Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW E90 320D 2011 M-Pakiet+Performance 184KM MT by Doradca


doradca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po 6 miesięcznym szukaniu zadbanej poliftowej b8 z mały przebiegiem podałem się gdyż w moje ręce wpadła piękna E90

Nie byłem wielkim fanem marki,ale szczerze mówiąc nigdy nie miałem wiekszej styczności z tymi autami.

Auto kupiłem w PL z ori przebiegiem 111 000 km. Silnik to 2 litrowy ropniak 184 KM ... jeszcze

Autko mega zadbane i wypchane na maksa \.

Zrobiłem narazie 100 km i powiem że mocno mnie zaskoczyło. Zawieszenie mimo, że mpakiet jest o niebo lepsze od 1BE które miałem w B8 - jest sprężyste i pewne. Co do silnika : auto jest żwawe i zbiera się od samego dołu praktycznie nie czuć turbo dziury. Skrzynia jest manualna a biegi wkońcu długie a nie jak w B8 - do tego auto posiada gałkę z pakietu performance (aluminium i alkantara).

Szukałem ogólnie auta rodzinnego hehehe i nie wyszło - miejsca mniej niż w b8 ale z żoną i synkiem jakoś przeżyjemy (wkońcu gondole wozi się parę miesięcy :P)

No i na final spasowanie i wyciszenie - nie wiem czy moja b8 była głośna ale tu jest przepaść - silnika praktycznie nie słychać, zero wibracji, nic nie skrzypi, zawieszenie wybiera lepiej ogólnie masakra.

W środę auto idzie na serwis : oleje i filtry plus wymiana napędu paska.

Na wiosnę szykuje się chip plus nowy IC.

W głowie rodzi mi się jeszcze mod wydechu jak w 335d ale zobaczymy.

Oznaczenie silnika: N47D20O1 - 2,00l (135kW)

Skrzynia: manualna

Oznaczenie modelu: E90 (MUE)

Oznaczenie koloru nadwozia: Black Sapphire Metallic (475)

Data produkcji: 2011

Wyposażenie:

  • kierownica wielofunkcyjna przeszywana czerwono niebieską nicią
  • tapicerka Alcantara przeszywana niebieską nicią
  • podsufitka czarna
  • halogeny
  • system start/stop
  • system odzyskiwania energii podczas hamowania
  • elektryczne wspomaganie kierownicy
  • oryginalne felgi BMW PERFORMANCE: bmw-double-spoke-313-performance
  • szyberdach elektryczny
  • DVD/MP3
  • lusterka zewnętrzne składane i regulowane elektrycznie z funkcją ściemniania
  • dywaniki welurowe
  • lusterko wewnętrzne z funkcją ściemniania
  • siedzenia sportowe ( Sportsitz S481A)
  • pogrzewanie siedzeń przednich ( S494A)
  • wykończenie środka listwami w kolorze aluminium ( S4MGA)
  • podłokietnik środkowy przesuwany ( S4AEA)
  • spryskiwacze reflektorów przednich ( S502A)
  • parktronik przedni oraz tylni ( S508A) z wizualizacją
  • czujnik deszczu ( S521A)
  • lampy xenonowe ( S522A)
  • klimatyzacja automatyczna( S534A)
  • tempomat ( S540A)
  • asystent świateł drogowych ( S5ACA)
  • nawigacja profesjonalna( S609A)- ze sterowaniem głosowym i polskim lektorem
  • BMW Assist (S612A)
  • instalacja sieci internet (S614A)
  • rozszerzona informacja BMW Online ( S615A)
  • BMW Online (S616A)
  • wejście/sterowanie głosowe (S620A)
  • instalacja tel. kom. Business (S633A ) - bluethooth na tel i stream audio
  • AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD (S698A)
  • BMW TELESERVICES BMW Teleservices (S6AAA )
  • sterowanie teleserwisem (S6ABA)
  • Sterowanie Combox (S6VCA)
  • interfejs USB (S6FLA)x2
  • interfejs muzyczny dla smartfonów (S6NFA)
  • zawieszenie M Sport (S704A)
  • pakiet aerodynamiczny M Pack(S715A)
  • kierownica M Pack (S710A)
  • listwy zewnętrzne wykończeniowe Shadow-Line(S760A)
  • indywidualne przyciemnienie szyb (S761A)
  • światła do jazdy dziennej (S8TLA)
  • pakiet Connectivity (P7HEA)
  • pakiet Comfort (P7RSA)

