Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN - wymiana turbiny oraz wtrysków.


Hezen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W zeszły weekend wymieniałem uszczelki pod kolektorem wydechowym ze względu na przedmuch.

Przy okazji gdy miałem turbine na wierzchu to ją wyczyściłem.

Przeleżała ona przez całą noc położona na szpilkach muszli gorącej strony.

Po jej rozpołowieniu zauważyłem że puszcza olej.

Owa turbina ma luz poprzeczny, wydaje mi się że dość spory ale wirniki nie obcierają o muszle, luzu wzdłużnego nie ma.

Jak już mam wymieniać turbine to myślałem nad GT1749VA (od avf, awx), ale czytałem o ich późnym "wstawaniu"

Jak to jest z tymi suszarkami, mógłby ktoś opisać jak z nimi jest?

Kolejną rzeczą jest wymiana wtrysków, mam kupione na nowych końcówkach 216 (220/300bar)

Postanowienie ich wymiany padło ze względu na telepanie karoserią (nowe poduszki pod silnikiem oraz skrzynią, nowa plecionka, wieszaki wydechu wyglądają wporządku) oraz to że po czyszczeniu VNT zapchała się po 6 miesiącach (co jakieś 3tyg staram się ją przedmuchać, kat wywalony) i na szczęscie wystarczyło porządnie ją przedmuchać na trasie.

Ostatnie czyszczenie vnt robiłem rok temu, gdy w zeszły weekend ją czysciłem sztanga klinowała się w 3/4 jej skoku.

Jaką dawkę ustawić dla tych wtrysków?

Na zimnym silniku mam 4.8mg a na rozgrzanym 4.3-4.4mg.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak, luz poprzeczny w turbo jest normalny, oczywiście w granicach rozsądku. Rozszerzalność materiałowa powoduje że podczas pracy koryguje sie on do wartości optymalnych. Luz wzdłużny natomiast jest niedopuszczalny. Lecz to że puszcza olej nie jest czymś normalnych i warto rozważyć temat regeneracji bądź wymiany. Co do wymiany na większą, to normalnym zjawiskiem jest to że czym większy wirnik a co za tym idzie i muszla turbo będzie dłużej wstawać, chyba że zamontujemy coś na łożyskach kulkowych z mniejszym tarciem itd...Sądzę jednak że opcja z większym turbo jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Trzeba pamiętać że po montażu większego turba rozsądnie trzeba byłoby to wystroić. Co do wtrysków to dawka na ciepłym powinna być w okolicy 3mg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie wstawienie awx czy afv nic nie daje i do tego pózno wstaje i tak więcej niż 150 KM nie osiągniesz przy pompie 10 tce co do wtrysków ja przy 216 mam dawkę 5.1 na rozgrzanym silniku i tak lekko zadymia ale to już wina tunera który robił korektę po zmianie wtrysków na 216.Generalnie będziesz widział jak zadymia i ustaw dawkę wedle zadymiania oczywiście będziesz robił program czy już masz bo jeśli nie masz to ecu będzie zadawał ciśnienie turbinie 1948 tak jak przy serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150KM w zupełności by mi starczyło.

Wtryski podejrzewam że leją (korekty: 1, 0.7, 0.5) przez to turbo tak szybko się zapycha.

Jak wiadomo korekty to tylko teoria, co tam się faktycznie dzieje to musiałyby trafić na stół.

Jeśli większe turbo niewiele da to lepiej zregenerować tyle że auto potrzebuje do dojazu do pracy więc jeśli miałbym regenerowć to zastanawiam się teraz nad CHRA, a muszle sobie przełoże - max 1.5h z przerwą na browar i turbo wstawione.

Programu nie mam, a w przyszłości podejrzewam że zajade do jakiegoś tunera :>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co wy tak z tym wstawaniem GT???

Te turbo pod dobra ręką spokojnie wstaje nie gorzej od tego z afn...

Jak nie planujesz wiecej niz 160 to spokojnie te turbo wystarczy.

Jeżeli jednak nie chcesz go bo późno wstaje to daj swoje na hybryde z dołem jak turbo z ARL-a chodź na 150km ja nie widze sensu...

Jak dasz 216,to dobrze jest to wystroić zebys znów VNT nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak do 216 zalecane byłoby zrobić strojenie... jeśli ma być coś robione z programem to od razu chyba lepiej wrzucić suszarke od awx,avf i uderzyć w te 150KM.

Chociaż regenerowane 1749V też chyba da rade przy 150KM? ale czy nie będzie zbytnio obciążone?

Chip myślę zrobić na początku przyszłego roku zaraz po wymianie rozrządu, zrazem ustawie kąt wtrysku i dawke.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak ze z czasem jak zalozysz 216a nie napiszesz pod to mapy to na bank zawali zaluzje.Mysle ze jakbys robil probram w styczniu to spokojnie mozesz zakladac juz teraz wtryski.

Co do turbo to ja nie wiem skad taki mit ze wstaje tak puzno...

Mialem obie sprezarki w tym samym czasie w lapach i uwiez mi ze jakbym zakryl tabliczki to bys nie poznal ktora jest ktora oczywiscie po zdjeciu muszli z zimnej strony hehe.

Jak masz dawac kase na turbo to biez te z awx i nie zastanawiaj sie nawet.

Jak reszta bedzie zdrowa to wupluje ok 160km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...