bartedoman251 Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 Witam, w moim aucie mam problem następujący: - w zakresie prędkości 70-110, gdy jadę w niskim zakresie obrotów i zaczynam delikatnie przyspieszać auto szarpie, gdy mocno wciskam pedał gazu i dynamicznie rozpędzam się problem szarpnięć jest mniej widoczny, zwykle są to 2-3 małe szarpnięcia, -gdy jadę jednostajnie w okolicach 2 tys obr/min czuję raz na jakiś czas małe szarnięcia, - gdy kiedyś zapaliłem auto i grzało się na biegu jałowym zapaliła się kontrolka świec żarowych, -po podpięciu VAG-a nie było żadnych błędów na silniku, lecz VAG pokazywał temperaturę cieczy chłodzącej na poziomie 110-115 C, myślę, że będę musiał wymienić czujnik temperatury, -nie ma falowania na wolnych obrotach, -po analizie tematów na tym forum podejrzewam, że mogę mieć zabrudzony nastawnik, mam skrzynię automatyczną i zastanawiam się czy te szarpnięcia nie pochodzą od skrzyni, w ubiegłym roku został w niej wymieniony olej i do tej pory nie sprawiała problemów, wolę jednak najpierw zdiagnozować układ zasilania i stąd moja prośba do Panów o pomoc w diagnozie problemu, z góry wielkie dzięki logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_237509.html logi statyczne: http://vaglog.pl/log_237515.html http://vaglog.pl/log_237516.html http://vaglog.pl/log_237517.html http://vaglog.pl/log_237518.html
goldi Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Turbina troszkę zaczyna przeładowywać i przepływka nie domaga to jedno dawka paliwa za niska ponad 6 mg a powinno być 3 mg
bartedoman251 Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 dzięki kolego za pomoc, sugerujesz wymianę przepływomierza, czy można go jakoś wyczyścić? czy tak dużej korekty dawki paliwa mogę dokonać VAG-iem czy muszę regulować kątem ustawienia pompy? co myślisz o wyczyszczeniu nastawnika?
Leopold27 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 dawkę ustaw na ok 4,5mg bo problemy z zacinającą turbiną przybiorą na sile i będziesz ją czyścił 4 razy w roku,przy dawce 3mg tak jak pisze kolega jest znacznie więcej sadzy bo silnik dostaje większą dawkę paliwa ale mniej powietrza bo turbina nie zdąży wytworzyć ciśnienia,wszyscy piszą że przy dawce 3mg auto ma lepszego kopa w z niskich obrotów,ale nikt nie wspomni że puszcza chmure dymu z powodu mniejszej ilości powietrza.dawkę,po drugie nikt nie wspomni że auto na dawce 3mg spala go więcej,silnik AFN mam już prawie 13 lat to wiem co piszę.
goldi Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 dawkę ustaw na pompie tylko potrzebny ci będzie specjalny klucz do pompy.Przepływomierz możesz przeczyścić ale z własnego doświadczenia wiem że średnio pomaga jak to porobisz z loguj jeszcze raz gr 3.8.11 katalizator masz ?