Plany:

- wirus na 215Km i 450 Nm

- zmiana felg na ori Mpakiet w graficie

- pakiet oświetlenie

- korekta i zabezpieczenie lakieru : juz za 2 tyg

- dekory carbon

Galeria

481f74f663e508c9gen.jpg

27a2452b1ba1eb7cgen.jpg
f21308259a789eb9gen.jpg
2ed4a5dc7845cdc9gen.jpg
b350a261afce426dgen.jpg
9514b0878d7c5d10gen.jpg
Edytowane przez doradca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że mam sentyment, to napiszę: śliczna i oby się sprawowała jak najlepiej :wink: Na pierwszy rzut pojechał bym sprawdzić łańcuszek rozrządu, żeby spać spokojnie - później tylko cieszyć się świetnym prowadzeniem.

Z wrażeniami muszę się zgodzić - miałem identyczne po jeździe B8 i e91lci - wygodniej, ciszej i sprawniej - jedyne co mi przeszkadzało, to dość wyraźne szumy od kół - znana dolegliwość - niektórzy wyciszają nadkola dla świętego spokoju ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuszek sprawdzony - model z marca 2011 więc łancuch i napinacz już poprawiony ale osłuchany dobrze także tylko jeżdzić.

Co do szumu to nie zauważyłem nic nadmiernie hałasującego ale narazie jestem podniecony autem wiec może przyjdzie z czasem - myśle nad wymianą sprzętu audi wiec wpadnie wygłuszenie to i nadkola się pociągnie wtedy

Edytowane przez doradca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumialem, jezdziles B8 i kupiles E90 ?

dziwna zmiana...przeciez E90 jest konstrukcyjnie z 2004 roku...

albo miales strasznie ujezdzoną tą B8 lub slabo wyposażoną, albo nigdy nie jezdziles wczesniej BMW i zlapaly Cie chwilowe emocje ktore oby za szybko nie zgasły...tym bardziej ze kupiles klekota...2.0 w manualu...a bmw ma naprawdę fajne automaty ;)

...zegary w E90 jak te w E30 sprzed 20 lat, B8 z sline wewnętrzym jest poziom wyzej od E90,a widzę ze jeszcze szukales polifta, to juz calkowicie czuć i widać różnicę w środku.... nie wiem o jakim skrzypieniu mowiles w B8 i kiepskim spasowaniu, bo sam jezdze B8 i to na 19 z profilem opon 35, w srodku jest cicho i przyjemnie , a jakość materiałów jest naprawdę na wysokim poziomie, a mam porównianie do E91 2010 w mpakiecie znajomego który jezdzi juz kawalek czasu...

szkoda ze nie szukaleś 330d albo 330i, to wtedy faktycznie poczulbys emocje jakie grają w rzędowej 6 od bmw... ;) niemniej gratuluje zakupu i bezawaryjnosci życzę

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumialem, jezdziles B8 i kupiles E90 ?

dziwna zmiana...przeciez E90 jest konstrukcyjnie z 2004 roku...

albo miales strasznie ujezdzoną tą B8 lub slabo wyposażoną, albo nigdy nie jezdziles wczesniej BMW i zlapaly Cie chwilowe emocje ktore oby za szybko nie zgasły...tym bardziej ze kupiles klekota...2.0 w manualu...a bmw ma naprawdę fajne automaty ;)

...zegary w E90 jak te w E30 sprzed 20 lat, B8 z sline wewnętrzym jest poziom wyzej od E90,a widzę ze jeszcze szukales polifta, to juz calkowicie czuć i widać różnicę w środku.... nie wiem o jakim skrzypieniu mowiles w B8 i kiepskim spasowaniu, bo sam jezdze B8 i to na 19 z profilem opon 35, w srodku jest cicho i przyjemnie , a jakość materiałów jest naprawdę na wysokim poziomie, a mam porównianie do E91 2010 w mpakiecie znajomego który jezdzi juz kawalek czasu...

