Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN - Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach


damian92x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

A więc tak kupiłem to auto całkiem niedawno z falującymi obrotami i nierówną pracą silnika. Jak się później okazało wypadają w nim zapłony na wszystkich cylindrach, filmik z vcds poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=54IICFv1zQg&feature=youtu.be

W aucie był usunięty jeden kat(niefachowo) oraz niewyłączone zostały sondy z ECU.

Usunąłem 2 katy i zostały usunięte sondy z ECU.

Okazało się również, że 1 sonda regulacyjna była uszkodzona - również wymieniłem.

W ASO wymienione zostały 3 cewki w ramach akcji serwisowej na cylindrach 1,2,3 i komplet świec ORI.

Zapłony nadal wypadają i to na wszystkich cylindrach. Obroty falują 680 obr->720 obr->760 obr.

Auto dość mocno kopci, chyba, że to efekt wyciętego kata, ale mam wrażenie, że to i tak za mocno, filmik poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=YR6yOvU1DpU&feature=youtu.be

Zapłony wypadają na PB, w momencie gdy przełączę się na LPG, Misfire Recognition zmienia się na Disabled i nie pokazuje aby zapłony wypadały.

Wyrzuca takie błędy(z dzisiaj po wykasowaniu, ale inne cylindry również wyrzuca):

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 008 - Implausible Signal

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 008 - Implausible Signal

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected P0302 - 008 - Implausible Signal

Panowie jak ten temat ugryźć? Za co się zabrać?

Czekam na Wasze rady, bo ręce opadają..

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jaki masz przepał oleju? i jaki olej? kolejna rzecz kompresje sprawdzałes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja niesprawdzana, bo nie mam jak - tylko mechanik więc zostawię to na koniec. Przepał oleju nie wiem - auto 2 tygodnie w moich rękach. Co do oleju to jak sprawdzę to napiszę, bo mam w aucie butelkę od poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wypadały zapłony przez nie sprawne katy po wywaleniu sad z ecu nie ma tego problemu. inna jeszcze bajka jakie kordy masz w grupie 93 ktory pokazuje ustawienie rozrzadu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wywalałeś pre-katy? Te pierwsze od razu za kolektorem?

Olej jak twierdzi poprzednik to 8100 X-clean Motul 5W30

grupa 93 niżej w linku - jest ok?

http://imgur.com/mTlqRm3

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabe wszystkie wartosci powinny byc na 0;0;0;0 u mnie jest 3;0;4;4 nie mniej jednak z tego co wyczytałem to zakres normy jest od -16 do 16.

katy jeszcze mam te stare. tak ci dymi na rozgrzanym czy zimnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabe wszystkie wartosci powinny byc na 0;0;0;0 u mnie jest 3;0;4;4 nie mniej jednak z tego co wyczytałem to zakres normy jest od -16 do 16.

katy jeszcze mam te stare. tak ci dymi na rozgrzanym czy zimnym?

Tak na rozgrzanym, ale 3 stopnie na zewnątrz mogą robić swoje. Spróuję jeszcze jutro coś nagrać za dnia, bo dzisiaj to aż w w szoku byłem, że tak mocno.

Myślę, że pre-katy też chyba do kosza są, jak depne delikatnie na gaz energiczne to takie puknięcie słychać od spodu wydaje mi się, że katy "pierdzą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne tak poszukaj i poczytaj tu jest watek o katalizatorach i o wydechach boro81 wrzucil filmik jak brzmi jego po demontarzu wszystkich. wracajac do zaplonow to juz nie mam pomyslow skoro i cewki wymieniales. na szczescie jest wiele innych specow cos doradzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem, że gubi zapłony (trzęsie silnikiem) tylko na PB. Niezależnie czy ciepły czy zimny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wina samego rozrządu dobrze by było podpiąć pod kompa i sprawdźić przy dobrym pałowaniu czy rozrząd nie przekracza nominalnych wartości .Dodam tylko , że miałem prawie identyczne ustawienia rozrządu i pojechałem na poprawę i ku mojemu zdziwieniu jest wyczuwalna różnica no i brak błędów , ale na to się składa też między innymi wyłączenie sąd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem, że gubi zapłony (trzęsie silnikiem) tylko na PB. Niezależnie czy ciepły czy zimny?

