alopi_90 0 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Witam, mam problem z załączającym sie wentylatorem na postoju. Gdy zgasze samochód to po około 15 minutach samoczynnie się uruchamia, aż do rozładowania akumaltora. Wymieniłem przekaźnik wentylatora 373 bo skrzynka z przekaźnikiem byla zalana (naprawilem pokrywe i już nie zalewa) ale dalej mam to samo. Dziś lub jutro pojadę na diagnostykę vagiem i sprawdzę czujnik temperatury G62. Gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny usterki? Czy przekaźnik 219 styku roboczego moze mieć wpływ na wentylator?PS w tematych dot. tego samego problemu, nikt nie napisał rozwiązania, a przynajmniej ja nie znalazłem. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i z góry dziękuje.pozdrawiamalopi_99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazek 1.9 5 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Osuszyłeś dobrze skrzynkę ? bezpiecznik jest ok ? przekaźnik 370 do wglądu .. popatrz na ten temat może cos ci pomoże http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299369-18t-bex-wentylator-chlodnicy-przy-wylaczonym-silniku/?hl=wentylator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alopi_90 0 Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) Byłem dzisiaj u kolegi, który podpiął mi samochód pod Vag'a i pokazał się jedynie błąd 18010 - power supply terminal 30 voltage too low - podejrzewam, że błąd jest wynikiem próby odpalenia samochodu przy rozładowanym akumulatorze. VAG nie pokazał błędu czujnika G62/G2 więc ta opcja też odpada. Przykuł naszą uwagę fakt, że przy temperaturze 100 stopni C na VAG-u (90 na desce rozdzielczej) i po zgaszeniu silnika wentylator również przestawał działać. Jest to normalna reakcja czy mimo wszystko wentylator powinien dalej chodzić aby zbić trochę temperaturę? Kazek 1.9: 1. skrzynka została dobrze osuszona, jeszcze dzisiaj ją raz sprawdzałem 2. bezpiecznik od wentylatorów jest cały 3. przekaźnik 370 do sprawdzenia - rozumiem, że chodzi ci o ten drugi przekaźnik co jest pod kierownicą w środku samochodu? Bo ten co jest w skrzynce przy ECU 373 to już wymieniłem go na nowy. 1.Mam jeszcze pytanie odnośnie czujnika temperatury przy dole chłodnicy, rozumiem, że skoro komputer nie pokazał żadnego błędu z tym związanego to on też jest sprawny i nie ma co sobie głowy nim zajmować? 2. Kolejne pytanie czy gdyby był walnięty moduł wentylatora pokazałby się błąd na VAG'u? 3. Ostatnie pytanie, czy wina może leżeć po stronie gniazda przekaźnika a nie samego przekaźnika? Czy warto spróbować zrobić tak jak radził Bromchit w temacie podanym powyżej, czyli: "Rozłącz czteropinową wtykę z lewej strony chłodnicy w okolicy lampy i sprawdź czy po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu, aż przekaźnik sterownika silnika się wyłączy, znika napięcie na przewodzie czerwono-szarym pin nr.2. Patrząc na schemat to gdyby styki w przekaźniku były sklejone to jednocześnie nie wyłączałby się także sterownik silnika."? Daje jeszcze link do schematu: http://postimg.org/image/g4ikk5psz/ Edytowane 14 Listopada 2015 przez alopi_90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 jakie masz auto? uzupełnij profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 czy mimo wszystko wentylator powinien dalej chodzić aby zbić trochę temperaturę? Tak powinien chodzić do momentu gdy temp.spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alopi_90 0 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Przepraszam, profil uzupełnieniony, każda podpowiedź na wagę złota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit 40 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Sposób na sprawdzenie modułu podałem w tym wątku: a4-klub.pl/index.php?