szkoda ze nie szukaleś 330d albo 330i, to wtedy faktycznie poczulbys emocje jakie grają w rzędowej 6 od bmw... ;) niemniej gratuluje zakupu i bezawaryjnosci życzę

pzdr

Każdy szuka zmiany - jak dla mnie narazie b8 jest gorsze - jeżdziłem nie jedną b8 i mam porównanie - e90 wygrywa zobaczymy jak będzie w przyszłosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje zakupu, ładnie wygląda i bezawaryjności. Przed kupnem B8 jeździłem przez tydzień e91 325ix po lifcie, silnik 3.0 N53, automat i xdrive, frajda z jazdy niesamowita, ale czy komfort lepszy niż w audi to nie powiedziałbym, może przez to że były założone opony run on flat a do tego odrobinę ciaśniej. Jeśli twoje B8 skrzypiało itd to musiałeś mieć taki egzemplarz, moje jest ciche jedyne sporadyczne odgłosy są z rozwiniętej rolety i założonej w zaczepy,którą czasem słychać na większych nierównościach, poza tym jest wszystko ok.

Jak bym miał zmieniać samochód to rozważył bym bmw, ale w benzynie i 6 cylindrów pod maską :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

run flat strasznie wpływa na komfort - teraz na felgach performance 18 mam opony 255/35 i serio jest ok - na wiosne wpadaja ori felgi w różnych szerokościach.


Bardzo, bardzo ładna sztuka.. w dodatku na świetnym wypasie. Niech się dobrze sprawuje.

dzięki :) oby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz wiecej osob zmienia audi na BMW

Tez mam za sobą taką zmianę, a miałem juz 4 audi

Powiem tak, audi jest bardziej dopracowane, lepiej spasowane maja blotniki, drzwi, zderzaki, lampy itp.

W audi nie ma szans, zeby w deszczowy dzien po otwariu tylnej klapy nalala sie woda do bagaznika, w bmw niestety to wystepuje.

Plyn ze spryskiwaczy zalatuje na boczne szyby, w audi tego nie ma, lepiej jest to rozwiazane

Ergonomia wnetrza (mowie o e60) w audi lepsza, tutaj przypadkowo wciskam czasem jakis przycisk przy zmianie begow, czy manewrowaniu

W BMW przeszkadza mi tylko jedna rzecz tak naprawde, i tyczy sie to wszyskich modelu, od e46, e39, po e60, e90 i podejrzewam ze f10 i f30 takze

Wybieranie nierownosci, a bardziej ich odglos, jest taki glucho-tluczacy. Nigdy mi sie to nie podobało, a jezdzilem naprawde wieloma sztukami bemek. Kazda tak samo wybiera nierownosci (dzwiek), ale sama jazda to jest bajka. Jezdzac swoja mam wrazenie ze lece z 2 cm nad asfaltem. Super sprawa, servotronic poezja, ten z audi moze sie schowac

Naglosnienie w bmw jest słabe (te podstawowe)

Audi ta cala poprawnoscia, po prostu mi sie znudzilo. PO tylu sztukach juz znam te auta na wylot, a teraz poznaje na nowo auto i to jest piekne w motoryzacji.

Nie zamienie mojej bmw na konkurencyjne a6c6, nie ma takiej opcji

Nastepna bedzie e60 lci w mpaku, albo wlasnie e90, bo strasznie mi sie podobaja

Kolego z tematu, gratki zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak e90 to tylko po lifcie, wg mnie lepiej wygląda. A powiecie mi czy zbieranie się wody miedzy karoserią a tą listwą czarną czy srebrną miedzy dachem a drzwiami też jest wadą tych modeli? Czy to tylko ten egzemplarz którym jeździłem tak miał, że jak padał deszcz i drzwi były zamknięte to wszystko było ok a przy otwieraniu przednich kierowcy woda zaczynała skapywać na próg, tak jak by woda się zbierała przy tej listwie i nie odpływała do puki drzwi się nie otworzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem nie wystepuje a bynajmniej nie zauważyłem a w Szczecinie od zakupu oprócz dzisiaj padało



W BMW przeszkadza mi tylko jedna rzecz tak naprawde, i tyczy sie to wszyskich modelu, od e46, e39, po e60, e90 i podejrzewam ze f10 i f30 takze

Wybieranie nierownosci, a bardziej ich odglos, jest taki glucho-tluczacy. Nigdy mi sie to nie podobało, a jezdzilem naprawde wieloma sztukami bemek. Kazda tak samo wybiera nierownosci (dzwiek), ale sama jazda to jest bajka.

