ganza15 Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Witam, w moim samochodzie Audi A4 B5 1.6 AHL benzyna z 1999 roku, przebieg 175000 na diagnostyce komputerowej pojawił się błąd 00515 no signal - po przeczytaniu setki artykułów w internecie wiem już że jest to czujnik położenia wału rozrządu i znajduje się pod pokrywą rozrządu z przodu silnika, zlokalizowałem go. Mieszkam w Niemczech, koszty odprowadzenia auta do mechanika tutaj są troszkę astronomiczne... chciałbym wymienić samodzielnie ten czujnik. Jest to skomplikowane ? Trzeba demontować rozrząd ? Czy wystarczy poluzować rolkę napinającą pasek i lekko zsunąć pasek, bez obaw o przestawienie się czegokolwiek ? A może najpierw sprawdzić i przeczyścić wtyki, przewody prowadzące do tego czujnika ? Jeśli się nie mylę tak wygląda w moim silniku ten czujnik http://www.directupload.net/file/d/4130/iwv27l2a_jpg.htmi z tego co widać jest przykręcony dwiema śrubkami.. Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje ! Pozdrawiam
woytazz Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Walczyłem z tym dość długo . Postaram Ci się przybliżyć temat. Jeśli rozrząd jeszcze nie domaga się wymiany jest możliwość wymiany czujnika bez wymiany rozrządu. Ja zmieniłem rozrząd przy wymianie czujnika, jednak kupiłem tani szmelc firmy maxgear. Czujnik okazał się wadliwy, tak więc musiałem rozbierać wszystko jeszcze raz. Drugi raz bez rozpinania rozrządu zrobiłem to tak: 1)Poluzowałem śrubę od koła wałka rozrządu 2)Ustawiłem rozrząd dla wszystkiego na znaki, kręcąc kołem 3)Poluzowałem i zdjąłem napinacz paska rozrządu 4)Zdjąłem koło i zablokowałem/napiąłem pasek śrubokrętem tak, żeby nie spadł z żadnego koła niżej (np. pompy wody) 5)Zmieniłem czujnik 6)złożyłem odwrotnie i jeździ . A i nie martw się, koło wałka rozrządu da się nałożyć tylko w 1 sposób ze względu na wycięcie z klinem. Ale dla wszystkiego sprawdź przewody czujnik->ECU najlepiej miernikiem, może to wiązka a zaoszczędzisz nerwy, pieniądze i czas . Ostatnim, ale najmniej prawdopodobnym powodem "no signal" może być uszkodzony komputer. Edytowane 4 Października 2015 przez woytazz
ganza15 Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Po ponownej dokładnej diagnostyce komputerowej i sprawdzeniu wiązki okazało się, że w moim aucie zepsute są dwie części, a mianowicie czujnik pozycji wałka rozrządu oraz sonda lambda, przez którą motor się dławi i połyka znacznie większe ilości paliwa niż powinien. Okazuje się, że sonda w moim aucie z przebiegiem 176 000 km jest fabryczna z 04/1999, a producent zaleca wymianę po 160 000 km oczywiście w razie niepokojących objawów lub błędów ECU. Postanowiłem z mechanikiem w następnym tygodniu wymienić obie części za rozsądne pieniądze: Sonda BOSCH 0258003518/519 12 OEM 058906265A Czujnik pozycji wałka rozrządu BOSCH 0232101031 OEM 06A905161B Przewody zapłonowe KAGER 64-0487 Koszt części z wymianą i kasowaniem błędów 900 złotych. Po wymianie w następnym tygodniu dam znać czy auto odżyło Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu i sondy lambda wszystko wydaje się być w porządku Motor startuje idealnie, spalanie zmniejszyło się znacznie. Na trasie 1200 km spalanie wyszło 7 litrów. Pozdrawiam Edytowane 7 Października 2015 przez ganza15
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się