tomkopi Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Z tego co wiem to w filtrze znajduje się zawór, który się otwiera w przypadku gdy jest zapchany sam wkład filtrujący, aby zabezpieczyć silnik przed zatarciem. W przypadku zapchania filtra silnik jest smarowany olejem nie filtrowanym!!! Dzisiejsze olej są w stanie wytrzymać znacznie większe przebiegi niż tylko dziesięć czy piętnaście tys. km. A olej wymienia się co tyle ponieważ na tyle są obliczone filtry. Więc filtr obowiązkowo!!!
adadur Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Zaworek w filtrze oleju? Nie wiem jakoś wątpie w to. A co jak jest wymienny tylko wkład filtra?
ikar33 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Problem klekotana rozrządu tkwi bowiem w doborze odpowiedniego oleju smarnego do silnika sam się o tym przekonałem na własnej skórze gdy po sprowadzeniu auta z niemiec do kraju dokonałem wymiany oleju z ELF na nowy,jakiś czas jeździłem na Castrolu GTX5 Magnatec i były objawy jak wyżej kolega opisuje dopiero wymiana oleju ponownie na ELF spowodowała zanik odgłosu klekotania.Nie każdy ELF też pasuje chodzi bowiem dokładnie o olej ELF EXCELLIUM LDX 10W40 albo, ja używam obecnie 5W40 cena za opkowanie 4L 135 zł można go kupić na allegro olej ten szczegolnie zaleca się do silników benzynowych z hydraulicznym sterowaniem zaworów jak w audi A4 bowiem wycisza głośną pracę układu rozrządu.Ja bardzo zalecam jego użycie efekt gwarantowany w postaci odrazu zaniku odgłosu klekotania.
maciekg Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Kolego Ikar33: nie widzę na stronie ELF`a oleju ELF EXCELLIUM LDX 10W40 jest tylko ELF COMPETITION STI 10W40, ktory rowniez bardzo chwalę. Obawiam tylko sie czy silnik bedzie tak samo cichy po przejechaniu okolo 10 tys. km. Jaki masz przebieg, ze lejesz olej syntetyczny?
Gość spedyt Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Jaki masz przebieg, ze lejesz olej syntetyczny? Mój ojciec kupił auto w salonie które ma w tej chwili ponad 200 tyś przejechane i cały czas silnik był zalewany syntetykiem i nie ma oznak zużycia dlatego nie wiem czego się boisz syntetyka
maciekg Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 No i przejechałem 5500 km od ostatniej wymiany oleju. Koszmar znowu powraca... shell, mobil, elf... podczas przepracowania oleju traci on swoje wlasciwosci i powoli znowu zaczynają się odzywać szklanki. Mialem problem z kontrolką cisnienia oleju i zauwazylem, ze jest to scisle powiazane z klekotaniem popychaczy. Na swiezo zalanym oleju kontrolka praktycznie się nie zapalala. A teraz, zwlaszcza na rozgrzanym silniku, gdy olej przez dłuższy czas utrzymywany jest w temperaturze 90 st. motor chodzi jak diesel. Wczoraj zalalem ten specyfik: http://www.allegro.pl/item194652518_liqui_moly_wycisza_hydrauliczne_popychacze_hit.html , ale po przejechaniu okolo 20 km, stwierdzam, ze w moim przypadku to wyrzucenie pieniedzy w błoto. Przy kazdej wymianie oleju sytuacja się powtarza, przejechane 5000 km zaworów nie słychać. Następnie po tym dystansie uruchamiam silnik (rzezi jak traktor przez 10 sekund), pracuje cichutko, gdy temperatura oleju miesci się w zakresie 10-70 st.C. Przy 90 zaczynają walić szklanki. Pisaliscie, zeby zalewac olej syntetyczny, ale czy napewno spełni on swoją rolę w moim przypadku? Wydaje mi się, że potrzebuję oleju bardziej gęstego, ktory jest odporny na starzenie - zachowuje swoje własciwosci po przepracowaniu w wysokich temperaturach. Kolejnym olejem, ktory przetestuje bedzie chyba Liqui Moly - MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 - Olej pół-syntetyczny MoS2 Leichtlauf zawiera formułę powodującą osadzanie się błony dwusiarczku molibdenu na wszystkich powierzchniach podlegających procesowi tarcia. Zmniejsza zużycie paliwa, utrzymuje stałą lepkość i jest odporny na starzenie się. Całoroczny olej do silników benzynowych i Diesla. Zapewnia szczególną ochronę części przed ich zużyciem i dużymi obciążeniami oraz zapewnia równomierną pracę przy minimalnym współczynniku tarcia. Przewyższa wymogi firm: BMW – spezialöl, Mercedes-Benz 229.1, VW 500.00/505.00 (1/97).
