Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX Koszt zmiany rozrządu


kwadrat224

Rekomendowane odpowiedzi

rok temu w ASO wymienili mi rozrząd:

06B198119A Zestaw naprawczy - 300zł

06A121012GX Pompa wodna -125zł

+ króciec wodny z tyłu bloku co zawsze przecieka i za robociznę policzyli sobie 600zł

Na części miałem spory rabat na robote 20%

Edytowane przez czechcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na części to po byku rabat miałeś :-)

U mnie jeszcze z 10-20kkm (choć wg zaleceń Audi to jeszcze duuużo więcej) i trzeba będzie zmienić rozrząd. Wezmę zapewne nowy typ. Do tego zastanawiam się czy profilaktycznie nie zmienić łancucha...

Niejako przy okazji spytam o napęd osprzętu - jak tutaj sprawa wygląda i jakie elementy należy wymienić?

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam własnie dzwoniłem do aso Rzeszów i tam za rozrząd wycenili 1900zl po rabacie 20% -sporo za same części czyli pasek plus rolki 450 do 550 tylko pompa wody tylko 200 jak zdaje się orginalne bo tak to 700zl

Edytowane przez andrzejch1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu przepłacać w aso, jest to dużo tańsze jeśli chodzi o org części u forumowego kolegi a wymiana w dobrym renomowanym serwisie np bosch albo coś innego u was w mieście bo wymiana rozrzadu jest dziecinnie prosta.

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam takie dość pilne pytanie.

Zamówiłem w ASO rozrząd do mojego b7 BFB i chciałem rozrząd bez hydraulicznego tłumika drgań. Mimo że u mnie siedzi jeszcze fabryczny rozrząd z tym tłumikiem.

Dziś odebrałem części

i dostałem zestaw o numerze 06B 198 119A

który składa się z paska 06B109119F

rolki 06B 109 243 E

i rolki 06B 109 244

i tak patrzę na te rolki i moim zdaniem ta rolka 06B 109 243E to jest rolka starego typu pod hydrauliczny tłumik drgań. U mnie obecnie zamontowana jest rolka 06B 109 243 B i wygląda identycznie jak ta z E na końcu i ma hydrauliczny tłumik.

Czy ktoś może mi to potwierdzić? Bo jeżeli tak to jutro jadę to reklamować bo chcę założyć rozrząd bez tego tłumika hydraulicznego.

Proszę o pilną pomoc bo jak mam to reklamować to jutro rano muszę być w ASO

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolka 06B 109 243 E jest pod hydrauliczny napinacz

tak myślałem,

Powie mi ktoś czy przy wymianie rozrządu ten hudrauliczny napinacz jak jest to też się wymienia? czy wymienia się pasek i dwie rolki a napinacz zostaje?

Zastanawia mnie to że jak kupuiłem zetsaw naprawczy starego typu w ASO to nie ma w nim napinacza czyli można z tego wnioskować że nie trzeba go wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie trzeba natomiast w praktyce ludzie robią różnie. Dla własnego spokoju bym zmienił. Natomiast nie wiem czemu nie kupiłeś sobie zestawu w zamienniku Contiego czy Iny pod nowy typ. Wtedy byłoby po kłopocie.

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem kupić oryginalny w ASO nowy typ i taki zamówiłem. Tylko pracownicy ASO VW nie mają pojęcia co zamawiają i zamowili mi stary typ. Teraz walczę z nimi o wymianę a oni twierdzą że do mojego silnika etka pokazuje ten stary typ i nie chcą wymienić a mi się nie uśmiecha wykładanie kolejnych pieniędzy na hydrauliczny napinacz więc wolę kupić rozrząd nowego typu a ten sprzedać niż dawać 450zł na napinacz i dalej mieć rozrząd starego typu.

A co do tego dlaczego nie Conti to głównie dlatego że na fabrycznym rozrżądzie można robić 180Tys km a na zamiennikach raczej mniej.

Reasumując, rozrząd nowego typu w 100% zastępuje ten starszy i nie ma żadnych przeciwskazań żeby założyć nowy jak fabrycznie miałem stary?

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180tys na pierwszym może i tak za drugim razem to ja bym tyle nie ryzykował.

Twój wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tego dlaczego nie Conti to głównie dlatego że na fabrycznym rozrżadzie można robić 180Tys km a na zamiennikach raczej mniej.

dobre, nawet bardzo dobre, czytales temat od poczatku?

obudz sie .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180tys na pierwszym może i tak za drugim razem to ja bym tyle nie ryzykował.

Twój wybór

Nie ryzykuje ani za pierwszym razem bo zmieniam po 115 tyś i za drugim też nie zamierzam, ale Audi nie rozróżnia czy to fabryczny rozrząd czy wymieniony w ASO, zalecają zmiany po 180tyś. ja zmieniam ze wzgedu na wiek auta teraz.

dobre, nawet bardzo dobre, czytales temat od poczatku?

obudz sie .....

czytałem temat kilka razy i nie mam pojęcia o co Ci chodzi w tej wypowiedzi? Możesz doprecyzować?