bartedoman251 Opublikowano 30 Października 2015 Autor Opublikowano 30 Października 2015 Nie wiem czy mam katalizator, postaram się to sprawdzić w najbliższym czasie, przepływke i czujnik temp. też dam rade sam wymienić w przyszłym tygodniu, trochę się boję sam czyścić nastawnik i ustawiać dawkę pompą, myślę, że będę musiał w tym temacie poszukać pomocy u kogoś, na razie nie chciałbym jechać z tym do pompiarza, bo mnie skasuje za to na pewno, może uda mi się znaleźć kogoś bardziej "ogarniętego w temacie" ode mnie, jak to porobię to od razu zrobię logi i wrzucę tutaj
Leopold27 Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 (edytowane) dawkę ustaw na pompie tylko potrzebny ci będzie specjalny klucz do pompy.Przepływomierz możesz przeczyścić ale z własnego doświadczenia wiem że średnio pomaga jak to porobisz z loguj jeszcze raz gr 3.8.11 katalizator masz ? nie jest potrzebny wcale ten niby specjalny klucz,bo wystarczy dobrej firmy nasadka. Nie wiem czy mam katalizator, postaram się to sprawdzić w najbliższym czasie, przepływke i czujnik temp. też dam rade sam wymienić w przyszłym tygodniu, trochę się boję sam czyścić nastawnik i ustawiać dawkę pompą, myślę, że będę musiał w tym temacie poszukać pomocy u kogoś, na razie nie chciałbym jechać z tym do pompiarza, bo mnie skasuje za to na pewno, może uda mi się znaleźć kogoś bardziej "ogarniętego w temacie" ode mnie, jak to porobię to od razu zrobię logi i wrzucę tutaj kolego dawkę ustaw na ok 4,5 na ciepłym silniku,ale to podjedz sobie do kogoś ogarniętego,koszt max 30zł,jednak po tym zabiegu istnieje ryzyko rozszczelnienia pompy,wszystko zależy w jakim stanie są uszczelki. Edytowane 31 Października 2015 przez Leopold27
ciahciah Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 mi był potrzebny rok by pojąc wiedze absolutną o tym silniku a tu podstawy leża pomimo 13 lat, cieniutkooj... 3,0mg i chmura dymu? jak ktoś jeździ złomem i nie potrafi doprowadzić do ładu auta to może ale w pełni sprawny afn nie ma takiej opcji by cokolwiek dymił na tej dawcedla dobra nauki i swojej zrób jeden zbiornik na dawce 4,5mg i drugi zbiornik na dawce 3,0mg bo jeszcze ludzie zaczną wieżyc że na dawce 3.0mg auto rzekomo pali więcej 13 lat to ja w pierwszym roku po kupnie na każdej dawce 3,0mg 4,0mg 5,0mg jeździłem by dojść na której auto pali najmniej tylko że moje auto było w pełni zdrowe i na dawce nawet poniżej 3,0mg nigdy nawet smugi dymu nie ujrzałem poza upalnym latem, to po prostu było nie realnena dawce 3,0mg auto pali albo tyle samo co na dawce 4,5 albo pali mniej i jest o niebo zrywniejsze co jest bardzo ważne przy wjeżdżaniu np. na rondo, czemu auta z normą euro3 palą mniej niż te z normą euro4 czy 5? czemu 110km może palić mniej niż 90km? bo dostaje więcej paliwa ale może w krótszym czasie? może sprawność silnika jest wyższa? może stosunek paliwa do powietrza jest ku mocy a nie górskiemu powietrzu z rury? jak komuś przy dawce 3,0mg auto dymi to niech lepiej nie szuka druciarskich metod tylko ogarnie usterkę bo przy tej dawce tylko z załączoną klimą w lato gdy jest ponad 30C auto będzie dymić, w każdy innym przypadku nie ma prawa, pomimo 100% dobrej kondycji jeżeli dymi trzeba zmienić stacje cpn oczywiście dla dobra naukizwykłą nasadkę da się wsadzić na ta odmienna śrubkę? w jaki sposób? nabijając ją młotkiem? nie twoje auto co tam niech nawala młotkiem ile wlezie.., jak już to kup najtańsza nasadkę najgorszą jaka będzie w sklepie z jak miększego metalu no i pilnikiem spiłować trzy boki, z porządną nasadką za długo by ci zeszło poczytaj jak się robi logi i zrób jak należy bo się tylko wpakujesz w zbędne koszty, porównaj temp w instrumentr 003 bo może masz walnięty termostat a nie czujnikmasz problem w podciśnieniu albo przytkany wydechlogi statyczne robisz przy całej elektryce off, tyczy się to właśnie loga 001 by nie było przekłamańczyszczenie nastawnika zostaw sobie na koniec jak wszystko inne spr i dalej będzie źleprzepływka jest ok i nic z nią nie rób, możesz co najwyżej wymienić filtr powietrza jak obecny ma 10tys km i możesz dla spokoju ducha wyczyścić kolektor ssący i wloty w głowicy
bartedoman251 Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Opublikowano 3 Listopada 2015 Dziękuję koledzy za rady, teraz jestem bardzo zabiegany i zajmę się tym w weekend na poważnie, dam znać co mi z tej grzebaniny wyjdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się