Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulator napięcia


lmarrio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam słabe ładowanie 13,4V . Na początek chciałbym zaryzykować i wymienić regulator napięcia i tu moje pytanie - czy w ASN-ie da się wymienić regulator napięcia bez wyjmowania alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej. Jak stary jest akumulator? Jeśli powyżej 5 lat to jak pisze kolega wyżej. Jeśli np.roczny to wina altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku jest sprawny i ma 1 rok, Problem leży po stronie alternatora i teraz pytanie - czy będe musiał go wyjmować, czy nie? a jak się łatwo domyśleć wolałbym go nie wyjmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

1 Regulator w ASN ie da się wyjąc bez demontażu alternatora. Jest z tym sporo gimnastyki i trzeba mieć odpowiednie narzędzia ale się da - sam osobiście przetestowałem

2 Regulatory w ASN ie i chyba w innych też mają wbudowaną kompensację temperaturową oznacza to że nie masz co liczyć na wysokie napięcie ładowania kiedy jest rozgrzany silnik lub naładowany akumulator.

3. Nowe regulatory mowa o ORI Boscha mają max napięcie 14 V więc nie licz na więcej i w Twoim przypadku napięcie ładowani między 13.4 a 13.9 jest jak najbardziej prawidłowym napięciem ładowania.

4 Możesz mieć znikome spadki napięcia na przewodach zasilających alternator--> rozrusznik--> akumulator To na nich traci się te 0,5 Volta

5. Jeśli się zdecydujesz na wyjęcie regulatora i jego zmianę to nie kupuj taniego shitu kup ORi BOSCHA kosztuje chyba z 90 zł

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robero321 dzięki za potwierdzenie, że się da :D , "specjalna narzędzia" to jakieś "wynalazki" czy narzędzia które powinny być w porządnym garażu? :) Dziwne jest to co piszesz o napięciu regulatora Boscha, bo prawidłowe napięcie ładowania akumulatora to 13,9V - 14,5V, napięcia poniżej i powyżej tej wartości uszkadzają aku szybciej lub wolniej.

Edytowane przez lmarrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niestety jest z tymi regulatorami, u znajomego w praktycznie jeszcze nowym Golfie napięcie ładowania potrafi zejść do 13,6V...

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia zwykłe ale z tego co pamiętam to potrzebne były bardzo krótkie przedłużki żeby sięgnąć śrubę- za krótka nie dało się obrócić bo nie sięgała grzechotka za długa nie dało się włożyć grzechotki tego typu problemy jak dobrze masz wyposażony garaż w klucze i przejściówki to dasz radę.

Jeśli chodzi zaś o prawidłowe (górne) napięcie to nie wynosi ono 14,5 tylko 14,4 mała różnica a jednak :)

Niestety choć byś dał nowy aku nowy regulator to raczej nie osiągniesz 14.4V

Osobiście miesiąc temu zapakowałem nowy akumulator 100Ah nowy w sensie nie tylko nowo kupiony ale i nowo wyprodukowany ponieważ miał datę produkcji z przed 2 tygodni.

Regulator miałem wymieniony również ze dwa miesiące temu na ORi i tylko czasami napięcie ładowania przekroczy 14Volt.

Zazwyczaj oscyluje w dolnej granicy czyli 13.6V - 13.9V. Podejrzewam że właśnie przez spadki napięcia na kablach zasilających. Po części jeden z forumowiczów który też dążył do uzyskania 14,4 Volta na akumulatorze potwierdził to że na tych kablach może być nawet pół volta spadku. Więc dobrze by było je pomierzyć czy rzeczywiście tak jest w danym przypadku.

