Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świeci się kontrolka ABS i ESP , padł prędkościomierz.


Ddarecki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś w drodze do domu jadąc w korku przy delikatnym hamowaniu usłyszałem odgłos jakby załączał się ABS. Potem zapaliła się kontrolka ABS-u oraz kontrolka ESP. Ku mojemu zdziwieniu zauważyłem że nie działa również prędkościomierz. Czy ktoś miał taki przypadek? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam przypadek, VAG pokazywał problem z czujnikiem ABS ale przyczyna była inna okazało się że zgubiłem nakrętkę koła. Podepnij VAG i sprawdź błędy ewentualnie ściągaj felgi i sprawdź czy ta nakrętka z drobnym gwintem się nie odkręciła. Zrób to od razu bo to bardzo niebezpieczna sytuacja, możesz zgubić koło.

Edytowane przez MrRadian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam przypadek, VAG pokazywał problem z czujnikiem ABS ale przyczyna była inna okazało się że zgubiłem nakrętkę koła. Podepnij VAG i sprawdź błędy ewentualnie ściągaj felgi i sprawdź czy ta nakrętka z drobnym gwintem się nie odkręciła. Zrób to od razu bo to bardzo niebezpieczna sytuacja, możesz zgubić koło.

Wszystkie nakrętki są na swoim miejscu czyli zakręcone na 5 śrub każde koło. Chyba że czegoś nie kumam...

Po kilku godzinach postoju odpaliłem auto i niespodzianka kontrolki zgasły i prędkościomierz znów działa. Zastanawiam się czy to co się dzieje nie ma związku z wymianą przepływomierza. Podobne cyrki działy się gdy po raz pierwszy odpiąłem wtyczkę przepływki w celu aby sprawdzić czy jest różnica pomiędzy odpiętą przepływką a podpiętą. Z tym że prędkościomierz działał a zapalały się jedynie kontrolki ABS i ESP. Po sczytaniu błędów wywalało błąd przepływomierza oraz sądy lambda . Po wymianie przepływki błędy wykasowano. Czy wiązka przewodów - wtyczka nie powoduje takich objawów?

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doprecyzowałem, chodzi mi o nakrętkę skręcającą przegub z piastą. W tym miejscu użyto nakrętki z drobnym gwintem która nie powinna się odkręcić ale się jakimś cudem odkręciła, nie ma innego zabezpieczenia i to raczej był powód. Rezultatem było zapalenie kontrolek ABS i ESP, załączanie się ABS na suchej nawierzchni przy 10-20km/h, brak prędkościomierza oraz tempomat nie działał. U mnie kontrolki też czasem gasły zapewne w momencie kiedy piasta wskakiwała na miejsce i czujnik ABS miał zwarty obwód.

Poniżej wrzucam zdjęcie śruby o którą mi chodzi, na innym aucie ale u nas niczym się to prawie nie różni.

1_16.jpg

Edytowane przez MrRadian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doprecyzowałem, chodzi mi o nakrętkę skręcającą przegub z piastą. W tym miejscu użyto nakrętki z drobnym gwintem która nie powinna się odkręcić ale się jakimś cudem odkręciła, nie ma innego zabezpieczenia i to raczej był powód. Rezultatem było zapalenie kontrolek ABS i ESP, załączanie się ABS na suchej nawierzchni przy 10-20km/h, brak prędkościomierza oraz tempomat nie działał. U mnie kontrolki też czasem gasły zapewne w momencie kiedy piasta wskakiwała na miejsce i czujnik ABS miał zwarty obwód.

Poniżej wrzucam zdjęcie śruby o którą mi chodzi, na innym aucie ale u nas niczym się to prawie nie różni.

1_16.jpg

Mam założone alusy więc zdjąłem kapsle maskujące i z przodu chyba wszystko jest ok bo ręką śrub nie można było ruszyć. Z tyłu po zdjęciu dekielków nie było dojścia do tych śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na diagnostykę. Dam znać co wyszło.

Dziś byłem na diagnostyce. Wywaliło błąd czujnika ABS lewy przód. Zasugerowano czyszczenie lub wymiana czujnika. Myślę że to kończy sprawę bo diagnoza pasuje do objawów. Pozdrawiam.

Witam po dłuższej przerwie. Jako podsumowanie tematu chciałbym napisać kilka zdań co właściwie było przyczyna błędów zdiagnozowanych jako błąd czujnika lewy przód. Otóż zgodnie z diagnozą wymieniłem czujnik ABS lewy przód. Niestety błąd powrócił więc zacząłem drążyć temat dalej. Okazało się, że za błędy odpowiedzialny był sterownik ABS. Sterownik został naprawiony i problem się zakończył ostatecznie. Koszt naprawy to 300zł.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema mam podobny problem. 

Znajomy mechanik wymienial mi klocki z przodu, niby wszystko ok ale mowil ze z przodu z lewej czujnik byl zmostkowany. Po wszystkim odpalilem fure, zapalily sie kontrolki abs i esp, przestal dzialac predkosciomierz, dodatkowo samochod powyzej 2200rpm na obojetnie jakim biegu jakby przestawal dostawac paliwo, jakby zalaczal sie system esp. Przed wymiana klockow co jakis czas zapalo sie esp, ale ponowny rozruch zalatwial sprawe. W dzien wymiany jak jechalem do warsztatu, kilkakrotnie po drodze wyskakiwalo mi na kompie "BREMSE" i migalo (wykrzyknik w kolku). Diag pokazal blad czujnika abs lewy przod i brak przewodu na swiatlach stopu. Blad staly nie do usuniecia. Ktos mial podobnie? Zamowilem czujnik abs ale to chyba grubsza sprawa moze byc. Do tego przestal dzialac czujnik cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...