Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po postoju nie pracuje pompowtrysk-do weryfikacji parametry PD i logi do weryfikacji, błąd 16688


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Audi A4 1.9 TDI (AWX)

Witam, parę dni temu pojawił się problem z pracą silnika po dłuższym postoju. Po odpaleniu silnika np. z rana (nie za każdym razem) chodzi jakby na trzy gary, po około 30 sekundach zaczyna pracować normalnie lub po przy gazowaniu tez wraca do normy. Podpiąłem auto pod vaga i nie pokazał nic nowego tylko jeden błąd poduszki pod silnikiem ale on jest od początku zakupu tego auta. Jeżeli chodzi o parametry pracy silnika to na ciepłym silniku jak juz pracuje równo jest ok.

Dodam jeszcze że około 2 miesiące temu wymieniana była uszczelka pod głowicą plus remont głowicy, planowanie, nowe uszczelniacze na pompo wtryskach (Bosch),co mnie trochę denerwowało po tej wymianie uszczelki pod głowicą to jakby bardziej gryzący zapach spalin ale nic po za tym żadnego kopcenia nie zauważyłem.

Tu pokazane wartości na ciepłym silniku i praca równomierna

Podłączyłem vaga po dłuższym postoju jak zaczęło rzucać silnikiem i od razu vag pokazał co go boli, czyli wywalił błąd 018866 i wartości też się mocno zmieniły np. na kanale 013 wartość na 4 cylindrze była 2,99 , a na kanale 023 na 4 cyl. -76,0. Czyli coś się dzieje na czwartym pompo wtrysku tylko pytanie co? Czy to wina pompo wtrysku?

Tu pokazane wartości na silniku który pracuje na trzech garach

Tutaj błąd jaki się pokazał

Tu mam jeszcze logi statyczne do weryfikacji

STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239741.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_239742.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239743.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_239744.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_239745.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_239746.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_239747.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239748.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239749.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_239750.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_239751.html

Jestem właśnie po operacji doginania końcówek konektorowych przy PD i niestety nie pomogło dalej bez zmian :(

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano

Wyglada na to ze jest zle osadzony PDek w gnieździe.

Jeżeli przed wymiana uszczelki bylo ok to nie jest to jega winą.

Opublikowano

Przed wymiana uszczelki było ok i po wymianie tez było ok czyli przez jakieś dwa miesiące, a zaczęło się parę dni temu


Dzisiaj po nocy pod chmurka odpalił bez problemu i silnik pracował równo, czyli nie zawsze jest tak samo
Opublikowano

Rusz jeszcze synchronizacje walka rozrzadu bo cos mi sie wydaje ze jest tam lipa.

Opublikowano (edytowane)

Dev jutro to ruszę ale przecież synchronizacja jest na 0.0 wiec ok.? Tym bardziej że po wymianie uszczelki było dobrze a zrobiłem ok 1500km. Jutro ruszę synchro. i sprawdzę czy zmieniają się wartości, wiem że dopuszczalne to +- 3.0 może spróbować ustawić na minus lub plus?

Dzisiaj rano odpalił i chodził normalnie pojeździłem po mieście i odstawiłem go, postał z godzinkę (silnik jeszcze ciepły) i po odpaleniu było dobrze przez 10sekund i sie zaczęło telepanie, po przejechaniu 200 metrów wróciło do normy

Może zamienić miejscami PD 4 z 3 i sprawdzić na którym te wartości szaleją ? Bo słaba kompresja to odpada bo rano za każdym razem by było telepanie, a tak nie jest (tak mi się wydaje)

A jak wyglądają logi czy widać jakieś problemy z motorem ? Ogólnie to jak chodzi normalnie( czyli na 4 gary) to wydaje mi się że motor jest w dobrej kondycji mocy też nie brakuje, żadnych trybów awaryjnych nigdy mi nie złapał tym bardziej że dość często go pod czerwone pole (na 4 biegu w trasie) :)

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano

Zawsze gdy widze "0" na synchro to budzi moje podejrzenia.

ustaw na ...-0.5...-1...

Opublikowano

Ok jutro po robocie przestawie i dam znać. Czy robić jakieś logi po przestawieniu ?

