bula_k Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 ja juz nie wiem wymienilem cale zawieszenie z przodu na nowitenki prucz 1 galki od ukladu kierowniczego bo byla elegancka nastepnie ustawilem zbieznosc a autko dalej mi lekko sciaga w prawo czy to moze wina opon,wygladaja na ok nie wydaje mi sie zeby chamowalo lekko prawe kolo autko zostawia dwa slady nie cztery co to moze byc na diagnostyce ustawiali mi zbierznosc na porzadnym sprzecie konta sie wiadomo nie da ustawic ale wyszedl ok i zbierznosc wedlug nich tez miala byc ok pomocy prosz denerwuje mnie to strasznie
Gość Michał Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Podmień koła i zobacz czy bedzie poprawa. Ciśnienie w oponach sprawdzałes?
Madas Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 a wszystkie opony masz takie same ?? jak miałem kiedyś przez chwile jedna od kierowcy inna od pozostałych ściagało mi troche więc zmieniłem na taka jak pozostałe i było znacznie lepiej no i przede wszystkim ciśnienie ale to pewnie juz srawdziłem na początku...
bula_k Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 cisnienie jest ok nie ma ruznicy nawet jak przeloze z letnich na zimowe opony,letnie mam na nowych alumach 16 a zimowki na 15.zimowki mam stan idealny tak ze to napewno tez nie felgi
domelq Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 a podmieniałeś koła z lewej na prawą stronę (oczywiśnie jak nie masz kierunkowych opon)
radekgrabo Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 mozesz mniec zapieczone łozyskach na amortyzatorze
bula_k Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 a gdybym mial zapieczone łozyska nie slychac by bylo szumow??
sender18 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 a czy przy zdejmowaniu opon z zimowych na letnie wiosną , podpisales je gdzie ktora byla bo to cholernie warzne ? mozesz je zamieniac tylko przud i tyl ale nie wolno stronami ! jezeli opony nie sa kierunkowe to odwroc jedna na feldze a druga zostaw tak jak byla, bo jak opona ustawi sie juz w jednym kierunku to musi tak chodzic inaczej zmieni sie opor toczenia a jezeli masz kierunkowe opony to sptubuj zamienic jedna strone np. prawa- przud na tyl a tyl na przud[br]Dopisany: 06 Listopad 2008, 22:49_________________________________________________no i wyrownaj cisnienie
bula_k Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 a poczym poznacz czy opony sa kierunkowe czy nie?
domelq Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 a poczym poznacz czy opony sa kierunkowe czy nie? Jesli sa kierunkowe to masz oznaczenie na oponie, w która strone ma się obracać bądź oznaczenie strony wewnętrznej i zewnętrznej (inside, outside itp.)
sender18 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 inside (wewnatrz) i outside (na zewnatrz) jest na oponach asymetrycznych a mozna ja poznac po bierzniku poprostu pol opony jest inne od pozostalej czesci to wtedy musisz znalezc ten napis mozna tez spotkac napis tylko z jednej strony opony np. outside ! a jak jest opona kierunkowa to przewaznie patrzac od gory opony to jodelka musi byc do przodu samochodu skierowana ale tez powinna byc strzalka na boku opony zaznaczona . podaj mi model tej opony to ja ci powiem czy jest to opona kierunkowa czy tez nie ale musisz podac firme i nazwe opony tez znajdziesz ja na boku opony
adadur Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 bula_k ustawiali ci zbieżność na przyrzadach laserowych - jak tam to zapytaj się czy mają stary sprzęt do ustawiania lub jedź do innego zakładu jak ustawią poprawie rządaj zwrotu kasy.
bula_k Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 kurcze po zmianie na zimowki jest ok wychodzi ze unas tylko jeden gosciu umie wywarzyc kola tak jak powinien tylko drogi bylem u niego i od tego momenetu problem znikna jestem na zimowkach nie wiem jak tam letnie czy do wymiany na nowe,ale wygladaja ok .nie popekane bierznik ok.wywarze tez uniego jak nic z tego to zmianie a mozze wiecie o jakis dobrych oponach 205/55/16?
domjenick Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 niedawno mialem podobny problem-ciagnelo na lewo,bylem na zbieznosci-ustawili-dalej ciagnelo,potem podpompowalem-to samo,pojechalem do innego zakladu,zamienili kola przod na tyl i odwrotnie,bez rezultatu-pomogly nowe opony-potem,jak rozmawialem z gosciem powiedzial mi,ze zamiana kol''przod na tyl i odwrotnie'' moze nie dac efektu,bo przod sciera sie inaczej,niz tyl i jesli tyl lekko zuzyty pojdzie na przod,nie bedzie efektu,bo nie ma pelnego styku opony z podlazem-po ustawieniu zbieznosci-tylko nowki opony dadza nalezyty efekt
Marek12 Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 A nikt nie pomyślał żeby zacząć od przekładni kierowniczej czy jest dobrze wycentrowana! I dopiero zbierzność!
domjenick Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 A nikt nie pomyślał żeby zacząć od przekładni kierowniczej czy jest dobrze wycentrowana! I dopiero zbierzność! to chyba nie ma wiele do tematu-puszczasz kiere i auto powinno jechac prosto,nawet jesli kiera jest lekko skrecona(nie wykierunkowana w stosunku do kol)przekladnia sama sie nie rozreguluje w wyniku uztkowania auta,a zbieznosc tak,bo w przekladni nie ma takich luzow,zeby cos samo przeskoczylo,moze to nastapic w wyniku powazniejszej usterki,lub wady technicznej materialu,z ktorego jest zbudowana, a w zbieznosci wystarczy lekko poluzowane sruby,kraweznik i wieksza predkosc
Marek12 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Ja nie miałem na myśli wykierunkowania kierownicy w stosunku do kół! Czasem przy wymianie kierownicy przestawisz ją o ząbek i będzie ściągać, albo między kolumną a przekładnią! Przekładnia zawsze dąży do wycentrowania a dobry diagnosta zawsze najpierw ustawia kierowicę na wprost i blokuje ją i dopiero ustawia zbierzność! Często nie wiesz kto łapy wsadzał i co przestawił! Może był dzwonek i ktoś kiere przestawił, albo zmienił na S-line! WARTO SPRAWDZIĆ
domjenick Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Czasem przy wymianie kierownicy przestawisz ją o ząbek i będzie ściągać, tak,a w jaki sposob moze ci auto sciagac,jesli puscisz kiere,jesli nawet masz wymieniona kiere i na frezach przestawisz o kilka zabkow,kola beda na wprost-a kiera np. skrecona o 5 stopni-jesli masz zbieznosc ustawiona,auto nie bylo po mocniejszym dzwonie,cisnienie jest takie same i nowki opony-musi jechac prosto i skrecenie nie ma znaczenia-chyba ze sila miesni utrzymujesz nie ustawiona kiere prosto
Marek12 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 No przecierz pisałem że diagnosta blokuje kiere przed zbieżnością a przekładnia dąży do wyprostowania! Jak ją zablokuje na wprost nie wiedząc że jest przestawiona to w rzeczywistości ustawi zbieżność na niewycentrowanej przekładni!
domjenick Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 wydaje mi sie ,ze mowimy o tym samym,tylko inaczej...z jednym sie nie zgodze,ze zbieznosc jest ustawiana i jako punkt odniesienia jest kierownica na wprost ...skonczmy odbijanie pileczki,bo do niczego to nie prowadzi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się