Advm3k Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Witam serdecznie! Jest to mój pierwszy post, a zarazem wejście do świata mechaniki, bla bla bla.Mam problem ze swoją A4'ką (1.8T AEB). Jest po zmianie słupka silnika (poprzedni został uszkodzony przez jakiś urwany element, który zrobił sieczkę wewnątrz). Słupek zakupiony na allegro, przed zmianą samochód jeździł normalnie, choć ciężko powiedzieć że było to przyśpieszenie na poziomie 150 koni. Wcześniej miałem Golfa mk3, z silnikiem 1.6 (75KM), który miał przyśpieszenie nie aż tak gorsze od Audi (mimo, że miał o połowę KM mniej). Ostatecznie prędkość maksymalna była osiągana bez większych problemów (prawdopodobnie takie odczucia przez turbinę ze stałą geometrią łopatek). Ale, do sedna.Po zmianie słupka (zmieniałem go sam ze znajomym (niby zna się na mechanice)) samochód nie jedzie. Rozpędza się jak muł, kiedyś sobie z tego zażartowałem i "wziąłem się" z kolegą (Renault Clio 1.2 16v) i wziął mnie bez problemu. Prędkość maksymalną, jaką aktualnie Audi osiąga to 140km/h. Czasem pojedzie 160 z górki, natomiast z wjazdem pod górkę bez rozpędu ma problemy. Proszę znajomego o pomoc w rozwiązaniu problemu już dłuższy czas i po prostu mam dość. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, tylko nie wiem od czego zacząć. Skrajne podstawy mechaniki mam opanowane, co gdzie jest - wiem, a wiedza wynika z obserwacji podczas montażu drugiego słupka. Na początek zadam dwa pytania, które grupy mam zlogować by móc cokolwiek zacząć robić? Jak sprawdzić, czy turbina skończyła swój żywot? Przed wymianą nie było z nią chyba problemów. Podkreślę też, że jest to mój pierwszy samochód z turbosprężarką.Z tematów wyczytałem, że najlepiej jest zrobić logi z grupy 002, 007, 025, ale wolałbym się upewnić. (żeby wykonać logi dynamiczne muszę jechać kawałek za miasto, a głupio by było jeździć dwa razy)Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam @EDIT:Poniżej zamieszczam logi. Są to pierwsze logi, jakie wykonałem w życiu. Sugerowałem się poradami użytkowników, statyczne zrobiłem według któregoś z opisów na forum. (30 s na biegu jałowym, obroty jałowe)Dynamiczne:Grupa 008 + 013Grupa 002 + 007Grupa 002 + 013Grupa 002 + 025Statyczne:Grupa 002 + 007 + 025Grupa 002 + 007 + 013Z góry wielkie dzięki za wszelkie próby pomocy i ewentualną krytykę. (nie jestem święty, pewnie robię coś źle a tylko krytyka potrafi tak zmotywować do poprawy.) Dorzuciłem logi do tematu.PS Przywitałem się należycie, przepraszam za opieszalstwo. :/ Edytowane 3 Października 2015 przez Advm3k
hunter91 Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Przepływ 50mg. Powinno być 120 wiec sprawdź co jest nie tak z ta przeplywke.najlepiej nowa.ale ja nie jestem specem,coś stukowe jakby było trochę.niech się lepsi wypowiedzą
Advm3k Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 Właśnie myślałem nad tymi danymi płynącymi z przepływki. Niby VAG nie pokazuje błędów MAF'a, bo w sumie to ona pracuje, tylko być może źle[?]. Póki co sprawdzam szczelność dolotu, a jak będzie możliwość - podmienię przepływkę i zobaczę czy jest poprawka. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Tak jak wspomniałem, w pierwszej kolejności szczelność dolotu, przepustnicę czyściłem - był error podczas adaptacji, ale samochód jedzie dużo lepiej niż poprzednio. (potrafił zgasnąć ot tak, po wciśnięciu sprzęgła, teraz trzyma obroty na poziomie 1100-900 (przeważnie dochodzi do 1100 i powolutku opada, ale tylko na rozgrzanym silniku)). Wygląda na to, że samochód ma jakiś problem z ssaniem. :/ Na zimnym silniku, kiedy był zakupiony, potrafił trzymać obroty na poziomie 1200-1300, do momentu kiedy się rozgrzał. Teraz po odpaleniu od razu wskakuje na 900 i potrafi falować. Falowanie ustępuje po rozgrzaniu. Naprawdę nie wiem co mu może dolegać. :/ Postaram się po weekendzie albo w weekend pozamieniać kilka części i dać znać.
Godlech912 Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 Odłącz wtyczkę od przepływomierza i wtedy jedź się przejedź i zobacz czy się zbiera lepiej
Emejcz Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Przepływ jest mały, ale niepoprawne jest wysterowanie turbiny, dlatego może taki przepływ być.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się