Ja mam własnie odmienne wrażenie - poprzednio miałem a4b8 z 2008 - kupiłem z nalotem 170 000 - zawiecha 1be na 17 calowych felgach - w Audi własnie auto strasznie twardo przelatywało przez dziury, zero tzw sprężystości.

W BMW może, że ma 111kkm narazie dziury po których kiedyś dostawałem kur... przelatują gładko bez zbędnych dzwięków - a zawiecha jest mpakietowa

Narazie przeszkadza mi jedna rzecz - brak jakieś półeczki, otwartego schowka do którego mogę wrzucić klucze od garażu i pilota od bramy.

Jest przy lewej nodze schowek ale nie chce mi sie go otwierac nie wspominając już o podłokietniku - narazie za tackę robi popielniczka.

Edytowane przez doradca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupiłeś samochód - salon PL ?

Gdzie będziesz robił korektę lakieru ?

Autko kupione w PL od osoby prywatnej - poprzedni własciciel sprawadził auto z Niemców jak miało 75000 kkm.

Korekte robi mi Kolega z klubu ze Szczecina - lakier jest w dobrej kondycji ale widać w słońcu mikroryski od myjni itp.

Wczoraj przyszła paczka z detailingpro.pl i w sobotę biorę się za alkantarę aby ją zakonserwować oraz za gumy i plastiki w środku.

Auto juz po serwisie:

- olej Castol Edge Titanium 5W30

- filtry knecht

- pasek PK - ori BMW bo zamienniki piszcz gdyż nie mają takiego meszka

- napinacz paska i rolki

- koło pasowe

- płyny

Wczoraj auto przeszło małą kurację zabezpieczenia i odświeżenia środka.

Zdjęcia niestety z garażu więc światło słabe :cry:
b669287b484fcdd0gen.jpg
1a3822570e7e0e02gen.jpg
bc40981e706e9abbgen.jpg
Autko dostało również ciekawe ramki na tablice
9e0563130148e908gen.jpg
Edytowane przez doradca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumialem, jezdziles B8 i kupiles E90 ?

dziwna zmiana...przeciez E90 jest konstrukcyjnie z 2004 roku...

albo miales strasznie ujezdzoną tą B8 lub slabo wyposażoną, albo nigdy nie jezdziles wczesniej BMW i zlapaly Cie chwilowe emocje ktore oby za szybko nie zgasły...tym bardziej ze kupiles klekota...2.0 w manualu...a bmw ma naprawdę fajne automaty ;)

...zegary w E90 jak te w E30 sprzed 20 lat, B8 z sline wewnętrzym jest poziom wyzej od E90,a widzę ze jeszcze szukales polifta, to juz calkowicie czuć i widać różnicę w środku.... nie wiem o jakim skrzypieniu mowiles w B8 i kiepskim spasowaniu, bo sam jezdze B8 i to na 19 z profilem opon 35, w srodku jest cicho i przyjemnie , a jakość materiałów jest naprawdę na wysokim poziomie, a mam porównianie do E91 2010 w mpakiecie znajomego który jezdzi juz kawalek czasu...

szkoda ze nie szukaleś 330d albo 330i, to wtedy faktycznie poczulbys emocje jakie grają w rzędowej 6 od bmw... ;) niemniej gratuluje zakupu i bezawaryjnosci życzę

pzdr

Ja rozumiem radość z Audi, ale powinieneś dodać "IMHO" :wink:, bo jak dla mnie, to co piszesz nie trzyma się kupy :) Ja po A4B6 byłem zdecydowany na B8 - pojechałem do Niemca, wsiadłem, przejechałem się e91 xDrive w manualu, a później dosiadłem się do równie wypasionej B8 - wynik taki, że wróciłem do domu BMW i ani przez chwilę nie żałowałem decyzji.

