Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T APU - turbina nie wstaje, olej w TIP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1) Od momentu wymiany N75 i DV na nowe, turbina przestała działać. Czasami załączy się, ale tylko na chwilę i krótki odcinek. Potem znowu na jakiś czas przestaje funkcjonować. Po założeniu starego N75 i DV, problem dalej istnieje, nic się nie zmienia, więc raczej nowe części są OK, tylko po prostu zbieg okoliczności sprawił, że turbina umarła przy wymianie tych elementów. Wszystko sprawdzane na bieżąco VAGiem podczas jazdy (stąd widzę ży turbo dmucha czy nie).

Zdemontowałem katalizator i nagrałem turbinę od gorącej strony, w momencie kiedy kompresorem podaje się ciśnienie w przewód idący od N75. Czy ta klapka działa tak jak powinna? Ponadto patrząc na zdjęcia, wydaje mi się, że jest pęknięta powierzchnia między wirnikiem a tą klapką? To typowa usterka?

https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQWVg0ZXR2bjR2bGM

https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQSWdvd0FMQjJ0ekk

2) W grzybku wchodzącym do TIP mam masło, a w samym TIPie widać ślady oleju. Czy to znaczy, że turbina rzyga olejem? Albo że się kończy/skończyła? Co o tym myślicie?

https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQNVlPTGpCc0pNRGc

https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQdXU0MHdMMWRXV0k

3) Mam zaskakująco czysty pierwszy wkład katalizatora, czy to znaczy, że się dobrze wypala, czy coś jest nie do końca dobrze?

https://drive.google.com/open?id=0B2jtGCM2aDIQYWYwNHJUVGxkbGM

Sory za laikowe pytania, nie jestem mechanikiem, ale lubię sam sobie przy aucie pogrzebać, przy czym czegoś się też nauczyć.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Moim zdaniem wszystko wygląd i działa ok, to pękniecie w turbinie nie ma wpływu na jej prace, ślady oleju w tipie to norma, masło moze się robić jak jeżdzisz na krótkich odcinkach. Jeśli podglądasz prace turbo na vagu nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zrobił logi dynamiczne, na pocżatek 002+033 i 115+118.

Opublikowano

Po wczorajszym zdjęcia katalizatora i dmuchaniu w przewód od turbo, dzisiaj zaczęła przy przyśpieszaniu piszczeć. Po podniesieniu maski, kiedy druga osoba dodaje gazu, widać wydobywające się z przodu turbiny opiłki metalu. Czyżby turbo się zacierało? Skąd te opiłki mogą się wydobywać, skoro wszystko jest skręcone?

Opublikowano

Np z wirnika który trze o obudowę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...