Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP 2.5 TDI na 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, chciałbym się Was doradzić w kwestii swap'u silnika.

Mianowicie mam możliwość kupienia A4 z silnikiem 2.5 tdi quattro 150km z '98 z dobrym wyposażeniem i w dobrej cenie i chciałbym zmienić silnik na bardziej oszczędny i wytrzymały, czyli 1.9 tdi 110km AFN.

I tutaj moje pytanie do was, czy mieliście już doświadczenie w tym temacie i czy wiecie z jakimi problemami trzeba będzie się zmierzyć.

Z tego co się już dowiedziałem to skrzynia 6 biegowa może zostac i sprzęgło od 1.9 tez podejdzie. A jak wygląda sprawa z resztą, co z ECU? chłodnicą, wydechem i całą resztą.

Pozdrawiam i czekam na wasze wypowiedzi.

Opublikowano

wszystko jest kwestią tego ile chcesz przełożyć a ile wyrzeźbić tanim kosztem :)

mam a6 c5 2.5tip 02r przełożony na afn manual 98r z passata wiec sie da :)

Opublikowano

jak to wygląda od strony elektryki wiązka ecu pasuje trzeba coś rzeźbić, przekładać piny, wymieniać całość ?

Opublikowano

Ja wszystko lutowalem, w b5 jak kupisz odpowiednia wiazke to jest szansa ze w większości p&p. Pompe paliwa trzeba zasilic na stale, jak automat to sterowanie rozrusznika etc. Immo to wiadomo, kodowanie zegarow

Opublikowano

co z ECU? chłodnicą, wydechem i całą resztą.

ECU wymienić, wiązkę najlepiej też.

Pas przedni zostaje, dolot w większości też (jedynie zmieniasz początek czyli obudowa filtra powietrza i to co od/do turbiny i co od pasa przedniego do dolotu).

Pierwsza część wydechu do wymiany. Stałe zasilanie do pompy paliwa w baku (aczkolwiek zalecane jest aby do AFN taką pompę wywalić z baku).

Opublikowano

wszystko jest kwestią tego ile chcesz przełożyć a ile wyrzeźbić tanim kosztem

A co właściwie da się wyrzeźbić żeby zaoszczędzić pare zł? :)


mam a6 c5 2.5tip 02r przełożony na afn manual 98r z passata wiec sie da

wiem że wszystko da się zrobić tylko kwestia kosztów, czasu i pracy :D

tylko nie chce się wziąć za coś z czym będę się męczył przez pół roku z dorabianiem i kombinowaniem, kiedy może i dałoby się znaleźć gotową a4 quattro z afn ;)

a co do immo to da się wszystko załatwić za pomocą VAGa? czy potrzebna jest wizyta w serwisie?

i jak sprawa wygląda z uchwytami i mocowaniami, wszystko pasuje czy trzeba coś dorabiac?


Pas przedni zostaje, dolot w większości też

czyli chłodnica wody i klimy zostają od 2.5?

a z osprzętu silnika jest coś co może zostac?

Opublikowano

Chlodnica wody ma w innych miejscach wejscia. Weze od klimy i sprezara weg, bo jest po drugiej stronie. Do immo potrzebny bag comannder albo lepiej

Opublikowano

a z osprzętu silnika jest coś co może zostac?

Nie. Jedynie poszczególne czujniki bądź akumulator podciśnienia.

Opublikowano

Czujnik w miche jeszcze pasuje, pompa wspomagania

Opublikowano

Do immo potrzebny bag comannder albo lepiej

a do tego bag commander wystarczy zwykły interfejs na max232 taki jak do VAGa?

Co myślicie o tym żeby zamiast dwumasy wsadzić jednomase, podobno od A100 C4 2.5 TDI pasuje, tylko czy docisk i sprzęgło wtedy ok A100 czy A4?

Opublikowano

Czujnik w miche jeszcze pasuje

Nie przypominam sobie, by AFN miał czujnik w misce :-) Może jego późniejsze odmiany ale to by miały inny kod silnika.


tylko czy docisk i sprzęgło wtedy ok A100 czy A4?

Wsadź cały komplet od 1Z.

Opublikowano

Ostatnie afny i wszystkie avg mialy czujnik w misce :)

Opublikowano

trepek z tego co widziałem to Ty też planowałeś swapa z 2.5 v6 na 1.9 1z :D i jak operacja udała się?

czyli sam pas może zostać? z tego co widzę to się troche różni na dole

do skrzyni zestaw jednomasa+sprzęgło+docisk z 1z albo G60 podejdzie bez problemu? bo gdzieś na forum pisali że jednomasa nie podejdzie do skrzyni 6

Opublikowano

trepek z tego co widziałem to Ty też planowałeś swapa z 2.5 v6 na 1.9 1z i jak operacja udała się?

Ostatecznie kupiłem 1Z ale wsadziłem skrzynię z 2.5 TDI. Skrzynia pasuje idealnie pod sprzęgło z 1Z.

Opublikowano

A jak będzie wyglądała sprawa z zamianą ECU?

Trzeba będzie zakodować immo, mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie zrobić, mam interfejs na max232 sprawdzony na Tech2 podobno z VAGiem tez działa.

jakim programem i co po kolei trzeba będzie zrobić.

A co z ABSem, czy też trzeba będzie go jakoś zaprogramować pod nowe ECU?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...