Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pęknięta Odma(czwórnik),wydostający sie olej z pod pokrywy zaworów


kubek552

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na forum A4,pasjonatów,mechaników,koneserów czterech pierścionków.Otóż chciałbym Wam przedstawić i po krótce opisać swój problem który praktycznie powstał z dnia na dzień oraz zasięgnąć porad dotyczących naprawy swojego auta.Jestem posiadaczem "czwórki" od ponad 2 lat,na przełomie czerwca i lipca 2014 roku zaczęło sie pojawiać cos takiego

,zapalił się CHECK po wizycie u mechanika uslyszalem ze jest to jakis wariator lub luźny łańcuszek w silniku i jest to standardowo w tym silniku "ALT" i nie trzeba koniecznie tego naprawiać,oczywiscie auto podpinane pod komputer->błąd katalizatora rząd pierwszy :facepalm: "W tym roku pod koniec lipca auto straciło całkowicie moc ,kontrolka EPC, CHECK :kwasny: , ok jade do mechanika podpinam pod komputer ,błąd->"czujnik położenia wałka rozrządu :angry: ".Wymieniam na nowy wszystko jest ok do początku września !!!,zapala sie znowu CHECK jade do mechanika,standardowo podpina auto pod komputer i slysze ze przepływomierz powietrza jest walnięty :facepalm: .Auto powyzej 3,5 tys obrotów traci moc,odczuwam to przy wyprzedzaniu innych pojazdów jezeli tak to moge określić poprostu przerywa. I teraz tak : w aucie oleje i filtry wymieniam co 15 tys km z zegarkiem w ręku olej jaki był lany przed i po kupnie auta to ELF Evolution 900 SXR 5W-30,paliwo lane tylko i wylącznie 98 lub 100 oktanowe.Dzisiaj wsiadam do auta po odpaleniu slysze jakby wspomagania nie było aczkolwiek wszystko chodzi płynnnie otwieram maske a tu taka niespodzianka (patrz zdjęcia ) .Pytanie do uzytkowników tych samych modeli,czy mieliscie podobną sytuacje i czy udało sie Wam naprawić i doprowadzić auto do dalszej eksploatacji.

http://www.directupload.net/file/d/4159/rnne3rlp_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4159/rygo3r6t_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4159/2bb7jj3k_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można bawić się w naprawę na przykład koszulką termokurczliwą ale zdecydowanie lepiej kupić w aso nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przestałbym lać do ALT Pb98. Szkoda kasy, bo konstrukcyjnie przystosowany jest on pod Pb95 wg. instrukcji napraw którą posługuje się ASO i nic to absolutnie nie da temu silnikowi, że wleje się "lepszą" benzynę :)

Nie wiem jak z Pb100, bo do nich mogą być czasem dodawane uszlachetniacze na bazie związków zawierających tlen... i to może dodać parę kucy autku. Ale czy jest to warte tych pieniędzy... :P

W każdym razie od samych oktanów mocy nie przybywa :hi:


No i na przyszłość wlewaj olej co najmniej 5W40 (polecam Motul X-clean 5W40 z normą VW502 00), te lekkobieżne ścieki 5W30 (norma VW504 00 / 507 00) to wymyślili w VAG tylko po to by udało im się przejść najnowsze normy emisyjne.

Pardon, nawet tego nie udało im się spełnić :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem ostatnio że poci mi się spod pokrywy. Jak pojadę na zmianę oleju to muszę macherowi nawinąć temat :) Tam jakaś uszczelka przychodzi? Ma ktoś numer tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jestem na tym forum nowy i także jestem nowym posiadaczem A4 B6 2.0 ALT. Kupując owy samochód właściciel mówił że dolewa oleju 0.5 L na 2000km i po przestudiowaniu internetu wydało mi się to w normie więc się zdecydowałem. Zrobiłem w ciągu tygodnia 600km i już dwa razy dolewałem po 250ml więc bierze znacznie więcej niż mówił właściciel. Dziś podczas drugiej dolewki zajrzałem pod pokrywkę i zauważyłem silne parowanie z pękniętego węża odmy. Czy takie pęknięcie może być przyczyną zwiększonego poboru oleju przez silnik? Dodam że wycieków pod podwoziem nie widać ale na postoju np. na światłach czuć było opary olejowe w kabinie. Silnik pracuje dobrze, zbiera się bez wkręcania na wysokie obroty. Załączam fotkę pęknięcia. Oczywiście odma będzie nowa.

7C297D03-8549-4C6B-9C76-54202995E0C4.jpeg

Edytowane przez Maxiiiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...