Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za duża temperatura i mocniejsze grzanie przy gazowaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Próbuję doprowadzić układ chłodzenia do porządku. Zauważyłem, że temperatura za często rośnie powyżej 100 stopni, w zasadzie cały czas tak jest.

Najpierw podejrzewałem czujnik temperatury, ale przełożyłem i tak samo - na zegarze powyżej 90 stopni i klimatronik pokazuje 100-104, a po zapaleniu silnika 110.

Dzisiaj przełożyłem też wisko, bo myślałem, że może ono nie chłodzi.

Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że ogólnie mam słabe ogrzewanie i myślałem, że może zapchana nagrzewnica, ale nie wygląda na to, bo z robiłem test.

Gazowałem go na 5 tys. na postoju przez kilka minut i zacząłem obserwować spadek temperatury aż do 82 stopni i jednocześnie zaczęło lecieć gorąco z nagrzewnicy!

Momentalnie jak przestałem gazować, to temperatura zaczęła rosnąć, a ogrzewanie słabnąć...

Jutro wymienię termostat, bo może z nim coś nie gra, choć chłodnica gorąca, ale mam dziwne wrażenie, że po prostu okaże się, że pompa wody jest walnięta...

Miał ktoś podobnie? Może to nie pompa wody a coś się źle odpowietrza?

Opublikowano

co do nagrzewnicy jest na forum jak ją przepłukać. Przepłucz bo masz lekko zabitą kamieniem ale w większości szlamem. Ja miałem tak samo ze po przygazowaniu dopiero ciepłe leci. Przepłukałem ją i na wolnych wali gorącem.

Opublikowano

Witaj, w moim przypadku nadpęknięty wirnik w pompie wody, objawiał sie u mnie to tym że podczas jazdy miałem na klimie ustawione gorąco na maska i włączony kanał 49 czyli temperatura płynu, kiedy dodawałem gazu chcąc przyspieszyć, wirnik automatycznie stawał w miejscu, nagrzewanie przestawało grzać, a temp na kanale 49 dochodziła do 100st, czasem pompa znów zaczynała sama pracować, spadała temp i ogrzewanie zaczynało śmigać.

Proponuję zrobić jazdę próbną, rozgrzej auto, wyjedź na drogę, włącz ogrzewanie i kanał 49, depnij i obserwuj wyświetlacz, jak temp rośnie to znaczy że pompa nie robi obiegu, objawi się to też tym że zacznie wiać zimne powieytrze

Opublikowano

Właśnie pompa wody przychodzi mi na myśl. Może już jest wypracowana i nie wyrabia szczególnie na wolnych obrotach?

Opublikowano

W moim przypadku było na odwrót, na wolnych obrotach pompa działała bo nie miała takiego dużego obciążenie ze strony cieczy, przy wyższych obrotach po prostu nie wyrabiała z przetłaczaniem wody i zawiecha, pompa wody na rozrządzie więc troche roboty było

Opublikowano

Kurcze U mnie jest tak, że przy ostrej jeździe temperatura spada.

Wymieniłem dziś termostat. Przy wymianie obadałem wirnik pompy palcami - ani drgnął, a łopatki wydawały się całe. Nie chcę jeszcze zapeszać, ale co do grzania się to problem chyba rozwiązany :)

93 podczas jazdy, 95-96 na postoju.

Nagrzewnica swoją drogą jest pewnie zapchana tak jak zasugerował Artison, bo nie dość, że nie grzeje dobrze na wolnych, to jeszcze gulgocze przy dodawaniu gazu, będę musiał to przepłukać, choć nie mam póki co warunków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...