Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Kopci na bardzo wysokich obrotach


lilantoine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim Audi. Przy bardzo gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu do konca z rury wydechowej wydobywa sie ciemny dym. Powiedzcie prosze czym moze to byc spowodowane. Na niskich obrotach nic sie nie dzieje, przy normalnym przyspieszaniu nawet przy energicznym, nic sie nie dzieje, ale gdy tylko wcisne pedal do konca pojawia sie dym. Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy dieselek lekko przykopci jak mu depniesz w podloge no chyba ze masz dziure w dolocie to tez jest taka mozliwosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:audi: wymien turbnine to pewnie to :audi:

[ Dodano: 08-02-2007, 20:07 ]

turbine:)

Bez przesady, miałem zapieczoną kierownicę w turbawce, silnik juz przy 1500 obrotów dymił na czarno jak parowóz, strasznie był zmulony. Za regeneracje turbawki zapłaciłem 400 zł + 70zł za demontarz z montarzem. To na pewno nie turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcenie na czarno to "za dużo paliwa w stosunku do powietrza" lub "za mało powietrza w stosunku do paliwa". Przyczyn może być wiele - od pękniętego przewodu w dolocie czy luźną opaskę przez masę mechanicznych rzeczy po uszkodzenie kompa. Zdalnie nic nie wymyślimy - do diagnosty go i będzie wiadomo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:audi: wymien turbnine to pewnie to :audi:
odłącz EGR i po problemie !

panowie darujcie sobie takie porady ...... :exclaim:

szkoda ze którys nie napisał : wymien silnik :exclaim:

(moze to być przyczyna ale najpierw trzeba sie upewnic) :wink:

co do dymienia .... czy dymienie jest na zimnym silniku czy na ciepłym,czy zauwazyles ostatnio ubytki mocy,kiedy wymienilaes filtr powietrza, jak jest z dymieniem przy gwałtownym przyspieszaniu (pedał w podłoge),czy dymienie jest ciagłe czy tylko wystepuje przez moment ... przyczyn moze byc wiele ale jak narazie z Twojego opisu ciezko cos wywnioskowac ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie pojawia sie wylacznie gdy wcisne pedal gazu w podloge i trwa tylko chwile. Trudno jest mi powiedziec czy identyczne objawy wystepuja zarowno na zimnym jak i goracym silniku, bo szczerze mowiac nie sprawdzilem tego. Dziekuje za powazne podejscie do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie pojawia sie wylacznie gdy wcisne pedal gazu w podloge i trwa tylko chwile

wiec wszystko ok

na zimnym

nie pałuje sie auta na zimnym :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie pojawia sie wylacznie gdy wcisne pedal gazu w podloge i trwa tylko chwile. Trudno jest mi powiedziec czy identyczne objawy wystepuja zarowno na zimnym jak i goracym silniku, bo szczerze mowiac nie sprawdzilem tego. Dziekuje za powazne podejscie do tematu

z tego co napisałes wynika ze wszystko jest w normie ....

ale posprawdzaj/poobserwuj tak jak napisałem wyzej ..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli mogę - chciałbym sie podpiąć do wątku... Otóż również mam problem z dymieniem na czarno. Warunki:Rozgrzany silnik, paliwo - shell + dodatek, dymi zarówno na postoju przy wciśniętym pedale gazu do końca, jak i podczas jazdy przy wyzszych obrotach (wyprzedzanie, zmiana biegu) i dzieje sie tak zawsze... Dymienie jest dość spore stad moja prośba o opinie....

Proszę o poradę, logi mam juz zrobione, wrzucę wieczorem..

A przy okazji - jak z logów wyczytać czy stosunek dawki paliwa do powietrza (lub odwrotnie) jest ok?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego co napisał spanky dochodzi jeszcze odma i egr, które mogą powodować dymienie.

Bez diagnozy to wymiana silnika z osprzętem na pewno powinna pomóc :polew:

Mario_gs - sprawdź najpierw cały dolot i poszukaj nieszczelności, skoro dymi Ci nawet na wolnych obrotach, nie powinno być specjalnego problemu z lokalizacją dziury :cool1: te silniki raczej nie dymią ... nawet przy bucie, chyba że są dłubane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zytam te wasz poradu i tak sie zastanawiam czy wy naprawde chcecie pomoc czy tylko zyslkac kolejna napisana wiadomosc w dziale technicznym, Ja roniez nie bede sie wymadrzal bo nie jestem specjalista:( niestety ale to prawda moim skromnym zdaniem przychylam sie do zdan kolegow ktorzy pisza o przejrzeniu wszystkich mozliwych polaczen ktore maja co kolwiek wspolnego z dolotem powietrza do silnika i turbinki jesli chodzi o egr nie jestem pewien czy walniety egr ma cos wspolnego z kopceniem ja mialem padniety i Audiczka nie zakopcila nawet przy butowaniu jezeli przy kopceniu towarzyszy wysoko odczuwalny spadek mocy powodem moze byc poluzowany lacznik gumowy z turbinki na silnik przerabialem:) natomiast jezeli nie jest odczuwalny drastyczny spadek mocy moze to byc przewod wychodzacy z coolera niestty nie da sie najczesciej sprawdzic tego na zamontowanym trzeba sprawdzic na zdjetym przewodzie bo dziurka moze byc nie duza przerobilem na Opel VECTRA c 2,2 TDI mam nadzieje ze w miare logicznie to napisalem pomimo ze jak pisalem nie mam zbyt duzej wiedzy technicznej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...