Jeśli Ci zależy na tym aby mieć napięcie ponad 14 Volt możesz wsadzić chińskie zamienniki które dają 14,4Volta ale nie mają zbyt wielu zabezpieczeń i ich trwałość jak to chińszczyzny

a jeszcze jedno co do wyciągania regulatora - miałem na stole drugi alternator który został już zregenerowany i czeka na podmiankę itp. i to na nim sprawdzałem gdzie są śruby do odkręcenia więc miałem dość łatwo bo wiedziałem gdzie i jaka śruba siedzi na altku w samochodzie :)

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zainwestować w ładowarkę inteligentną i doładować co jakiś czas aku niż ryzykować jego eksplozję bo chiński regulator podniósł bez powodu napięcie ładowania na np. 16V :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"słabe styki" to rzeczywiście najczęstsza przyczyna słabego ładowania po regeneracji alternatora. Po wymianie warto sprawdzić nap. na wyjściu alternatora i na zaciskach akumulatora, powinno być bardzo podobne. Jak ładowanie jest słabe to warto sprawdzić nap. wzbudzenia. Dodatkowo można spojrzeć na przewód masowy silnika.

Doładowywanie aku. bez odpowiedniego ładowania niewiele pomoże na długość życia akumulatora - mówie o akumulatorze w samochodzie.

We wtorek wjadę na podnośnik i zobaczę jak mi pójdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że ładowanie to podstawa, podłączenie mikroprocesorowej ładowarki powinno być bardziej zapobiegawcze niż lecznicze...anyway u mnie po wymianie alternatora na inny (fachowiec nie wytrzymał nerwowo po kilkutygodniowej batalii z niskim nap. ładowania :wink: ) napięcie oscyluje pomiędzy 13,6 ~13,8 a 14,3V

Jak już było wcześniej tu napisane - napięcie to spada wraz ze wzrostem temperatury alternatora (regulatora napięcia).


U siebie zaobserwowałem ciekawą rzecz: na akumulatorze mam np. 14V, w module centralnej elektryki (MCE) też tyle samo pokazuje VCDS, na blaszanej płytce pod MCE też mam 14V (mierzone dwoma miernikami) a na ECU i innych sterownikach mam zaledwie 13,5V (wg. VCDS-a)

Styk jakiś skorodowany czy jak?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już we wtorek będziesz robić to zrób pomiary i wrzuć tutaj będzie dla potomnych

- Napięcie na alternatorze

- Napięcie na wzbudzeniu

- Napięcie na rozruszniku

- Napięcie na akumulatorze

Najlepiej przed wymianą regulatora i po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do tej listy jeszcze pomiar na terminalu 30 (gruba blaszana listwa z równie grubymi kablami pod modułem MCE) oraz w sterowniku ECU (za pomocą VCDS-a) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na tej blaszce jeszcze mam tyle samo co na zaciskach akumulatora, w puszcze bezpieczników jest o 0,2V mniej a gdy prąd dochodzi do ECU to gubi po drodze 0,5V... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na tej blaszce jeszcze mam tyle samo co na zaciskach akumulatora, w puszcze bezpieczników jest o 0,2V mniej a gdy prąd dochodzi do ECU to gubi po drodze 0,5V... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniłem regulatora z braku czasu, ale sprawdzłem ładowanie na aku. wynosi 13,9V do 14.05V , niezależnie czy silnik ciepły czy zimy ?, na vagu pokazuje około 0,2V mniej. podejrzewam, że czeka mnie poważniejsza regeneracja ?

Edytowane przez lmarrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na VAG-u w którym miejscu? w module MCE czy w ECU?

Sprawdź na początek czy zaciski na aku się nie grzeją... a potem to co pisał wyżej Robero.


Obawiam się, że Twoja walka z ładowaniem może być jak walka z przepalaniem oleju w 2.0ALT... ten typ tak po prostu ma :wink:

Jeśli po długiej trasie będziesz miał 13,9V (albo nawet ciut mniej) na włączonych światłach i ogrzewaniu tylnej szyby to bym temat odpuścił... u mnie wstawiano nowiutkie aku, nowe kable (tzn. na czas testów były podmieniane) i nowy alternator Valeo (po drodze była regeneracja fabrycznego Boscha - tj, wymiana szczotek + reg. napięcia) i finalnie podniosło mi się MINIMALNE napięcie z 12,9V na ~13,8V.


Tzn. finalnie wymieniono mi tylko alternator i zacisk na akumulatorze, bo się grzał.

Ładowanie jak wspomniałem mam w zakresie 13,8V (czasem ciut mniej) a 14,3V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...