Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż przepustnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem się zabrać za demontaż przepustnicy ale ciężko się do niej dobrać, wiem że jest za silnikiem, ale powiedzcie mi co trzeba rozkrecić itp.

Muszę ją wyczyścić i zaadaptowac, ale dostęp jest cięzki i jeszcze jedno idzie tam też taka plastikowa rórka czarna mam ją pęknięta słychać jak ssie powietrze, od czego ona jest ?

Opublikowano

To rurka od odpowietrzenia, idzie do zaworu ustalającego prawidłowe podciśnienie w silniku. Mam taką na zbyciu jakby co :wink:


https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VFE5Y2FTUEYtR2c/view?usp=sharing

tu masz opisaną procedurę demontażu kolektora ssącego, kroki które Cię interesują to te dotyczące demontażu rury pomiędzy filtrem a przepustnicą oraz demontaż tacki z zaworkami.

Opublikowano (edytowane)

Witaj,ostatnio przerabiałem temat wyjmowania przepustnicy i powiem że jest to dość czasochłonne zadanie. Sama przepustnica przykręcona jest na 4 imbusowe śruby, dolot powietrza - ta gruba czarna plastikowa rura przymocowana jest jedną śrubą imbusową. Do przepustnicy podłączone są także dwa przewody wodne od spodu i jeden przewód na boku przepustnicy który łączy się z zaworem EVAP o ile dobrze pamiętam. Generalnie jest trochę odkręcania, ale temat spokojnie do ogarnięcia samemu. Co do przewodów ukł. odpowietrzania silnika to dogadaj się z kolegą BeyerBrown bo ceny w ASO są kosmiczne biorąc pod uwagę że to kawałek powyginanej plastikowej rurki. Same przewody są bardzo delikatne i kruche, bardzo łatwo je zniszczyć. Ich zawartość może Cię niemile zaskoczyć, u mnie np. było pełno mazi praktycznie minimalny przelot był w tych rurkach - auto ostatnio robi bardzo krótkie odcinki co ma tu istotny wpływ na powstawanie tego mazutu.

Edytowane przez cingular
Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie odnośnie połączenia przepustnicy z metalową rurką od zaworu EGR. 

Mam tam uszkodzony łeb śruby, niczym nie da się jej odkręcić.

Czy ktoś tak miał i zna sposób żeby wyciągnąć przepustnicę razem z rurką? Czy wchodzi w grę tylko odcięcie łba i wyciąganie śruby już po demontażu przepustnicy?

 

EDIT: dopiero zobaczyłem, że to dział 3.0, a ja mam silnik 1.6... Ale po opisie widzę że podobnie umiejscowiona jest przepustnica.

Edytowane przez Zibi201

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...