Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów - 1.9tdi AVG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

napewno by nie miało wpływu na działanie zaworu, najlepiej by było podmienić i sprawdzić efekt, sam to możesz sprawdzic i wyczyścć wtyczki i przewody posprawdzać czy sie gdzieś nie przetarly, a problem jest z odpalaniem? i dobrze jeszcze sprawdz wtyczke i kabelki wtrysku sterującego

Pali bez zająknięcia przy mrozach od pół obrotu.

Posprawdzam wszystko o czym pisałeś i dam znać.

Wujek ma afna, spróbuję może podmienić ten zaworek, tylko czy dużo z tym babraniny? I czy mogę to zrobić w miarę bezinwazyjnie?

Opublikowano

by wkluczyc zapowietrzenie załóż przeźroczysty wężyk idący od filtra do pompy,

zaporzyczone:Roboty przy wymianie jest na 5-10 minut.

Po kolei:
Po zdjęciu osłony silnika odkręć przewód zasilający zawór (nakrętka na zaworze - klucz nr 8).
Następnie można się zabrać za wykręcenie zaworu (klucz nr 24) i tu zaczynają się schody bo miejsca tam mało. Mechanicy z warsztatów rozkładali ręce bo nie mieli jak dojść (albo nie chcieli się za to zabrać).
Serwis VW chciał wymienić ale trzeba u nich kupić zawór.
Natomiast serwis SKODY za samą wymianę chciał 130 PLN.
Ja natomiast kupiłem nasadkę na klucz 24 (cena 10PLN)
obciełem u góry ok 1-1,5cm, oszlifowałem dookoła żeby był cieńszy i dospawałem z boku śrubę żeby mieć jak odkręcić. Za dopasowanie klucza zapłaciłem 20PLN zajeło to jakieś 20 minut.

zawór

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://obrazki.elektroda.net/14_1235304657.jpg&imgrefurl=http://forum.vw-passat.pl/threads/27613-Wysokie-obroty-po-odpaleniu-i-utrata-mocy&h=480&w=640&tbnid=Y9I6WAVmk7TOWM:&docid=ru--KO0kfrOCUM&ei=OSalVvXvN8OwswHUkq6YBg&tbm=isch&ved=0ahUKEwi18KTUl8PKAhVD2CwKHVSJC2MQMwgjKAgwCA

Opublikowano (edytowane)

Też od początku chodzi mi po głowie wtrysk sterujący! Dobrze by było go podmienić z innym (100% sprawnym)na próbę. Poza tym pytanko: czy filtr paliwa masz świeży?? Może wydać się to dziwne, ale miałem przypadek złej regulacji kąta i przyczyną był zawalony filtr paliwa.

Z tego co wiem, za regulację dynamicznego kata odpowiada zawór N108

http://www.fotem.pl/data/d54ca4e0060b7fdd2696f1a81d68f6d.jpg

Jego podmiana z zaworkiem z AFN-a wujka nie jest juz tak prosta. Po 1. W afn kabelki od tego zaworka są na osobnej wtyczce wraz z kabelkiem idącym do zaworka N109. U Ciebie są one w jednej wtyczce 10-pin od pompy.(jako 3 dodatkowe).Po 2. Demontaż tego zaworka w pompie znajdującej się w samochodzie jest praktycznie niemożliwy - brak dojścia.

Zawór N109, o którym pisze kolega, pełni jedynie funkcję odcinania/puszczania paliwa do pompy i w tym przypadku raczej spełnia swoją funkcję prawidłowo.

Edytowane przez bigu888
Opublikowano

Filtr paliwa nowiutki, ma może z miesiąc. Co robić w takim razie?

Opublikowano (edytowane)

Na początek weź sprawdź czy masz taką samą wtyczkę na wtrysku sterującym jak wujek w afn i jak masz taką możliwość to je podmień(wtryski sterujące). A zanim to zrobisz, to odłącz wtyczkę u siebie i sprawdź opór na wtrysku sterującym - może od razu wyjdzie winowajca.

Edytowane przez bigu888
Opublikowano

Na początek weź sprawdź czy masz taką samą wtyczkę na wtrysku sterującym jak wujek w afn i jak masz taką możliwość to je podmień(wtryski sterujące). A zanim to zrobisz, to odłącz wtyczkę u siebie i sprawdź opór na wtrysku sterującym - może od razu wyjdzie winowajca.

Opor na sterującym sprawdzić na wolnych obrotach czy odpalić jakas procedurę na vagu?

I co z tym czujnikiem oleju albo temperatury? Bo po kodzie bledu nie wiem cóż to może być

Jeżeli mowa o tym z dołu miski to by się zgadzało, bo jak kupiłem auto to bylo za czujnikiem poklejone tasma izolacyjna, a ostatnio przygrzmociłem michą o krawężnik.