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszajmy już , w aso już sami wymieniają rozrządy na nowego typu - takie są zalecenia w grupie vag . Co do wymiany przy 180 tyś to można to zrobić , ale pasek nie powinien być starszy niż 6 lat chociaż audi nie sprecyzowało tego co do wieku . Kolejne wymiany na oryginalnych częściach powinny odbywać się co 90 tyś albo co 5 lat .


Ja miałem rozrząd starego typu ale serwis już zamontował nowego typu i wszystko chodzi tak jak powinno .


Oryginalny rozrząd nowego typu nr. 06B198119C pompa wody nr. 06A121012GX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem temat kilka razy i nie mam pojęcia o co Ci chodzi w tej wypowiedzi? Możesz doprecyzować?

zalecenia ASO pierwszy do 180, nastepne do 120

w zestawie gates masz to co daja w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zalecenia ASO pierwszy do 180, nastepne do 120

w zestawie gates masz to co daja w ASO

możliwe, a jakie są zalecenia producentów dla rozrządu Conti lub INA?



Nie mieszajmy już , w aso już sami wymieniają rozrządy na nowego typu - takie są zalecenia w grupie vag . Co do wymiany przy 180 tyś to można to zrobić , ale pasek nie powinien być starszy niż 6 lat chociaż audi nie sprecyzowało tego co do wieku . Kolejne wymiany na oryginalnych częściach powinny odbywać się co 90 tyś albo co 5 lat .

Ja miałem rozrząd starego typu ale serwis już zamontował nowego typu i wszystko chodzi tak jak powinno .

Oryginalny rozrząd nowego typu nr. 06B198119C pompa wody nr. 06A121012GX

I to jest kwintesencja wymiany rozrządu w BFB.

Chyba tylko poza tym, 90tyś km bo to chyba jest 120tys dla BFB przy kolejnych wymianach tak jak pisze kolega wyżej.

W moim przypadku jest tak że na szczęście ASO wymieniło mi rozrząd na nowy typ, więc też przechodzę ze starego na nowy bez hydraulicznego tłumika drgań.

Co do wieku paska po którym trzeba go wymienić to nikt tego nie określa. pisałem rok temu w tej sprawie do centrali Audi w Ingolstadt z pytaniem kiedy mam wymienić pasek jak auto ma 8 lat i 105 tyś przebiegu. Odpowiedzieli że pasek należy wymienić po 180tyś km ale ze względu na wiek należy pojechać do serwisu aby sprawdzili wizualnie stan paska i zdecydowali czy go wymienić. Odpowiedzi wprost nie dostałem że wymienić bo ma 8 lat.

To było ponad rok temu. dziś moje b7 ma prawie 10 lat i 117tyś km. Pasek wizualnie wygląda ok, nie ma żadnych widocznych śladów zużycia ale z jasnych względów postanowiłem go wymienić i spać spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rolki jakiej firmy? NTN?

Więc jest tak

w oryginalnym zestawie nowego typu o numerze 06B 198 119 C z ASO jest:

pasek o numerze 06B 109 119F

rolka napinająca 06A 109 243 A z nakrętka do jej przykręcenia

rolka odwracająca z podporą o numerze 06A 109 181

rolki wyglądają tak jak na foto

a840ec64f4037995.jpg

Rolka odwracająca jest w zestawie z tą podporą która zastępuje hydrauliczny tłumik drgań. To jest logiczne skoro ten zestaw ma zastąpić zestaw z tłumikiem hydraulicznym to musi zawierać też tą podporę która zastąpi tłumik.

Więc w nowym zestawie dostajemy cały kompletny rozrząd do wymiany ze starego typu i należy dokupić tylko pompę wody. W aso pompa wody dla BFB ma numer 06A 121 012 G lub 06A 121 012 GX z tym X na końcu poma jest regenerowana i musimy zwrócić starą przy zakupie. ASO zawsze przy wymianie zakłada te regenerowane pompy.

Co do oznaczeń to:

Podpora rolki odwracającej i podpora rolki napinającej są oznaczone logo VW Audi i logo firmy LItens. Tak jak pisali koledzy wyżej, znajdują się również na nich ładne napisy China. To na podporach tych rolek, bo na samych rolkach/łożyskach są napisy NTT canada - na napinającej a na odwracającej samo NTT.

Koszty zakupu rozrządu nowego typu w ASO to:

zestaw rozrządu 06B 198 119C mnie kosztował 404 zł

a pompa wody 06A 121 012 GX 188zł. Ta bez X na końcu kosztuje około 500zł.

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw gates dostepny w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym oparty na NTNie made in japan wychodzi podobnie :wink: z tym ze zawiera hydraulika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...