Opublikowano

Zrob fote kola, zobaczymy jak jest ustawione. Obstawiam ze jest poza zakresem atad i "0" na synchro

Opublikowano (edytowane)

Siemka jestem po korekcji synchronizacji, delikatny ruch a wartości strasznie kaczą teraz ustawiłem miedzy 0,0 a 0,6

Dla pewności wrzucam logi kanału 04

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_240039.html

Dev dla Ciebie fotki koła chociaż szczerze to nie wiem co Ty tam zobaczysz po samym kole :) ale dla fachowca to i zdjęcie wystarczy :)

84943669a68b.jpg

b42f338afe61.jpg

db7457c43960.jpg

Co jeszcze sprawdziłem to ten czujnik halla przy kole rozrządu czy jest czysty i było tam pare drobnych opiłków które oczywiście usunąłem, czy coś się zmieniło to nie wiem bo dzisiaj motor chodził prawidłowo przez cały dzień


Zauważyłem że najczęściej jest po ok dwu godzinnym postoju od rozgrzania silnika i po odpaleniu jest tak że około pierwsze 10 sekund chodzi równo i po tych +-10 sekundach zaczyna lekko bujać silnikiem i powoli to przerywanie się rozpędza a po przejechaniu 200-300 metrów ustaje całkowicie. To tak wyglada jakby jeden PD nie dostawał paliwa i wypalał tylko to co ma w sobie

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano

Wyciagnij dziada i podmien uszczelniacze

Opublikowano

ja bym zaczął od wiązki PD

Opublikowano (edytowane)

Witam

jestem już po kolejnej operacji mojego AWXa tym razem zdemontowałem trzeci i czwarty pompo wtrysk zamieniając je miejscami, ale co zauważyłem to na czwartym wtryskiwaczu na którym był właśnie błąd uszkodzony był o ring czerwony czyli ten na samym dole i mam nadzieje że to on był winny pytanie dlaczego czy podczas wkładania wtrysków się uszkodził. Na razie nie mogę nic powiedzieć bo silnik pracuje prawidłowo, zobaczymy jutro

Tak wyglądał o ring po wyciągnięciu jak wiać jest na sporym odcinku jakby ścięty / uszkodzony

6fad838e28db.jpg

1fcf4f75c910.jpg

Zdemontowałem i wyczyściłem wiązkę zasilającą PD, każdą końcówkę umyłem i po doginałem, przewody sprawdziłem miernikiem i wszystkie są ok

10026dee8a60.jpg

bd565a5f20bc.jpg

3f027aa60de7.jpg

Zrobiłem dla porównania logi statyczne kanału 013 , 018 , 023

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_240615.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_240616.html

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_240617.html

Trzeci dzien po zmianie uszczelniaczy i jak na razie jest dobrze :)

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano

Kolego robiłeś sam ten remont głowicy? Ta uszczelka miedziana i widoczna czerwona gumowa nie wygląda na taką, co była 2 miesiące temu montowana, a piszesz, że były montowane uszczelniacze Boscha (domyślam się, że zestaw 1 417 010 997). Wg mnie problem leżał w uszczelnieniu pompowtrysku.

Opublikowano (edytowane)

Demontaż i montaż głowicy,pompowtrysków ustawienie rozrzadu robilem sam a remont głowicy robil zakład zajmujacy sie tylko głowicami. Uszczelniacze na PD zakładałem sam nowe tak jak pisalem Boscha numeru teraz nie pamiętam ale jak będę w domu to sprawdzę czy to taki numer jak podałeś. Rozmawiałem z gościem od głowic i mówił że mógł być ostry rant w gniezdzie wtrysku i podczas montażu uszczelniacz został ścięty i tak on wyglądał jak by był ścięty tylko dlaczego przez dwa miesiace bylo dobrze, a moze niższe temperatury spowodowały taka sytuacje. Jak na razie jest dobrze od wymiany uszczelniacz a ani razu nie zabujało silnikiem :)
Co jeszcze zauważyłem to po wymianie tego uszczelniacza nie ma smrodu spalinach.


Temat mogę zamknąć po wymianie uszczelniaczy wszystko jest OK :)

Edytowane przez darekaudi4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...