B189 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 1) Od momentu wymiany N75 i DV na nowe, turbina przestała działać. Czasami załączy się, ale tylko na chwilę i krótki odcinek. Potem znowu na jakiś czas przestaje funkcjonować. Po założeniu starego N75 i DV, problem dalej istnieje, nic się nie zmienia, więc raczej nowe części są OK, tylko po prostu zbieg okoliczności sprawił, że turbina umarła przy wymianie tych elementów. Wszystko sprawdzane na bieżąco VAGiem podczas jazdy (stąd widzę ży turbo dmucha czy nie). Zdemontowałem katalizator i nagrałem turbinę od gorącej strony, w momencie kiedy kompresorem podaje się ciśnienie w przewód idący od N75. Czy ta klapka działa tak jak powinna? Ponadto patrząc na zdjęcia, wydaje mi się, że jest pęknięta powierzchnia między wirnikiem a tą klapką? To typowa usterka? https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQWVg0ZXR2bjR2bGM https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQSWdvd0FMQjJ0ekk 2) W grzybku wchodzącym do TIP mam masło, a w samym TIPie widać ślady oleju. Czy to znaczy, że turbina rzyga olejem? Albo że się kończy/skończyła? Co o tym myślicie? https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQNVlPTGpCc0pNRGc https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQdXU0MHdMMWRXV0k 3) Mam zaskakująco czysty pierwszy wkład katalizatora, czy to znaczy, że się dobrze wypala, czy coś jest nie do końca dobrze? https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQYWYwNHJUVGxkbGM Sory za laikowe pytania, nie jestem mechanikiem, ale lubię sam sobie przy aucie pogrzebać, przy czym czegoś się też nauczyć. Pozdrawiam!
Łukasz13 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Moim zdaniem wszystko wygląd i działa ok, to pękniecie w turbinie nie ma wpływu na jej prace, ślady oleju w tipie to norma, masło moze się robić jak jeżdzisz na krótkich odcinkach. Jeśli podglądasz prace turbo na vagu nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zrobił logi dynamiczne, na pocżatek 002+033 i 115+118.
B189 Opublikowano 12 Października 2015 Autor Opublikowano 12 Października 2015 Po wczorajszym zdjęcia katalizatora i dmuchaniu w przewód od turbo, dzisiaj zaczęła przy przyśpieszaniu piszczeć. Po podniesieniu maski, kiedy druga osoba dodaje gazu, widać wydobywające się z przodu turbiny opiłki metalu. Czyżby turbo się zacierało? Skąd te opiłki mogą się wydobywać, skoro wszystko jest skręcone?
hunter91 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Np z wirnika który trze o obudowę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się