darekaudi4 Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 (edytowane) Audi A4 1.9 TDI (AWX) Witam, parę dni temu pojawił się problem z pracą silnika po dłuższym postoju. Po odpaleniu silnika np. z rana (nie za każdym razem) chodzi jakby na trzy gary, po około 30 sekundach zaczyna pracować normalnie lub po przy gazowaniu tez wraca do normy. Podpiąłem auto pod vaga i nie pokazał nic nowego tylko jeden błąd poduszki pod silnikiem ale on jest od początku zakupu tego auta. Jeżeli chodzi o parametry pracy silnika to na ciepłym silniku jak juz pracuje równo jest ok. Dodam jeszcze że około 2 miesiące temu wymieniana była uszczelka pod głowicą plus remont głowicy, planowanie, nowe uszczelniacze na pompo wtryskach (Bosch),co mnie trochę denerwowało po tej wymianie uszczelki pod głowicą to jakby bardziej gryzący zapach spalin ale nic po za tym żadnego kopcenia nie zauważyłem. Tu pokazane wartości na ciepłym silniku i praca równomierna Podłączyłem vaga po dłuższym postoju jak zaczęło rzucać silnikiem i od razu vag pokazał co go boli, czyli wywalił błąd 018866 i wartości też się mocno zmieniły np. na kanale 013 wartość na 4 cylindrze była 2,99 , a na kanale 023 na 4 cyl. -76,0. Czyli coś się dzieje na czwartym pompo wtrysku tylko pytanie co? Czy to wina pompo wtrysku? Tu pokazane wartości na silniku który pracuje na trzech garach Tutaj błąd jaki się pokazał Tu mam jeszcze logi statyczne do weryfikacji STATYCZNE:Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239741.htmlGrupa 001: http://vaglog.pl/log_239742.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_239743.htmlGrupa 007: http://vaglog.pl/log_239744.htmlGrupa 013: http://vaglog.pl/log_239745.htmlGrupa 018: http://vaglog.pl/log_239746.htmlGrupa 023: http://vaglog.pl/log_239747.html BASIC SETTINGS:Grupa 000: http://vaglog.pl/log_239748.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_239749.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_239750.htmlGrupa 011: http://vaglog.pl/log_239751.html Jestem właśnie po operacji doginania końcówek konektorowych przy PD i niestety nie pomogło dalej bez zmian Edytowane 21 Listopada 2015 przez darekaudi4
Dev Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Wyglada na to ze jest zle osadzony PDek w gnieździe. Jeżeli przed wymiana uszczelki bylo ok to nie jest to jega winą.
darekaudi4 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Przed wymiana uszczelki było ok i po wymianie tez było ok czyli przez jakieś dwa miesiące, a zaczęło się parę dni temu Dzisiaj po nocy pod chmurka odpalił bez problemu i silnik pracował równo, czyli nie zawsze jest tak samo
Dev Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Rusz jeszcze synchronizacje walka rozrzadu bo cos mi sie wydaje ze jest tam lipa.
darekaudi4 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Dev jutro to ruszę ale przecież synchronizacja jest na 0.0 wiec ok.? Tym bardziej że po wymianie uszczelki było dobrze a zrobiłem ok 1500km. Jutro ruszę synchro. i sprawdzę czy zmieniają się wartości, wiem że dopuszczalne to +- 3.0 może spróbować ustawić na minus lub plus? Dzisiaj rano odpalił i chodził normalnie pojeździłem po mieście i odstawiłem go, postał z godzinkę (silnik jeszcze ciepły) i po odpaleniu było dobrze przez 10sekund i sie zaczęło telepanie, po przejechaniu 200 metrów wróciło do normy Może zamienić miejscami PD 4 z 3 i sprawdzić na którym te wartości szaleją ? Bo słaba kompresja to odpada bo rano za każdym razem by było telepanie, a tak nie jest (tak mi się wydaje) A jak wyglądają logi czy widać jakieś problemy z motorem ? Ogólnie to jak chodzi normalnie( czyli na 4 gary) to wydaje mi się że motor jest w dobrej kondycji mocy też nie brakuje, żadnych trybów awaryjnych nigdy mi nie złapał tym bardziej że dość często go pod czerwone pole (na 4 biegu w trasie) Edytowane 15 Listopada 2015 przez darekaudi4
Dev Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Zawsze gdy widze "0" na synchro to budzi moje podejrzenia. ustaw na ...-0.5...-1...
darekaudi4 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Ok jutro po robocie przestawie i dam znać. Czy robić jakieś logi po przestawieniu ?
