Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 błąd ESP


grzesieknow1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie do końca jestem przekonany gdzie powinien być ten temat, ale problem po części dotyczy silnika, a mianowicie:

podczas jazdy potrafi zaświecić się kontrolka od ESP, co skutkuje problemami z obrotami silnika. Przy dohamowywaniu obroty silnika spadają bardzo nisko i silnik gaśnie. Kontrolka włącza się przy spokojnej jeździe. Kiedy przegazuje autko z początku i silnik się już nagrzeje problem ten nie występuje.

Po podłączeniu kabla pokazuje błąd P0171 - układ napędowy - system too lean.

Proszę o pomoc, być może ktoś miał już podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem nie musi być ESP a nieszczelności w dolocie i wydechu,

Z tego co sie orientuje błąd dotyczył MAFa.

Na początku sprawdź szczelność dolotu, jeśli wszystko jest okej, warto byłoby zrobić logi by sprawdzić przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być czujnik hamulca,stopu. Odkrec schowek pod kierownicą i na końcu hamulca będzie czujnik ten po lewej. W ASO około 50 zł.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez zapalało sie ESP gasła dopiero po ponownym odpaleniu auta ale co ciekawe po wymianie płynu wspomagania tego problemu jak narazie nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.

Zacznę od nieszczelności w dolocie.

czujnik stopu odpada, bo był wymieniany parę miesięcy temu.

w moim przypadku kontrolka nie gaśnie po ponownym uruchomieniu. Zgaśnie po pewnym czasie lub jak skasuje błąd przez VAG.

Podkreślę, że błąd skutkuje nierówną pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie ładowania, zrób test sond i posprawdzaj też czy wszelkie korekty w ECU (np. dawki paliwa, kątów zapłonu) mieszczą się w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chcę poinformować, że wymieniłem przepływomierz i póki co błąd nie wyskakuje :)


Witam,

chcę poinformować, że wymieniłem przepływomierz i póki co błąd nie wyskakuje :)

Jednak za wcześnie się pochwaliłem, błąd nadal się pojawia :(

będę szukał dalej przyczyny. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym układ podciśnienia, bo jest powiązany z dolotem jak i układem hamulcowym.

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8bE1ES0pvUVltTms/view?usp=sharing

rzuć okiem na stronę 29, 30 i 31

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić białą kostkę za komputerem na podszybiu, z czterech kostek tylko ona śniedzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy udało Ci się problem rozwiązać ? U mnie dziś pojawiło się dokładnie to samo, najpierw w sobote na trasie pojawiła mi się kontrolka ESP, dziś rano wykasowałem błędy i na zimnym silniku mam to samo z obrotami.

Edytowane przez narkil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłużej ciszy, ale dopiero w dniu wczorajszym miałem czas podłubać przy autku. Podczas ostatnich mrozów dochodziły jakieś dziwne odgłosy z odmy oleju i wczoraj postanowiłem do niej zajrzeć. Okazało się, że membrana w niej jest cała spękana. Po wymianie części na nową, jak narazie błąd się nie pojawia, a na tyle kilometrów co przejechałem wczoraj już powinien. Silnik od razu równiej pracuje i mam wrażenie, że jest jakiś żwawszy.

Jedyne co mnie niepokoi, to żółty nagar, który był w przewodach od odmy, mam nadzieje, że nie pada mi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki (kosztowny...) banał a ile problemów stwarzał :D

Zimą pojawianie syfu jest normalne... silnik (olej) jest niedogrzany od jazdy na krótkich odcinkach i zalegająca woda nie jest w stanie odparować :/

Wytrzyj korek od oleju i przegnaj furę z kilkanaście-kilkadziesiąt km - jak się żaden syf nie zgromadzi pod nim a płynu nie ubywa to możesz spać spokojnie :)

Przy najbliższej wymianie oleju zastosuj płukankę a układ odpowietrzenia wyczyść szmatką, na ile się da :hi:

Zrób to jeszcze na starym oleju bo jak wepchniesz coś do środka silnika (w sensie tę zalegającą emulsję, nie szmatkę :D ) to spuścisz wraz ze starym olejem :P

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po roznych przygodach z tym moim nie szczesnym autem ESP znowu zaczelo sie zapalac :facepalm: u mnie jest tak ze zapala sie po jakims czasie od staru moge ja zawsze skasowac ponownym uruchomieniem silnika nigdy nie gasnie sama z siebie. wyczytalem gdzies ze problem moze lezec w polozeniu kierownicy jest przestawiony kont kierownicy i wtedy tez wywala blad ESP a VCDS nic wtedy nie pokazuje żadnego błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest temat o adaptacji czujnika skrętu. Zresztą jak wejdziesz w bloki modułu kierownicy to w którymś jest aktualny kąt. Jak na wyprostowanej kierownicy bd pokazywać xcoś innego niż 0stopni to trzeba adaptacje zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko ze ja mialem problem juz z ESP w zasadzie nic z tym nie robilem i znikl na jakies 2 mieisace ESP nie pojawialo sie dopiero teraz znowu zaczelo sie zapalac od czasu do czasu wiec chyba ten czujnik skretu odpada?


dzis rano auto napedzilo mi strachu po deszczeowym poranku jadac do pracy przejechalem po garbie i nagle zaczelo sie palic ESP i EPC co nigdy nie mialo wczesniej miejsca pozniej doszedł ABS ponowne uruchomienia auta nic nie dalo. po odstaniu auta okolo 10h wszystko wrocilo do normy podjechalem do mechaniora podpiol VCDS i kont kieraka ok ale czujnik hamulca wysyłał błędne komunikaty może być tak by ten czujnik wpłynol az na te trzy systemy?


najwyraźniej to czujnik stopu za wszystko odpowiadał po wymianie jak ręko odjąć nie potrzebnie aby strzępiłem klawiaturę wystarczyło posłuchać innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może komuś od lutego udało się rozwiązać problem? moja radość trwała zaledwie dwa tygodnie, po czym znowu zaczął się pojawiać problem z ESP.

mało jeździłem autkiem, ale w końcu chciałbym to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opiszcie dokładniej swój problem. żauważ czy czasem nie występuje z właśnie wciskaniem lub puszczaniem hamulca :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, z tego co zauważyłem u siebie to błąd się pojawią kilka minutach jazdy i tylko jak jadę bardzo spokojnie. Jak przrciagne silnik na wyższych obrotach to jest ok. Hamulec akurat nie ma wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...