Klekot BMW 1.0 184KM jeździ znacznie sprawniej i sympatyczniej (wyżej się kręci i ma charakterystykę bliższą benzyniakowi) niż 2.0 a B8 - do tego ma przyjemniejszy dla ucha dźwięk :P

Co do zegarów - to kwestia gustu - jeden lubi świecidełka, drugi stonowane, więc to też bym nie generalizował, a co do komfortu i ciszy w B8 na profilu 35, to wolne żarty :kox: Chyba, że jeździsz jedynie po autostradach i równych jak blat drogach :)

Marka marce nie równa, ale osobiście uważam, że każda ma coś dobrego do zaoferowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja rozumiem radość z Audi, ale powinieneś dodać "IMHO" :wink:, bo jak dla mnie, to co piszesz nie trzyma się kupy :) Ja po A4B6 byłem zdecydowany na B8 - pojechałem do Niemca, wsiadłem, przejechałem się e91 xDrive w manualu, a później dosiadłem się do równie wypasionej B8 - wynik taki, że wróciłem do domu BMW i ani przez chwilę nie żałowałem decyzji.

Klekot BMW 1.0 184KM jeździ znacznie sprawniej i sympatyczniej (wyżej się kręci i ma charakterystykę bliższą benzyniakowi) niż 2.0 a B8 - do tego ma przyjemniejszy dla ucha dźwięk :P

Co do zegarów - to kwestia gustu - jeden lubi świecidełka, drugi stonowane, więc to też bym nie generalizował, a co do komfortu i ciszy w B8 na profilu 35, to wolne żarty :kox: Chyba, że jeździsz jedynie po autostradach i równych jak blat drogach :)

Marka marce nie równa, ale osobiście uważam, że każda ma coś dobrego do zaoferowania

Zgadzam się z Tobą w 100% - dzwięk i kultura pracy 320d 184 jest nie porównywalna do 2.0tdi - sam byłem w szoku bo byłem zawsze zajarany VAG-iem i nadal jestem.

Co do profilu 35 - w b8 miałem 40 i serio jeżdzić sie nie dało a tu koła większe profil mniejszy i można normalnie podróżować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumialem, jezdziles B8 i kupiles E90 ?

dziwna zmiana...przeciez E90 jest konstrukcyjnie z 2004 roku...

albo miales strasznie ujezdzoną tą B8 lub slabo wyposażoną, albo nigdy nie jezdziles wczesniej BMW i zlapaly Cie chwilowe emocje ktore oby za szybko nie zgasły...tym bardziej ze kupiles klekota...2.0 w manualu...a bmw ma naprawdę fajne automaty ;)

...zegary w E90 jak te w E30 sprzed 20 lat, B8 z sline wewnętrzym jest poziom wyzej od E90,a widzę ze jeszcze szukales polifta, to juz calkowicie czuć i widać różnicę w środku.... nie wiem o jakim skrzypieniu mowiles w B8 i kiepskim spasowaniu, bo sam jezdze B8 i to na 19 z profilem opon 35, w srodku jest cicho i przyjemnie , a jakość materiałów jest naprawdę na wysokim poziomie, a mam porównianie do E91 2010 w mpakiecie znajomego który jezdzi juz kawalek czasu...

szkoda ze nie szukaleś 330d albo 330i, to wtedy faktycznie poczulbys emocje jakie grają w rzędowej 6 od bmw... ;) niemniej gratuluje zakupu i bezawaryjnosci życzę

pzdr

Ja rozumiem radość z Audi, ale powinieneś dodać "IMHO" :wink:, bo jak dla mnie, to co piszesz nie trzyma się kupy :) Ja po A4B6 byłem zdecydowany na B8 - pojechałem do Niemca, wsiadłem, przejechałem się e91 xDrive w manualu, a później dosiadłem się do równie wypasionej B8 - wynik taki, że wróciłem do domu BMW i ani przez chwilę nie żałowałem decyzji.