/topic/333855-wentylator-od-chlodnicy-ciagle-chodzi/#entry4652403 Dodam że u mnie błąd żadnego z czujników temperatury nie powodował, włączania wentylatorów, gdy zapłon był wyłączony ;-) Piszę z telefonu i nie wiem czemu, ale link mogę wstawić tylko jako zwykły tekst. Edytowane 15 Listopada 2015 przez Bromchit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alopi_90 0 Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Przepraszam za tak długą zwłokę w odpowiedzi, ramont mieszkania itp. sami rozumiecie. Po przemysleniu, sądzę, że może to być jednak czujnik na dole chłodnicy, który szwankując daje czasami sygnał na komputer i załącza wentylator. Wpierw jednak sprawdzę moduł wentylatora. Jutro będę miał czas to dam znać co wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seta-1.8t 0 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Tak jak mówisz dokładnie wyjmij czujnik i zacznij go podgrzewać opalarką musisz mieć do tego termometr żeby zobaczyć przy jakiej temperaturze się włącza. Lub ew go wgl odepnij i sprawdź czy sie będzie też załaczał czy nie(w sumie nie powinien) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alopi_90 0 Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Modul wentylatora jest sprawny, ale w niedziele wieczorem poszukalem jeszcze na zagranicznych forach co moze byc przyczyna i jeden z uzytkownikow opisal to sama sytuacje plus dodatkowo gdy pracowal mu wentylator na postoju i przkrecil kluczyk w stacyjce to wentylator przestal dzialac czyli idealnie tak jak u mnie. W jego przypadku wystarczylo wymienic przekaznik styku roboczego nr 219 bo to on szwankowal. Wiec za nim jeszcze zabralem sie za czujnik na dole chlodnicy to zamowilem nowy przekaznik. Jutro przyjdzie i wymienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit 40 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Opisalbyś informacyjnie , dla innych jak sprawdzałeś moduł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alopi_90 0 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Tzn no tak jak ty wcześniej opisywałeś w innym temacie - poprzez wyjęcie dwóch cienkich kabelków. PS Wymieniłem przekaźnik styku roboczego nr 219 i problem do tej pory nie pojawił się więc to chyba to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromchit 40 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Tzn no tak jak ty wcześniej opisywałeś w innym temacie - poprzez wyjęcie dwóch cienkich kabelków. PS Wymieniłem przekaźnik styku roboczego nr 219 i problem do tej pory nie pojawił się więc to chyba to O widzisz, potwierdziłś to co kiedyś napisałem, wielu osobom przyda się taka informacja . Pytałem, bo myślałem że masz może jeszcze jakiś inny sposób . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek@4 0 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Hej! Gdzie jest ten p.... przekaźnik 219? Miałem ten sam problem a teraz dodatkowo auto mi nie pali a kręci jak szalone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GreGoriO 44 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 otwórz maskę, zdejmij wycieraczki, odkręć pokrywę komputera, wyjmij komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sedrak Dan 2 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 U mnie Panowie był to bodajże moduł sterujący wentylatorem. Takie pudełko na około 30-50 cm kablu Aku mi non stop się rozładowywało, a wentylator działał praktycznie non stop. Udało mi się to z rozbitka wyciągnąć, bo nowe niby drogie. Widzę jednak, że kolega wykluczył tą awarię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek@4 0 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Jeszcze nie wykluczylem, na razie szukam . Dzięki za wskazówki. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alopi_90 0 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 spróbuj wyłapać moment gdy aku ci się załączył i jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce przestaje ci "chodzić" to masz prawdopodobnie tą samą usterkę co ja czyli przekaźnik 219. Jeżeli masz maskownice to musisz ją zdjąć oraz odkręcić wycieraczkę. Później aby zdjąć pokrywę "pudełka" musisz odkręcić 5 śrub, które zaznaczyłem na obrazku. Po zdjęciu pokrywy wyjmujesz bodajże to jest chyba ECU i masz na widoku dwa przekaźniki 473 i 219. http://www.directupload.net/file/d/4238/d75yrrub_jpg.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek@4 0 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) 219 byl do połowy zalany wodą(aktualnie kostka lodu), bo jakiś gamoń złamał obudowę przy 5 śrubie, tej pod podszybiem z najgorszym dojściem. Auto hula.Dzięki Panowie!!! Edytowane 20 Stycznia 2016 przez jacek@4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się