Gość spedyt Opublikowano 13 Maja 2007 Opublikowano 13 Maja 2007 Wydaje mi się, że potrzebuję oleju bardziej gęstego, ktory jest odporny na starzenie - zachowuje swoje własciwosci po przepracowaniu w wysokich temperaturach. Olej syntetyczny jest bardziej odporny na starzenie,w twoim przypadku pomoże tylko mechanik który naprawi auto i zalej dobrym olejem.
maciekg Opublikowano 24 Maja 2007 Opublikowano 24 Maja 2007 Stukanie jest coraz glosniejsze. Przejechane 6 tys. od ostatniej wymiany i w zwiazku z tym, ze zostalo mi ponad 0,5 l nowego oleju w butelce to tak sobie mysle, ze wyciagne strzykawą 0,5 l i nastepnie wleje ten nowy. Tylko w ktorą dziure wsadzic rurke przez korek czy tą z bagnetu ? W ogole to co o tym myslicie ?
Gość spedyt Opublikowano 24 Maja 2007 Opublikowano 24 Maja 2007 Stukanie jest coraz glosniejsze. Przejechane 6 tys. od ostatniej wymiany i w zwiazku z tym, ze zostalo mi ponad 0,5 l nowego oleju w butelce to tak sobie mysle, ze wyciagne strzykawą 0,5 l i nastepnie wleje ten nowy. Tylko w ktorą dziure wsadzic rurke przez korek czy tą z bagnetu ? W ogole to co o tym myslicie ? Lepiej przez bagnet długą cienką rurką. Będzie ciężko Dla silnika nic złego się nie stanie, napisz czy będzie poprawa
adadur Opublikowano 25 Maja 2007 Opublikowano 25 Maja 2007 Proponuje zapznać sie z wątkiem: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=11405.0
maciekg Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Ten wątek doskonale znamy Lancuszek rozrzadu/napinacz/popychacze to moja specjalność Jutro, tj. w sobotę jadę na caly dzien do garazu, wtedy napisze, czy pomogla zmiana nowego oleju. [br]Dopisany: 25 Maj 2007, 18:21 _________________________________________________Wyciągnelem strzykawką 1 litr oleju. Idealną rurką do tego zadania jest ta ze spreyu do odgrzybiania klimatyzacji. Duza strzykawa 100 ml, cala robota zajela jedną chwilę. Wyciągnięty stary olej byl bardzo zanieczyszczony. Po zalaniu nowego (elf 10w40) i przejechaniu okolo 2 km, mogę się znowy cieszyc cichutką pracą silnika. Nic nie stuka, nic nie dzwoni. Ciekawe czy na tej dolewce bede mogl przejechac kolejne 6 tys. km do kompletnej wymiany filtra i oleju.
Gość spedyt Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Ciekawe czy na tej dolewce bede mogl przejechac kolejne 6 tys. km do kompletnej wymiany filtra i oleju. Przejechać na pewno przejedziesz, ciekawe rozwiązanie z ta wymianą tylko czy to pomoże aż do wymiany?
adadur Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Jeśli to ci pomogło to pamiętaj aby stan ci nie spadał poniżej 1/3 podziałki
maciekg Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Skąd się bierze ten czarny nagar w silniku ? Czyzby poprzedni wlasciciel nieterminowo wymienial olej ? Zauwazylem, ze stary olej zlany do butelki jest bardzo zanieczyszczony. Przykladając plastikową butelkę do słońca w ogole nic nie było widać. Jeżeli chodzi o stan oleju to obecnie jest max.
adadur Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Jak po 15 tyś to może być. Jak chcesz zastosuj renomowane środki do czyszczenia np. firmy LIQUI MOLY
maciekg Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Jak po 15 tyś to może być. Jak chcesz zastosuj renomowane środki do czyszczenia np. firmy LIQUI MOLY O tym samym pomyślałem, ale po zakupie wyciszacza do popychaczy trochę się zraziłem do tych wynalazków. Czy Częste wymiany wysokiej jakości oleju tego nie załatwią? Olej Elf 10w40 posiada właściwości rozpuszczające nagar i oczyszczające? Takie rozwiązanie jest chyba bezpieczniejsze dla silnika i wszystkich uszczelek?
adadur Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Jeśli uważasz że te nagary żle wpływają na osiągi auta to zastosuj jakiś sprawdzony śodek bo nie sądze by czestsze zmiany oleju (też nie mały koszt) lub zalewanie paliwa typu V-Power coś pomogło, może w bardzo długim okresie tak.
maciekg Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 Odessanie oleju pomaga przy 1 l na 2 tys. km i szkalnki znowu stukaja. Dochodzę do 10 tys. km i mam dylemat jaki olej zalac. Interesująca pozycją jest Liqui Moly z MOS2, ktory podobno opracował specjalna technologie przeciw zuzyciu silnika (zawiera formułę powodującą osadzanie się błony dwusiarczku molibdenu na wszystkich powierzchniach podlegających procesowi tarcia). Z uwagi na to, że wybieram się niedługo na urlop (długa trasa) nie wiem co wybrac - sprawdzony ELF, czy ten wynalazek Liqui Moly.
Gość spedyt Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 Czytam że męczysz się z tym już prawie pół roku, nie lepiej wydać raz na wymianę tych szklanek? Wiem że nie jest to tanie ale może w końcu pomoże.
mpoloo Opublikowano 11 Lipca 2007 Opublikowano 11 Lipca 2007 Moja miała przy wymianie około 200tys.km. By nie robić dwa razy wymieniłem przy okazji łańcuch rozrządu. Nie było to tanie - ale było warto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się