Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Kopcenie auta


wojtas78

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauwazylem dziwne kopcenie auta.Czasami kopci czasami nie. Raz kopci jak jest zimny a raz jak rozgrzany.Jak kopci to po postoju na ziemi zostaje jakby plamka oleju i strasznie smierdzi spalinami.

W sierpniu bylem na diagnostyce, podpiolem pod vaga i bylo wszystko ok.Wymienialem tez ostatnio EGRa.Auto jezdzilo na 5w30 a ja zalalem 5w40 ostatnio.

Moze ktos ma jakis pomysl co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami duza ilosci oleju w dolocie, po otwarciu egr dostaje sie do wydechu, stad do katalizatora gdzie ulega dopaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami duza ilosci oleju w dolocie, po otwarciu egr dostaje sie do wydechu, stad do katalizatora gdzie ulega dopaleniu

z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy Musashi ale skąd się bieże plamka "jakby" oleju skoro sam napisałeś, że w katalizatorze ulega on dopaleniu, nie zdziwiłbym się gdyby plecionka za kolektorem wydechowym była dziurawa i tamtędy by olej kapał (choć i tak w części gorącej turbiny by się już dopalał na rozgrzanym silniku) ale z wydechu ?

Poza tym olej z dolotu, który w 90 % bierze się z odmy, raczej na wolnych obrotach (kiedy to zazwyczaj EGR się otwiera) waliłby do kolektora sącego (tak samo jak przy konkretnym doładowaniu turbiny) i objawem byłoby kopcenie na niebiesko z wydechu niż ciekł by pod prąd gazów spalinowych - tak mi to jakoś nie za bardzo pasuje (dodam, że kumplowi ciekła już olejem ze wszystkich możliwych nieszczelności obudowa EGR i klapy gaszącej a plam oleju z wydechu nie miał) ale chętnie i z pokorą przyjmę jak mnie w tym temacie uśwaidomisz :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci to po postoju na ziemi zostaje jakby plamka oleju i strasznie smierdzi spalinami.

dziwiłbym się gdyby śmierdziała samą ropą ale spalinami z wydechu ? - to raczej normalne !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to TDI mój tez kopci i pewnie nei tylko mój :P parametry trzyma oleju nie pije :P

jak mu dasz w palnik to zakopci ;P

moze po programie będzie kopcił mniej :P

dym pewnie ciemno szary ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co martwić jak dym nie jest biały :P

jak jest czarny albo szaroczarny to jest OK no prawie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami duza ilosci oleju w dolocie, po otwarciu egr dostaje sie do wydechu, stad do katalizatora gdzie ulega dopaleniu

z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy Musashi ale skąd się bieże plamka "jakby" oleju skoro sam napisałeś, że w katalizatorze ulega on dopaleniu, nie zdziwiłbym się gdyby plecionka za kolektorem wydechowym była dziurawa i tamtędy by olej kapał (choć i tak w części gorącej turbiny by się już dopalał na rozgrzanym silniku) ale z wydechu ?

Poza tym olej z dolotu, który w 90 % bierze się z odmy, raczej na wolnych obrotach (kiedy to zazwyczaj EGR się otwiera) waliłby do kolektora sącego (tak samo jak przy konkretnym doładowaniu turbiny) i objawem byłoby kopcenie na niebiesko z wydechu niż ciekł by pod prąd gazów spalinowych - tak mi to jakoś nie za bardzo pasuje (dodam, że kumplowi ciekła już olejem ze wszystkich możliwych nieszczelności obudowa EGR i klapy gaszącej a plam oleju z wydechu nie miał) ale chętnie i z pokorą przyjmę jak mnie w tym temacie uśwaidomisz :cool1:

nie zabieralem glosu nt "jakby plamy oleju" tylko nt nieregularnego kopcenia na biegu jalowym i jego mozlliwych przyczyn.

jezeli masz lepsze pomysly slucham :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...