Dokładnie, czy ciepły czy zimny to gubi zapłony i trzęsie silnikiem. Dzieje się to na PB co potwierdza VCDS. Jak przełączę na LPG to VCDS na blokach pomiarowych nie sprawdza wypadania zapłonów, ale nadal trzęsie silnikiem (wnioskuję, że też muszą wypadać skoro silnik nadal pracuje nierówno).

Zapomniałem wspomnieć o ułamanym wałku od gruszek. Zdjęcie poniżej:

http://imgur.com/fgzLdP7

Czy to może mieć jakiś związek?

Odłączałem dzisiaj kostkę od przepływomierza i nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale obroty się normowały na poziomie 720 obr, ale nadal trzęsło silnikiem. Nie wiem czy to chwilowy spokój silnika w trakcie tego sprawdzania czy on ma jakiś wpływ na to. Sprawdzę drugi raz jutro na odpiętej przepływce co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co pamiętam to zapłony jak wypadają to mało ważne czy benzyna czy gaz. Na VCDS powinieneś mieć takie same błędy na benzynie jak i na gazie.

Dziwne że nie masz ich na gazie..

Gaz dawno zakładany ? Może to gaz miesza w elektronice.

Poza wypadaniem zapłonów żadnych innych błędów nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co pamiętam to zapłony jak wypadają to mało ważne czy benzyna czy gaz. Na VCDS powinieneś mieć takie same błędy na benzynie jak i na gazie.

Dziwne że nie masz ich na gazie..

Gaz dawno zakładany ? Może to gaz miesza w elektronice.

Poza wypadaniem zapłonów żadnych innych błędów nie ma ?

Tylko wypadanie zapłonów. Auto mam od dwóch tygodni więc za dużo o nim nie powiem. Gaz był dawno zakładany to na pewno. Instalacja jest Landi Renzo włoska.

Dzisiaj nagrałem krótki filmik z pracy silnika. Na jednym z nich słychać przy lekkim energicznym dodawaniu gazu jakby łapał lewe powietrze i się przytykał, czy mi się wydaje?

Te "cykanie" które słychać to wtryski gazu.

https://www.youtube.com/watch?v=lp9kMSZCnKw

https://www.youtube.com/watch?v=rqElX04l6w8

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cykanie elektrozaworów ma inną intensywność i trochę inny dźwięk. (dotknij do każdego z elektrozaworów gazowych - wtrysków ręką podczas pracy silnika na gazie i będziesz wiedział czy się to pokrywa to pukanie z pracą któregokolwiek wtryskiwacza ale nie sadzę tu wyraźnie słychać jakieś walenie....

Cos tak jak by stukało w okolicach rozrządu lub zmiennych faz..

Od początku był problem jak kupiłeś czy skirało się Tobie?

Jeśli Tobie to w jakich okolicznościach pałowałeś go czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku to wszystko się dzieje jak go kupiłem czyli 2 tygodni. Taki już był.

Te cykanie ustępuje po przełączeniu się na PB z LPG. Po ponownym przełączeniu z PB na LPG znowu zaczyna cykać więc to muszą być wtryski.

Chyba, że ty słyszysz jeszcze jakiś inny dźwięk to ok.

Czy to normalne, że wczoraj po sprawdzeniu grupy 93 wyświetlało się 2,3,8,5 a dzisiaj wyświetla 3,4,9,5?

Edytowane przez damian92x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak minimalnie moze sie zmienic ale minimalnie jutro moze byc jak pierwszy pomiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd masz w miarę poprawnie wyregulowany, mieści się w normie. Może nie jest idealnie (0 0 0 0 +/-1) ale na pewno przy takich odchyłach nie powinien powodować wypadań zapłonów, bo ja mam większe i jest OK.

Przetestuj pracę zmiennych faz rozrządu: nastawy podstawowe->grupa 094 i 096

Podjechałbym też sprawdzić w końcu tę kompresję.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też szansa że pierwsze dwa katy są zapchane a właściwie prekatalizatory.

Upewnij się też czy Te dwie sondy które zostały usunięte zostały usunięte prawidłowo z funkcjami

Poza kompresją sprawdź w czy w układzie chłodzenia nie ma CO2

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...