fitmann Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Witam, chciałem się zabrać za demontaż przepustnicy ale ciężko się do niej dobrać, wiem że jest za silnikiem, ale powiedzcie mi co trzeba rozkrecić itp. Muszę ją wyczyścić i zaadaptowac, ale dostęp jest cięzki i jeszcze jedno idzie tam też taka plastikowa rórka czarna mam ją pęknięta słychać jak ssie powietrze, od czego ona jest ?
BeyerBrown Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 To rurka od odpowietrzenia, idzie do zaworu ustalającego prawidłowe podciśnienie w silniku. Mam taką na zbyciu jakby co https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8VFE5Y2FTUEYtR2c/view?usp=sharing tu masz opisaną procedurę demontażu kolektora ssącego, kroki które Cię interesują to te dotyczące demontażu rury pomiędzy filtrem a przepustnicą oraz demontaż tacki z zaworkami.
cingular Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 (edytowane) Witaj,ostatnio przerabiałem temat wyjmowania przepustnicy i powiem że jest to dość czasochłonne zadanie. Sama przepustnica przykręcona jest na 4 imbusowe śruby, dolot powietrza - ta gruba czarna plastikowa rura przymocowana jest jedną śrubą imbusową. Do przepustnicy podłączone są także dwa przewody wodne od spodu i jeden przewód na boku przepustnicy który łączy się z zaworem EVAP o ile dobrze pamiętam. Generalnie jest trochę odkręcania, ale temat spokojnie do ogarnięcia samemu. Co do przewodów ukł. odpowietrzania silnika to dogadaj się z kolegą BeyerBrown bo ceny w ASO są kosmiczne biorąc pod uwagę że to kawałek powyginanej plastikowej rurki. Same przewody są bardzo delikatne i kruche, bardzo łatwo je zniszczyć. Ich zawartość może Cię niemile zaskoczyć, u mnie np. było pełno mazi praktycznie minimalny przelot był w tych rurkach - auto ostatnio robi bardzo krótkie odcinki co ma tu istotny wpływ na powstawanie tego mazutu. Edytowane 6 Listopada 2015 przez cingular
Zibi201 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 (edytowane) Mam pytanie odnośnie połączenia przepustnicy z metalową rurką od zaworu EGR. Mam tam uszkodzony łeb śruby, niczym nie da się jej odkręcić. Czy ktoś tak miał i zna sposób żeby wyciągnąć przepustnicę razem z rurką? Czy wchodzi w grę tylko odcięcie łba i wyciąganie śruby już po demontażu przepustnicy? EDIT: dopiero zobaczyłem, że to dział 3.0, a ja mam silnik 1.6... Ale po opisie widzę że podobnie umiejscowiona jest przepustnica. Edytowane 3 Listopada 2019 przez Zibi201
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się