Dev Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Zrob fote kola, zobaczymy jak jest ustawione. Obstawiam ze jest poza zakresem atad i "0" na synchro
darekaudi4 Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Opublikowano 18 Listopada 2015 (edytowane) Siemka jestem po korekcji synchronizacji, delikatny ruch a wartości strasznie kaczą teraz ustawiłem miedzy 0,0 a 0,6 Dla pewności wrzucam logi kanału 04 Grupa 004: http://vaglog.pl/log_240039.html Dev dla Ciebie fotki koła chociaż szczerze to nie wiem co Ty tam zobaczysz po samym kole ale dla fachowca to i zdjęcie wystarczy Co jeszcze sprawdziłem to ten czujnik halla przy kole rozrządu czy jest czysty i było tam pare drobnych opiłków które oczywiście usunąłem, czy coś się zmieniło to nie wiem bo dzisiaj motor chodził prawidłowo przez cały dzień Zauważyłem że najczęściej jest po ok dwu godzinnym postoju od rozgrzania silnika i po odpaleniu jest tak że około pierwsze 10 sekund chodzi równo i po tych +-10 sekundach zaczyna lekko bujać silnikiem i powoli to przerywanie się rozpędza a po przejechaniu 200-300 metrów ustaje całkowicie. To tak wyglada jakby jeden PD nie dostawał paliwa i wypalał tylko to co ma w sobie Edytowane 18 Listopada 2015 przez darekaudi4
Dev Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Wyciagnij dziada i podmien uszczelniacze
darekaudi4 Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Witam jestem już po kolejnej operacji mojego AWXa tym razem zdemontowałem trzeci i czwarty pompo wtrysk zamieniając je miejscami, ale co zauważyłem to na czwartym wtryskiwaczu na którym był właśnie błąd uszkodzony był o ring czerwony czyli ten na samym dole i mam nadzieje że to on był winny pytanie dlaczego czy podczas wkładania wtrysków się uszkodził. Na razie nie mogę nic powiedzieć bo silnik pracuje prawidłowo, zobaczymy jutro Tak wyglądał o ring po wyciągnięciu jak wiać jest na sporym odcinku jakby ścięty / uszkodzony Zdemontowałem i wyczyściłem wiązkę zasilającą PD, każdą końcówkę umyłem i po doginałem, przewody sprawdziłem miernikiem i wszystkie są ok Zrobiłem dla porównania logi statyczne kanału 013 , 018 , 023 Grupa 013: http://vaglog.pl/log_240615.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_240616.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_240617.html Trzeci dzien po zmianie uszczelniaczy i jak na razie jest dobrze Edytowane 24 Listopada 2015 przez darekaudi4
daros Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 Kolego robiłeś sam ten remont głowicy? Ta uszczelka miedziana i widoczna czerwona gumowa nie wygląda na taką, co była 2 miesiące temu montowana, a piszesz, że były montowane uszczelniacze Boscha (domyślam się, że zestaw 1 417 010 997). Wg mnie problem leżał w uszczelnieniu pompowtrysku.
darekaudi4 Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) Demontaż i montaż głowicy,pompowtrysków ustawienie rozrzadu robilem sam a remont głowicy robil zakład zajmujacy sie tylko głowicami. Uszczelniacze na PD zakładałem sam nowe tak jak pisalem Boscha numeru teraz nie pamiętam ale jak będę w domu to sprawdzę czy to taki numer jak podałeś. Rozmawiałem z gościem od głowic i mówił że mógł być ostry rant w gniezdzie wtrysku i podczas montażu uszczelniacz został ścięty i tak on wyglądał jak by był ścięty tylko dlaczego przez dwa miesiace bylo dobrze, a moze niższe temperatury spowodowały taka sytuacje. Jak na razie jest dobrze od wymiany uszczelniacz a ani razu nie zabujało silnikiem Co jeszcze zauważyłem to po wymianie tego uszczelniacza nie ma smrodu spalinach. Temat mogę zamknąć po wymianie uszczelniaczy wszystko jest OK Edytowane 28 Listopada 2015 przez darekaudi4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się