Klekot BMW 1.0 184KM jeździ znacznie sprawniej i sympatyczniej (wyżej się kręci i ma charakterystykę bliższą benzyniakowi) niż 2.0 a B8 - do tego ma przyjemniejszy dla ucha dźwięk :P

Co do zegarów - to kwestia gustu - jeden lubi świecidełka, drugi stonowane, więc to też bym nie generalizował, a co do komfortu i ciszy w B8 na profilu 35, to wolne żarty :kox: Chyba, że jeździsz jedynie po autostradach i równych jak blat drogach :)

Marka marce nie równa, ale osobiście uważam, że każda ma coś dobrego do zaoferowania

ale co się nie trzyma kupy ?

to że mam porównanie na codzień do E91 i B8 i wyraziłem swoją opinię nt. jednego i drugiego ? uwierz mi że w życiu bym nie zamienił swojego B8 z torsenem na E9X rwd, a już na pewno na wersję 320d w manualu, pewnie jakby się trafiła zdrowa 330d w automacie to bym łyknął bmw, ale tylko dla silnika i fajnego automatu, a niestety w B8 z przed liftu nie było 2.0tdi z dsg i quattro, bo wnetrze w bmw jest dla mnie nudne i smutne, do tego seryjne audio gra tak, jak moje radio safari w peugeot 205 z '91 r, i nie jest to tylko moja opinia nt. wnetrza E90. ja nie piszę że bmw nie ma zalet, owszem ma i to bardzo dużo, bo sam jeździłem przez 2 lata E46 2.5i PB jeszcze zanim kupiłem B6, a miałem przyjemność również jeździć za kierownicą F01 740i, E60 3.0d, F10 520xd i wiem co to radość z jazdy :)

odnośnie bajek nt. komfortu w B8, zapraszam do Wawy na przejażdzkę z zawieszeniem 1BL + ads, na 19 z profilem 35, jeździ się genialnie i nie martwie się i przejazdy poprzeczne, jak znajomy z zawieszeniem 1BV na 18.

ps. ja wiem że mając bmw, do ego dodaje się 10pkt ;) no offence

pzdr i miłego wieczoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - dlatego napisałem, że powinieneś dodać "IMHO" , bo to w tym wypadku tylko Twoje zdanie, z którym ja osobiście, jako użytkownik obu omawianych modeli, a teraz C6 się nie zgadzam :wink:

Nie każdy potrzebuje torsena, żeby pewnie i sprawnie jeździć - pomijam kwestie wyjeżdżania z zasp 1-2 razy w roku, czy np. pewności przy włączaniu się do ruchu. RWD jest znacznie bardziej przewidywalne, czy się tym zgadzasz, czy nie, podobnie, jak dużo lepsze jest wyważenie auta.

Nadal będę się zdania (oczywiście nikt nie musi się z tym zgadzać), że 320d jeździ lepiej niż 2.0d. Przede wszystkim kręci się wyżej i brzmi kulturalniej - chyba, że łańcuch szura, to już nie :grin:

Z audio nie sposób się zgodzić - to, co BMW nazywa standard audio to kpina.... :facepalm:

Wnętrze BMW smutne? wg mnie stonowane, w przeciwieństwie do oczojebnych kolorów Audi - mi się ta kolorystyka zawsze podobała, a jak na złość nigdy nie lubiłem całych czerwonych FIS'ów. W BMW mi się również bardzo podobało bursztynowe podświetlenie.

Co do skrzyń auto - B8 przed liftem nie ma dsg z quattro, ale w e91 siedzi ten sam ZF, co a Audi, więc nie wiem dokładnie o co chodzi? 8-biegowy automat jest dopiero w f30 :wink:

Kwestia komfortu zawsze będzie indywidualna i każdy będzie to odczuwał inaczej - chyba, że jeździsz jak pisałem po dobrych drogach, to oczywiście trudno się nie zgodzić. Co ciekawe - na 19" 255/35 + 1BE + Eibach ProKit, jeździ mi się po niektórych drogach (nierównych) znacznie wygodniej, niż na zimowych 245/40 R18 :kwasny: Tłumacze sobie to faktem, że szersza opona moze obejmować lepiej wąskie nierówności - na koleinach mam za to dramat, w przeciwieństwie do 245/40, podobnie, jak w poprzecznych nierównościach - jak dla mnie wszystkie Audi sobie z tym marnie radzą: miałem B6, mam C6, mam A7 i wszystkie tak samo marnie wybierają.

