Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] A4 2.5TDI NIE ZAPALI


heniu_28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem z A4 2.5TDI. Wracałem ostatni z Niemiec, przejechałem 300 km. Zatrzymałem się na chwilę i auto już nie zapaliło. Mechanik stwierdził że to pompa paliwowa, założyłem inną pompę i auto zaczęło chodzić podpiełem audi pod VAGa i nie wykazało błędów.Po tym przejechałem 30 km i pojawił się ten sam problem. Auto nie zapali. Proszę o jakąś poradę, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa była używana, w zbiorniku było pół baku paliwa, dosyć długo kręciłem aż zapalił.[br]Dopisany: 08 Listopad 2008, 21:19_________________________________________________Po tym drugim razie jak nie mógł zapalić, popsikałem samostartem w filtr powietrza i zapalił, ale na pewno to nie jest rozwiązanie, no chyba że pompa którą założyłem zapowietrzyła się, niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pompa w 2.5 tdi trzeba ostrożnie , wpisz w opcji szukaj odpowietrzenie vp 44 , lub odpowietrzenie 2.5 tdi, az reszta tu masz link

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8154.0.html;highlight=odpowietrzenie+vp+44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś A6 i dokładnie taki sam problem! Również kupiłem używaną pompę i była do kitu! Na allegro zakupiłem nowy silniczek do tej pompy (koszt ok. 100zł) ,bo najczęściej zdaża się tak,że sam silniczek chodzi,tylko ma wytary wirniczek i nie podaje paliwa. Problem tymczasowo znikinie,ale musisz pilnować pozimu paliwka powinno być cały czas jakieś 3/4 zbiornika,bo wtedy pompka nie musi pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, było wiele razy na ten temat. W TDI V6 nie ma stricte pompy paliwowej, jest pompa, która tłoczy paliwo do komory spiętrzającej znajdującej się w zbiorniku paliwa. Pompa pracuje tylko jeśli w zbiorniku jest mniej niż 3/4 paliwa, pompa wtryskowa podciśnieniowo sama zaciąga sobie z tej komory paliwo. Odpięcie przewodu od pompy spowodowało tylko tyle, że totalnie zapowietrzyłeś układ paliwowy.

Moim skromnym zdaniem pompa, którą kupiłeś używaną prawdopodobnie była dobra, tylko załatwiłeś ją kręcąc rozrusznikiem bez odpowietrzenia układu paliwa.

W tej chwili można tylko zapiąc spowrotem przewody paliwowe, porządnie odpowietrzyc układ. Jeśli po tym zagada, to myślę, że będziesz dużym szczęściarzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyłem układ paliwowy i silnik odpalił, cieszyłem się jak nigdy ale tylko trochę:(.Po odpaleniu silnika pobujałem się trochę, auto chodziło jak lala. Po godzinnym postoju auto znowu nie zapaliło, a w przewodach paliwowych pojawiły się bańki powietrza. Czy to jest powodem że auto nie pali i jak tak to skąd sie to powietrze tworzy w przewodach?Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj wszystkie przewody paliwowe (te przy zbiorniku też!) a zwłaszcza przy filtrze i pompie wtryskowej-po takiej wymianie może sie zdażyć,że któryś jest uszkodzony bądz niedokręcony.

Jeszcze jedna ważna sprawa-mianowicie zaworek zwrotny na filtrze paliwa!!!Tam też często ciągnie luft! Pisałeś też wczesniej,że pompa w zbiorniku nie podaje paliwa i moim zdaniem to jest główna przyczyna twojego problemu!

Zalej autko do pełna lub co najmniej 3/4 zbiornika i wtedy się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyłem układ paliwowy i silnik odpalił, cieszyłem się jak nigdy ale tylko trochę:(.Po odpaleniu silnika pobujałem się trochę, auto chodziło jak lala. Po godzinnym postoju auto znowu nie zapaliło, a w przewodach paliwowych pojawiły się bańki powietrza. Czy to jest powodem że auto nie pali i jak tak to skąd sie to powietrze tworzy w przewodach?Pozdro

Dokładnie tak, powodem nie zapalania jest zapowietrzanie się układu paliwowego. Sprawdzenie czy problemu nie powoduje pompa w zbiorniku można zrobic tak jak pisze vikis4. Najczęściej powodem zapowietrzenia się układu jest podgrzewacz paliwa w filtrze. Wymień filtr na jakiś dobrej klasy (np. knecht), wymień opaski zaciskowe na przewodach przy filtrze, odpowietrz jeszcze raz układ. Jeśli problem się powtórzy to problemem będzie najprawdopodobniej zaworek zwrotny w pompie.

Po odpaleniu można też obserwowac przeźroczysty wężyk biegnący od filtra do pompy, jeśli 'lecą' tam bąbelki powietrza, to znaczy, że nadal gdzieś ciągnie powietrze i problemem może byc wężyk przy zbiorniku lub nawet sam króciec.

@kola

Pompy na tej aukcji wyglądają jak nowe, ale w sumie nie ma pewności czy nie są one regenerowane. Można popytac tych co już kupili u tego gościa.

Ja bym jednak wolał oddac pompę do jakiegoś sprawdzonego warsztatu zajmującego się regeneracją tych pomp. Na AKP był ktoś polecany, ale nie pamiętam w tej chwili o kogo chodziło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Gdańsku poszukałem profesjonalny zakład "PEZAL" zajmujący sie naprawą pomp ale koszt naprawy mojej mogł przekroczyć 3000zł bo miałem już wcześniej problemy z elektroniką i wogóle z odpalaniem. Podobno nie daje już ciśnienia na wtryskiwacze i teraz wysiadła kompletnie. Więc kupiłem już nową. Gościu daje gwarancje. Koszt 3100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że auto jak stoi z górki(przód niżej o tyłu) to silnik zapala od razu. Jak stoi na równym to nie pali, a w przewodzie paliwowym nie ma paliwa, jakby się cofało. Czy to jest wina zaworka zwrotnego który jest na filtrze paliwa.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...