kwasny: ) obecnie autko jeździ na Nokianach Z-Line 235/45/17, póki co zrobiłem nimi około 3k km i opony sprawują się rewelacyjnie, jakościowo są bardzo dobre, półka porównywalna do michelinów czy pirelli ale w nieco niższej cenie, dobrze też wyglądają,

*dokładna detailingowe mycie i dekontaminacja nadwozia i felg, z nałożeniem zabezpieczenia i wosku na lakier i felgi oraz ochronnego dressingu na plastiki

*wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody

*wymiana filtru paliwa (nowy marki Knecht)

Inne rzeczy wymienione/poprawione w autku:

* nowe żarniki ksenonowe (jeden ze starych się skończył, więc wymieniłem komplet)

*nowe pióra wycieraczek

* wymiana oświetlenia na ledowe - wszystko wewnątrz, tablica i postojówki - w sumie chyba 23 moduły ledowe wleciały do Aczwóreczki - to można uznać za mały modzik :) Z racji tego, że mam szare wnętrze zdecydowałem się na barwę białą 4300K (w opcji jest też 6000K)

* dopieszczenie i doczyszczenie wnętrza Skórki potraktowałem preparatem Colourlock zestaw Strong - efekt na prawdę warty wydanych pieniędzy i poświęconego czasu - zniknęły drobne przetarcia i ryski, skóry już się tak nie świecą jak wiadomo co, kolor ma jakby bardziej głęboki odcień i do tego są matowe z takim nikłym bladym refleksem jak dla mnie duża poprawa w wyglądzie na plus. Pozostałe elementy potraktowałem polecanym tutaj na forum i nie tylko preparatem Poorboy's World Natural Look. Elementy skórzane takie jak kiera czy gałka zmiany biegów zostały pokryte woskiem pszczelim matowym z deichmana :) Ogólnie kilka godzin pracy, trochę potu a auto w środku znacznie lepiej wygląda Na pewno przyjemniej się do niego wsiada i podróżuje, z przyjemnością można się porozglądać.

* "uszczelnienie" wydechu niestety dobiera się do niego ruda, powstało małe pęknięcie, póki zaspawane i hula pięknie, w przyszłości muszę koniecznie pomyśleć nad nowym wydechem

Z planów:

na pewno przed zimą wymiana rozrządu i amortyzatorów z tyłu

wymiana oświetlenia wnętrza na ledy zrobione

oraz zajęcie się i wypieszczenia wnętrza:

do wymiany na pewno tunel środkowy, podłokietnik, gniazdo zapalniczki,

porządne pranie i zabezpieczenie tapicerki oraz skóry, póki co zrobione, wiadomo, że trzeba będzie co jakiś czas powtarzać

uzupełnienie brakujących elementów np zaślepki pod klimatronikiem, której brak :facepalm:

w dalszych planach może program, downpipe i fmic :D a jeśli chodzi o wygląd to możliwe, że wymiana dekorów np na piano black, inne (większe?) felgi, może malowania zacisków, lusterka z esy przy tym kolorze nadwozia też by chyba dobrze wyglądały :)

To chyba tyle, jak na pierwszy raz i tak chyba spoooooro :)

pozdro!!!! :D

Edytowane przez myrmillo
Opublikowano

Bardzo ładna sztuka widzę ze przód szybki tez przyciemnione czy się mylę ;-) kolego ja też jeżdżę na zawieszeniu 1bv i Felga 18" idzie się przyzwyczaić ;-) nieraz jak mam okazję przesiąść się na zwykłe tapczanowate zawieszenie to mam wrażenie ze się oderwe od drogi :-) no ale fakt różnica w komforcie jest zależy kto co lubi :-) powodzenia w modach bo podstawa w zakupie elegancka ;-) no i niestety ale pakietu S wewnątrz to tu nie znajdziemy

Opublikowano (edytowane)

Bardzo ładna sztuka widzę ze przód szybki tez przyciemnione czy się mylę ;-) kolego ja też jeżdżę na zawieszeniu 1bv i Felga 18" idzie się przyzwyczaić ;-) nieraz jak mam okazję przesiąść się na zwykłe tapczanowate zawieszenie to mam wrażenie ze się oderwe od drogi :-) no ale fakt różnica w komforcie jest zależy kto co lubi :-) powodzenia w modach bo podstawa w zakupie elegancka ;-) no i niestety ale pakietu S wewnątrz to tu nie znajdziemy