Generalnie, nawiązując do ostatniego Twojego zdania (o ile to do mnie) - ja nie mam BMW, tylko C6 lift :wink: BMW miałem, ale mi je ktoś podpier...ił spod domu :facepalm:

Reasumując ten przydługawy wywód :grin: Ja osobiście darzę wielką sympatią obie marki - w każdej widzę wady i zalety, ale na niektóre przymykam oczy - tak mam również teraz w przypadku C6, chociaż to przepaść jakościowa, komfortowa i wielkościowa, zarówno w stosunku do B6/e91 a także B8.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - dlatego napisałem, że powinieneś dodać "IMHO" , bo to w tym wypadku tylko Twoje zdanie, z którym ja osobiście, jako użytkownik obu omawianych modeli, a teraz C6 się nie zgadzam :wink:

Nie każdy potrzebuje torsena, żeby pewnie i sprawnie jeździć - pomijam kwestie wyjeżdżania z zasp 1-2 razy w roku, czy np. pewności przy włączaniu się do ruchu. RWD jest znacznie bardziej przewidywalne, czy się tym zgadzasz, czy nie, podobnie, jak dużo lepsze jest wyważenie auta.

Nadal będę się zdania (oczywiście nikt nie musi się z tym zgadzać), że 320d jeździ lepiej niż 2.0d. Przede wszystkim kręci się wyżej i brzmi kulturalniej - chyba, że łańcuch szura, to już nie :grin:

Z audio nie sposób się zgodzić - to, co BMW nazywa standard audio to kpina.... :facepalm:

Wnętrze BMW smutne? wg mnie stonowane, w przeciwieństwie do oczojebnych kolorów Audi - mi się ta kolorystyka zawsze podobała, a jak na złość nigdy nie lubiłem całych czerwonych FIS'ów. W BMW mi się również bardzo podobało bursztynowe podświetlenie.

Co do skrzyń auto - B8 przed liftem nie ma dsg z quattro, ale w e91 siedzi ten sam ZF, co a Audi, więc nie wiem dokładnie o co chodzi? 8-biegowy automat jest dopiero w f30 :wink:

Kwestia komfortu zawsze będzie indywidualna i każdy będzie to odczuwał inaczej - chyba, że jeździsz jak pisałem po dobrych drogach, to oczywiście trudno się nie zgodzić. Co ciekawe - na 19" 255/35 + 1BE + Eibach ProKit, jeździ mi się po niektórych drogach (nierównych) znacznie wygodniej, niż na zimowych 245/40 R18 :kwasny: Tłumacze sobie to faktem, że szersza opona moze obejmować lepiej wąskie nierówności - na koleinach mam za to dramat, w przeciwieństwie do 245/40, podobnie, jak w poprzecznych nierównościach - jak dla mnie wszystkie Audi sobie z tym marnie radzą: miałem B6, mam C6, mam A7 i wszystkie tak samo marnie wybierają.

Generalnie, nawiązując do ostatniego Twojego zdania (o ile to do mnie) - ja nie mam BMW, tylko C6 lift :wink: BMW miałem, ale mi je ktoś podpier...ił spod domu :facepalm:

Reasumując ten przydługawy wywód :grin: Ja osobiście darzę wielką sympatią obie marki - w każdej widzę wady i zalety, ale na niektóre przymykam oczy - tak mam również teraz w przypadku C6, chociaż to przepaść jakościowa, komfortowa i wielkościowa, zarówno w stosunku do B6/e91 a także B8.

Pozdrawiam

Mariusz

Mógłbyś mnie oświecić w którym audi siedzi ZF 6HP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi się mały offtopic widzę :P



zapraszam do Wawy na przejażdzkę z zawieszeniem 1BL + ads, na 19 z profilem 35, jeździ się genialnie i nie martwie się i przejazdy poprzeczne, jak znajomy z zawieszeniem 1BV na 18.

Kolego jeżdziłem na 1BL i to jest róznica - ale porównanie 1be do 1bl nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...