Jscob Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Witam wszystkich, chciałbym się Was doradzić w kwestii swap'u silnika. Mianowicie mam możliwość kupienia A4 z silnikiem 2.5 tdi quattro 150km z '98 z dobrym wyposażeniem i w dobrej cenie i chciałbym zmienić silnik na bardziej oszczędny i wytrzymały, czyli 1.9 tdi 110km AFN. I tutaj moje pytanie do was, czy mieliście już doświadczenie w tym temacie i czy wiecie z jakimi problemami trzeba będzie się zmierzyć. Z tego co się już dowiedziałem to skrzynia 6 biegowa może zostac i sprzęgło od 1.9 tez podejdzie. A jak wygląda sprawa z resztą, co z ECU? chłodnicą, wydechem i całą resztą. Pozdrawiam i czekam na wasze wypowiedzi.
misiek95 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 wszystko jest kwestią tego ile chcesz przełożyć a ile wyrzeźbić tanim kosztem mam a6 c5 2.5tip 02r przełożony na afn manual 98r z passata wiec sie da
maniekaudia4 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 jak to wygląda od strony elektryki wiązka ecu pasuje trzeba coś rzeźbić, przekładać piny, wymieniać całość ?
misiek95 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ja wszystko lutowalem, w b5 jak kupisz odpowiednia wiazke to jest szansa ze w większości p&p. Pompe paliwa trzeba zasilic na stale, jak automat to sterowanie rozrusznika etc. Immo to wiadomo, kodowanie zegarow
trepek Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 co z ECU? chłodnicą, wydechem i całą resztą. ECU wymienić, wiązkę najlepiej też. Pas przedni zostaje, dolot w większości też (jedynie zmieniasz początek czyli obudowa filtra powietrza i to co od/do turbiny i co od pasa przedniego do dolotu). Pierwsza część wydechu do wymiany. Stałe zasilanie do pompy paliwa w baku (aczkolwiek zalecane jest aby do AFN taką pompę wywalić z baku).
Jscob Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 wszystko jest kwestią tego ile chcesz przełożyć a ile wyrzeźbić tanim kosztem A co właściwie da się wyrzeźbić żeby zaoszczędzić pare zł? mam a6 c5 2.5tip 02r przełożony na afn manual 98r z passata wiec sie da wiem że wszystko da się zrobić tylko kwestia kosztów, czasu i pracy tylko nie chce się wziąć za coś z czym będę się męczył przez pół roku z dorabianiem i kombinowaniem, kiedy może i dałoby się znaleźć gotową a4 quattro z afn a co do immo to da się wszystko załatwić za pomocą VAGa? czy potrzebna jest wizyta w serwisie? i jak sprawa wygląda z uchwytami i mocowaniami, wszystko pasuje czy trzeba coś dorabiac? Pas przedni zostaje, dolot w większości też czyli chłodnica wody i klimy zostają od 2.5? a z osprzętu silnika jest coś co może zostac?
misiek95 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Chlodnica wody ma w innych miejscach wejscia. Weze od klimy i sprezara weg, bo jest po drugiej stronie. Do immo potrzebny bag comannder albo lepiej
trepek Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 a z osprzętu silnika jest coś co może zostac? Nie. Jedynie poszczególne czujniki bądź akumulator podciśnienia.
misiek95 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Czujnik w miche jeszcze pasuje, pompa wspomagania
Jscob Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 Do immo potrzebny bag comannder albo lepiej a do tego bag commander wystarczy zwykły interfejs na max232 taki jak do VAGa? Co myślicie o tym żeby zamiast dwumasy wsadzić jednomase, podobno od A100 C4 2.5 TDI pasuje, tylko czy docisk i sprzęgło wtedy ok A100 czy A4?
trepek Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Czujnik w miche jeszcze pasuje Nie przypominam sobie, by AFN miał czujnik w misce :-) Może jego późniejsze odmiany ale to by miały inny kod silnika. tylko czy docisk i sprzęgło wtedy ok A100 czy A4? Wsadź cały komplet od 1Z.
misiek95 Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Ostatnie afny i wszystkie avg mialy czujnik w misce
Jscob Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 trepek z tego co widziałem to Ty też planowałeś swapa z 2.5 v6 na 1.9 1z i jak operacja udała się? czyli sam pas może zostać? z tego co widzę to się troche różni na dole do skrzyni zestaw jednomasa+sprzęgło+docisk z 1z albo G60 podejdzie bez problemu? bo gdzieś na forum pisali że jednomasa nie podejdzie do skrzyni 6
trepek Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 trepek z tego co widziałem to Ty też planowałeś swapa z 2.5 v6 na 1.9 1z i jak operacja udała się? Ostatecznie kupiłem 1Z ale wsadziłem skrzynię z 2.5 TDI. Skrzynia pasuje idealnie pod sprzęgło z 1Z.
Jscob Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 A jak będzie wyglądała sprawa z zamianą ECU? Trzeba będzie zakodować immo, mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie zrobić, mam interfejs na max232 sprawdzony na Tech2 podobno z VAGiem tez działa. jakim programem i co po kolei trzeba będzie zrobić. A co z ABSem, czy też trzeba będzie go jakoś zaprogramować pod nowe ECU?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się