Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wentylator załącza się na postoju


alopi_90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z załączającym sie wentylatorem na postoju. Gdy zgasze samochód to po około 15 minutach samoczynnie się uruchamia, aż do rozładowania akumaltora. Wymieniłem przekaźnik wentylatora 373 bo skrzynka z przekaźnikiem byla zalana (naprawilem pokrywe i już nie zalewa) ale dalej mam to samo. Dziś lub jutro pojadę na diagnostykę vagiem i sprawdzę czujnik temperatury G62. Gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny usterki? Czy przekaźnik 219 styku roboczego moze mieć wpływ na wentylator?
PS w tematych dot. tego samego problemu, nikt nie napisał rozwiązania, a przynajmniej ja nie znalazłem. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i z góry dziękuje.

pozdrawiam
alopi_99

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszyłeś dobrze skrzynkę ? bezpiecznik jest ok ? przekaźnik 370 do wglądu .. popatrz na ten temat może cos ci pomoże http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299369-18t-bex-wentylator-chlodnicy-przy-wylaczonym-silniku/?hl=wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u kolegi, który podpiął mi samochód pod Vag'a i pokazał się jedynie błąd 18010 - power supply terminal 30 voltage too low - podejrzewam, że błąd jest wynikiem próby odpalenia samochodu przy rozładowanym akumulatorze. VAG nie pokazał błędu czujnika G62/G2 więc ta opcja też odpada. Przykuł naszą uwagę fakt, że przy temperaturze 100 stopni C na VAG-u (90 na desce rozdzielczej) i po zgaszeniu silnika wentylator również przestawał działać. Jest to normalna reakcja czy mimo wszystko wentylator powinien dalej chodzić aby zbić trochę temperaturę?

Kazek 1.9:

1. skrzynka została dobrze osuszona, jeszcze dzisiaj ją raz sprawdzałem

2. bezpiecznik od wentylatorów jest cały

3. przekaźnik 370 do sprawdzenia - rozumiem, że chodzi ci o ten drugi przekaźnik co jest pod kierownicą w środku samochodu? Bo ten co jest w skrzynce przy ECU 373 to już wymieniłem go na nowy.

1.Mam jeszcze pytanie odnośnie czujnika temperatury przy dole chłodnicy, rozumiem, że skoro komputer nie pokazał żadnego błędu z tym związanego to on też jest sprawny i nie ma co sobie głowy nim zajmować?

2. Kolejne pytanie czy gdyby był walnięty moduł wentylatora pokazałby się błąd na VAG'u?

3. Ostatnie pytanie, czy wina może leżeć po stronie gniazda przekaźnika a nie samego przekaźnika? Czy warto spróbować zrobić tak jak radził Bromchit w temacie podanym powyżej, czyli:

"Rozłącz czteropinową wtykę z lewej strony chłodnicy w okolicy lampy i sprawdź czy po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu, aż przekaźnik sterownika silnika się wyłączy, znika napięcie na przewodzie czerwono-szarym pin nr.2. Patrząc na schemat to gdyby styki w przekaźniku były sklejone to jednocześnie nie wyłączałby się także sterownik silnika."?

Daje jeszcze link do schematu: http://postimg.org/image/g4ikk5psz/

Edytowane przez alopi_90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mimo wszystko wentylator powinien dalej chodzić aby zbić trochę temperaturę?

Tak powinien chodzić do momentu gdy temp.spadnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób na sprawdzenie modułu podałem w tym wątku:

a4-klub.pl/index.php?/topic/333855-wentylator-od-chlodnicy-ciagle-chodzi/#entry4652403

Dodam że u mnie błąd żadnego z czujników temperatury nie powodował, włączania wentylatorów, gdy zapłon był wyłączony ;-)

Piszę z telefonu i nie wiem czemu, ale link mogę wstawić tylko jako zwykły tekst.

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za tak długą zwłokę w odpowiedzi, ramont mieszkania itp. sami rozumiecie. Po przemysleniu, sądzę, że może to być jednak czujnik na dole chłodnicy, który szwankując daje czasami sygnał na komputer i załącza wentylator. Wpierw jednak sprawdzę moduł wentylatora. Jutro będę miał czas to dam znać co wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz dokładnie wyjmij czujnik i zacznij go podgrzewać opalarką musisz mieć do tego termometr żeby zobaczyć przy jakiej temperaturze się włącza. Lub ew go wgl odepnij i sprawdź czy sie będzie też załaczał czy nie(w sumie nie powinien)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modul wentylatora jest sprawny, ale w niedziele wieczorem poszukalem jeszcze na zagranicznych forach co moze byc przyczyna i jeden z uzytkownikow opisal to sama sytuacje plus dodatkowo gdy pracowal mu wentylator na postoju i przkrecil kluczyk w stacyjce to wentylator przestal dzialac czyli idealnie tak jak u mnie. W jego przypadku wystarczylo wymienic przekaznik styku roboczego nr 219 bo to on szwankowal. Wiec za nim jeszcze zabralem sie za czujnik na dole chlodnicy to zamowilem nowy przekaznik. Jutro przyjdzie i wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn no tak jak ty wcześniej opisywałeś w innym temacie - poprzez wyjęcie dwóch cienkich kabelków.

PS Wymieniłem przekaźnik styku roboczego nr 219 i problem do tej pory nie pojawił się więc to chyba to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn no tak jak ty wcześniej opisywałeś w innym temacie - poprzez wyjęcie dwóch cienkich kabelków.

PS Wymieniłem przekaźnik styku roboczego nr 219 i problem do tej pory nie pojawił się więc to chyba to :)

O widzisz, potwierdziłś to co kiedyś napisałem, wielu osobom przyda się taka informacja :).

Pytałem, bo myślałem że masz może jeszcze jakiś inny sposób :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Gdzie jest ten p.... przekaźnik 219? Miałem ten sam problem a teraz dodatkowo auto mi nie pali a kręci jak szalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwórz maskę, zdejmij wycieraczki, odkręć pokrywę komputera, wyjmij komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Panowie był to bodajże moduł sterujący wentylatorem. Takie pudełko na około 30-50 cm kablu :) Aku mi non stop się rozładowywało, a wentylator działał praktycznie non stop. Udało mi się to z rozbitka wyciągnąć, bo nowe niby drogie.

Widzę jednak, że kolega wykluczył tą awarię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj wyłapać moment gdy aku ci się załączył i jeżeli po przekręceniu kluczyka w stacyjce przestaje ci "chodzić" to masz prawdopodobnie tą samą usterkę co ja czyli przekaźnik 219.

Jeżeli masz maskownice to musisz ją zdjąć oraz odkręcić wycieraczkę. Później aby zdjąć pokrywę "pudełka" musisz odkręcić 5 śrub, które zaznaczyłem na obrazku. Po zdjęciu pokrywy wyjmujesz bodajże to jest chyba ECU i masz na widoku dwa przekaźniki 473 i 219.

http://www.directupload.net/file/d/4238/d75yrrub_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

219 byl do połowy zalany wodą(aktualnie kostka lodu), bo jakiś gamoń złamał obudowę przy 5 śrubie, tej pod podszybiem z najgorszym dojściem.

Auto hula.Dzięki Panowie!!!

Edytowane przez jacek@4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...