Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN - Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach


damian92x

Rekomendowane odpowiedzi

W Sulejówku. No dziury w całym nie szukam :)

Po prostu ECU nie zapisuje błędów związanych z wypadaniem, ale wypadać wypadają..

Czuję to na jałowym, takie jakby delikatne wibracje które czuję w fotelu.

99 osób na 100 pewnie by tego nie czuło i nie zwracało na to uwagi, bo jest to bardzo delikatne, ale jednak jest..

Lista rzeczy zrobionych:

-wymienione cewki (3 sztuki, ale i tak wypada na różnych bankach)

-wymienione świece w ASO

-wymieniony rozrząd

-uszczelniony układ odpowietrzania skrzyni korbowej

-usunięte katy i sondy z ECU

-brak jakichkolwiek nieszczelności w układzie dolotowym

-wymienione uszczelki pod kolektorem i pod wtryskiwaczami PB

-wymienione uszczelki pokrywy zaworów

Czy brakujące uszczelniacze (te żółte w kształcie X) na wałku w kolektorze ssącym mogą być przyczyną wypadania zapłonów?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tak szcczerze mówiąc mi też raz na jakiś czas tak zadrży ale to i minimalnie widać po wskazówce jak delikatnie faluje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie faluje właśnie, cały czas trzyma teraz 720 obr/min, ale jest sporadyczne wypadanie zapłonu na losowych cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale komp ci pokazuje tak losowe wypadanie bla bla bla błąd sporadyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie. Obroty stabilnie teraz, ale drzy i wypada. Z Damianem jestem caly czas w kontakcie i nie mozemy dojsc co nasze ASN boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale komp ci pokazuje tak losowe wypadanie bla bla bla błąd sporadyczny?

Nie. Jak wejdę w grupy 014,015,016 to po prostu pokazuje mi ile razy wypadł zapłon na którym cylindrze i tyle. Wchodząc w błędy mam czysto.

Tzn nie do końca czysto. Mam do wymiany czujnik położenia pedału sprzęgła, ale tego raczej z wypadaniem zapłonu bym nie łączył?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHECK na szafie zapala się lub miga w momencie przekroczenia iluś tam wypadnięć zapłonu pod rząd, bo ta kontrolka tak de facto jest od ekologii (czystości spalin) a nie od wszelakich błędów w ECU. Te pojedyncze jak widać nie są rejestrowane nawet w pamięci usterek... choć to nieco dziwne :mysli:

W każdym razie wypadnięć zapłonu w grupach w/w nie mam, więc ich obecność mimo wszystko nie jest normalna.



Nadal występuje losowe wypadanie zapłonu. Komputer nie zapisuje błędów z tymi związanych, bo nie są to duże ilości, ale w grupach 014,015,016 mogę to zaobserwować.

Ile ich się pojawia na minutę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2,5, a czasami wcale?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Świece wymieniane w ASO na nowe więc co mogłoby być źle dopasowane?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to świece winny być ok. tak sobie myśle jak u mnie jest z wypadaniem zapłonów może to przez to trace moc podczas przyśpieszania a nie przez urwany wałek. ale jak właśnie miałem katy zapchane to wywalał komp wypadanie zapłonów a teraz brak jakiego kolwiek cheka. ale tych grup nie sprawdzałem hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, bo to jest tak jak napisał BB. Jeżeli licznik wypadania zapłonu nie przekroczy danej wartości X to nie wyskoczy check ani nie zapisze się błąd w pamięci ECU.

Moc też tracisz od wałka na bank, ale wypadanie zapłonów również może się do tego przyczyniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z drugiej strony wykres z chamowni jest tylko poszarpany do 4 tysięcy potem wygłada spoko to raczej wina wałka musi być chyba. jak ogólnie sprawdzić czy wypadają zapłony? tylko w tych 3 grupach sie to robi?


Damian ty masz gaz moze gniazda zaworow sa powypalane lub wtryski sie zapetlaja glosno tylko mysle bo tesciu mial taki wlasnie problem tyle tylko ze w oplu i silnik 1.8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grupie 14 masz informację w oknie "Misfire Recognition" o tym ile razy wypadły Ci ogólnie zapłony. W 15 i 16 jest informacja ile razy wypadło na poszczególnym cylindrze 1-6.

Generalnie to mam niekompletny wałek bez dwóch uszczelniaczy plastikowych więc też chyba wymienię cały kolektor ze sprawnym wałkiem i zobaczę czy przyniosło to jakiś efekt.

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze z tego co wiem mozna wymienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Hmm. Świece wymieniane w ASO na nowe więc co mogłoby być źle dopasowane?

Jeśli ASO to robiło to nie mogli się pomylić :hi:

Raczej nie :decayed:

Jakie świece założyli? Na fakturze powinno być napisane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

101000035HJ

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli OK.

Kompresję mierzyłeś?

Robiłeś test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB myslisz że może być uszczelka? ale to raczej by było zauważalne że przybywa lub ubywa płynu :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...