Nie, szyby przód normalne, chociaż na tych fotkach faktycznie wyglądają jakby były nieco przyciemnione. Doo zawieszenia już się przyzwyczaiłem i jest OK, tylko na początku było jakoś tak nieswojo Faktycznie dziwnie się czuję jak się przesiądę na coś innego miękkiego, choćby na A3 bo została w rodzinie :) natomiast podczas jazdy, zwłaszcza na trasie to super sprawa, auto trzyma się drogi jak przyklejone, po prostu mega ;) przy tym zawieszeniu i jeszcze Q łuki i zakręty to czysta frajda :)

co do wnętrza - możliwe, że mnie trochę poniosło w opisie i masz rację, że s-line to to nie jest ale na szczeście też nie typowy golas w środku :)

Edytowane przez myrmillo
Opublikowano

Ładnie wyposażone auto. Fajna konfiguracja 1.8T+quattro+S-line, ładnie

Opublikowano

Mógłbyś kolego zmierzyć odległość od podłoża do krawędzi przedniego błotnika? Ładnie leży to 1BV u Ciebie, u mnie wydaje mi się, że jest za wysoko z przodu, a niby zawiecha ta sama (chyba, że ktoś przede mną złe sprężyny dobrał).

Opublikowano

Masz przód wyżej niż tył? Tu może tego nie widać ale ja też tak mam i kolega, który również ma 1BV podobnie. Osobiście nie mierzyłem jeszcze ale mogę przy okazji sprawdzić i napisać. Natomiast wspomniany kolega mierzył i przód miał 67cm a tył 65cm. Dołożył sobie jakieś nakładki z 1BR za grosze i dzięki temu podniósł się jakieś 20mm i teraz siedzi mu równo, a i mniej stresu gdy się jeździ po drogach w PL :)

Opublikowano

Właśnie przód za wysoko mi leży. Muszę pomierzyć, bo wizualnie mi się coś nie zgadza ;)

Auto ładnie się prezentuje :) amory na tył będziesz kupował ori?

Opublikowano

W temat amorów jeszcze się nie zagłębiałem za bardzo, będę musiał poczytać i zasięgnąć języka w tym temacie, na pewno będę chciał zrobić tak, żeby było wyżej raptem z 20mm - nie powinno to wpłynąć na prezencję a przynajmniej auto będzie równo stać. Wiem, że ori 1bv to koszt chyba około 650zł za sztukę, więc sporo a z drugiej strony słyszałem, że może być problem z dopasowaniem zamienników, żeby było tak samo twardo jak do tej pory i odpowiednio nisko.

Opublikowano

Hej a możesz podać kiedyś przy okazji jakie masz klasy wagowe na wlepce oraz jakie oznaczenie sprężyn? (kolorki)

Mam to samo zawieszenie ale tył zdecydowanie za nisko.

Pozdrawiam

Opublikowano

Bardzo ładna sztuka widzę ze przód szybki tez przyciemnione czy się mylę ;-)

przy okazji przeglądu rejestracyjnego okazało się, że jednak przednie szyby też przyciemnione, o mało co nie odesłali mnie z kwitkiem

ale na szczęście w Reichu robią dobrą robotę - diagnosta stwierdził, że jest folia nałożona miód malina, idealnie przycięta, normalnie nie wiadać, że było klejone, musiałby wziąc miernik żeby udowodnić, że są ściemniane

na szczęście był na tyle normalny, że nie zrobił tego, po tym jak go poprosiłem, żeby nie robił sobie kłopotu i nie zawracał głowy miernikiem, w związku z czym przegląd zaliczony :P

Opublikowano

Super furka a Piono Black ja mam i chęcią bym zamienił na alu szczotkowane

Opublikowano

możemy się zamienić :P co prawda nie mam alu szczotkowanego, ale blisko :) a masz środek czarny czy szary? Jeśli masz taki środek jak mój + piano to będę wdzięczny za kilka fotek na priv jeśli to nie problem. Ciekaw jestem jak to "na żywo" wygląda, bardzo rzadka konfiguracja i zastanawiam się, czy te czarne dekory nie będą się zbytnio odznaczać. Teraz moje wnętrze jest dość stonowane, ale jak dla mnie aż za bardzo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...