Opublikowano (edytowane)

sorka złe zdjecie wysłałem, ale chodziło mi n108

Edytowane przez baca2309
Opublikowano (edytowane)

Opór na sterującym sprawdzasz na wyłączonym silniku, ma być 80-120 omów. Sprawdzasz normalnym miernikiem uniwersalnym na pinach we wtyczce kończącej kabelek idący od wtrysku sterującego. Czujnik w misce pełni 2 funkcje: wskazuje za niski poziom oleju oraz mierzy jego temperaturę.

Edytowane przez bigu888
Opublikowano

Rezystancja na sterującym niecałe 120 omów.

Odpaliłem silnik, ustalilem 2500 obr, postukalem w sterujący, nic się nie działo.

Odłączyłem sterujący i przy podłączaniu słychać wyraźne cyknięcie. Diagnoza...?

Spróbuję podmienić ten wtrysk od wujka. Jeżeli po podmiance nie będzie różnicy to znaczy, że trzeba się przyjrzeć pompie tak?

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Toć mi to pali jak smok, a mocy brak

Opublikowano

Niecałe 120 mieści się w zakresie, ale szczerze to bym podmienił na próbę.

Opublikowano

No tak. Cewka cewką, a zacinać się może

Opublikowano

Dokładnie! Właściwy opór nie gwarantuje sprawności wtrysku sterującego niestety. Szczerze to jeśli masz blisko 120omów to sporo, zazwyczaj jest ciut poniżej 100.

Opublikowano (edytowane)

W sobote prawdopodobnie bede miał chwilkę żeby podmienić sterujący także stay tuned. Jeżeli nic to nie da, będę nadal potrzebował Waszej pomocy :hi:

SOBOTA 30.01

Jestem pod podmiance wtrysku sterującego.
Wydaje mi się, że przy przyśpieszaniu już tak nie przerywa, ale nadal ma mało mocy.
Za to zrobiłem loga 004 bs i w końcu czuć różnicę między early i late.
Zerknijcie proszę, logi na nowym wtrysku. Czy tak to ma wyglądać? Czy na pewno cold start valve ma mieć cały czas taką dużą wartość?
Na niesprawnym wtrysku pozycja actual start w ogóle się nie zmieniała

Log robiony przy dobrze rozgrzanym silniku.

http://vaglog.pl/log_248125.html

No i teraz najważniejsze. Czy ktoś ma jakieś wnioski? Wiem na pewno, że sterujący do wymiany. Co jeszcze? Bo już tracę wiarę

Edytowane przez Tyrath
Opublikowano (edytowane)

LOG 004BS jest jak najbardziej ok. No ale teraz ten wtrysk co włożyłeś ma taką samą końcówkę jak pozostałe zwykłe?? Jak obecnie dawka i kąt?? Masz serię soft tak??

Edytowane przez bigu888
Opublikowano

jak kolega pise 004bs jest spoko zrób jeszcze dyn 004 i stat, Jak coś to pojedyńczo sie nie wymienia wtrysków z powodu takiego ze wtrysk z innego silnika ma inne ciśnienie:)

Opublikowano

Niestety wtrysk musiałem oddać, bo pochodzi z samochodu, który ciągle jest użytkowany.
W przyszłości i tak mam zamiar wrzucić większe wtryski, a teraz potrzebuję czegokolwiek żeby mi samochód tak nie kulał i nie palił 10L ropy.
Czyli plan jest taki, że kupuję wtryskiwacz sterujący i loguję 004BS, 004 statyczny i dynamiczny tak?


LOG 004BS jest jak najbardziej ok. No ale teraz ten wtrysk co włożyłeś ma taką samą końcówkę jak pozostałe zwykłe?? Jak obecnie dawka i kąt?? Masz serię soft tak??

soft seria, w tygodniu wyrwę sterujący i będę dalej kombinował

Opublikowano

możesz tak zrobić tylko bądz tego świadom ze jeśli różnica ciśnień bedzie duża to może być taki sam efekt czyli nie bd miał mocy i bd kangurzył:)

Opublikowano (edytowane)

możesz tak zrobić tylko bądz tego świadom ze jeśli różnica ciśnień bedzie duża to może być taki sam efekt czyli nie bd miał mocy i bd kangurzył :)

a czy to ciśnienie można jakoś ustawić?

domyślam się, że sam tego nie zrobię, ale jaka jest cena regulacji takiego wtryskiwacza?

Edytowane przez Tyrath
Opublikowano

jesli chcesz wyregulować ciśnienia a sa dwa i maszyna do ustawiania tego drugiego kosztuje ponad 100tys:D także wiekszośc ustawia tylko pierwsze, w nadarzynie posiadaja ową maszyne i koszt 4 wtryskiwaczy to jak sie nie myle 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...