Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejne trzęsienie, pompki ideał - pomocy


Maestro_86

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, wiem że kilka tematów już było i się do nich stosowałem jednak u mnie :

- pompki w stanie niemalże idealnym. (grupa 13 nie przekracza 0,5; grupa 23 nie przekracza 10 - pomiary na zimnym zaraz po odpaleniu)

- czujnik temperatury za pomocą VCDS na zimnym i na ciepłym nie ma wielkiej różnicy w temperaturach porównując grupy silnika i licznika.

- wałek rozrządu w świetnym stanie

- synchro ustawione na -0,6

- oleju od wymiany do wymiany nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby.

- Podczas jazdy nic nie kopci

Rano przy takich temperaturach jak teraz obróci wałem ze dwa razy zanim odpali i trzęsie około 3-5 sekund + chmura dymu tylko podczas trzęsienia. Drugie odpalenie już elegancko.

Kolejne spostrzeżenie to przy pełnym bucie delikatnie poszarpie przy 2tys obrotów. Dwumas nowy (auto po programie).

Pytanie: Czy przy takich bardzo dobrych wskazaniach pompowtryskiwaczy jest sens wymieniać uszczelnienia aby całkowicie wyeliminować problem uszczelnień? Czy zawsze walnięte uszczelniacze zawyżają wskazania w VCDS w grupach 13 i 23?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź korekcję na biegu jałowym ale w momencie kiedy telepie silnikiem.

Jeżeli wtedy na którymś garku będziesz miał jazdę z korekcją na mocny plus, to masz przyczynę telepania :decayed:

Na taką przypadłość w większości przypadków pomaga wymiana uszczelniaczy na pompkach ( pod warunkiem że gniazda pompek jeszcze żyją :naughty: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego szwagra w avf bylo identycznie krecil i zapalal za 2 obrotem,telepalo go i przy nastepnym odpale bylo juz ok,do tego na cieplym lubil sam dodac gazu zaraz po zapaleniu,jezdzil tak z pol roku bo wolal sie gonic z lachonami niz to zrobic,az wkoncu padla uszczelka(i tak niezle jak na prawie 4 lata imprezowania w aucie i nie dolozyl nawet grosza) grzal sie przy predkosci powyzej 100kmh jezdzil powoli z miesiac a lachony z nim,wkoncu przyszedl i mowi lisek wymienisz uszczelke heheh no to wymienilem i przy okazji uszczelniacze,teraz auto jak nowe pali od pol obrotu i sie nie grzeje,a lachony znowu maja pojazd na dysco do borkowa))).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź korekcję na biegu jałowym ale w momencie kiedy telepie silnikiem.

Jeżeli wtedy na którymś garku będziesz miał jazdę z korekcją na mocny plus, to masz przyczynę telepania :decayed:

Na taką przypadłość w większości przypadków pomaga wymiana uszczelniaczy na pompkach ( pod warunkiem że gniazda pompek jeszcze żyją :naughty: ).

Ciężko bo zanim mi VCDS na nowo połączy to już przestaje trząść i korekcje mocno w normie :P Spróbuje na weekendzie jednak wymienić uszczelniacze i zobaczymy czy pomoże. Zastanawia mnie tylk oto że korekcje są prawie idealne i boje się żeby po wymianie uszczelniaczy coś się nie popier.... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma blade pojęcie o tej robocie i nie ma odpowiednich narzędzi, to faktycznie łatwiej coś sknocić niż poprawić :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski i wałek na 100% można sprawdzić tylko po wyciągnięciu, vagiem sprawdzasz wartości czujników a nie stan. Wymień uszczelnienia i vacum pompę dopiero potem lamentuj.

Weź pod uwagę ze auto ma 14 lat jeśli nikt nie wymieniał uszczelnień to są twarde jak plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lamentuje bo auto chodzi jak wściekłe ;) tylko teraz to telepanie. Dziś np odpalił po pierwszym obrocie wału, ale trzęsienie pozostało przez 2-3 sekundy. Wałek mówie że ideał bo wymieniałem w wakacje na ori ;) Pompe Vacum jakoś też chyba dwa lata temu założyłem od B7 w sumie nie wiem po co :P Ok wymienie uszczelki i dam znać.


no i niestety... uszczelniacze wymienione i zero poprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu zostawił to w spokoju, skoro trzęsie Ci tylko przez 3 sekundy to nie ma tragedii. Mój też trzęsie, powoli się przyzwyczajam. A nie ruszam nic bo znam przypadki, że ludziska wymienili pół auta, a dalej telepało.

Sprawdzałeś wtyczki od pompek?

Edytowane przez lukasz51237
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod pompą vacum sprawdź. Jak mokro to wymieniaj i powinno pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wytarta krzywka na wałku , przy odpalaniu z rana na zimnym moze ladnie odpalac pusci dyma niebieskiego lekko potrzepie i ustaje ??

zrob tak zapal z rana zaraz zgas i znowu zapal niepowinno juz telepac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem wczoraj do pełna upchałem udeptałem weszło 67 litrów i dziś rano odpalił pięknie i pod pracą również luks. Bez telepania i bez najmniejszego dymka... Fakt zalałem Vervy na orlenie. zobaczymy poobserwujemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem wczoraj do pełna upchałem udeptałem weszło 67 litrów i dziś rano odpalił pięknie i pod pracą również luks. Bez telepania i bez najmniejszego dymka... Fakt zalałem Vervy na orlenie. zobaczymy poobserwujemy :)

Jak kupiłem mojego to też telepało ale na wolnych obrotach, trzęsło strasznie było tam paliwo jakiegoś nieznanego pochodzenia jakieś 20 litrów. Teraz jak tankuje na swojej stacji zero wibracji. Możliwe, że pompki są aż tak czułe na paliwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka dni już mineło odkąd zmieniłem stację paliw i od tej pory wszystkie opisywane wyżej usterki minęły. odpala od strzała, nie telepie i nie kopci. Więc problem się rozwiązał chyba :) Ciekawe czy to za sprawą lepszego paliwa czy dlatego ze zostało upchane pod korek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka dni już mineło odkąd zmieniłem stację paliw i od tej pory wszystkie opisywane wyżej usterki minęły. odpala od strzała, nie telepie i nie kopci. Więc problem się rozwiązał chyba :) Ciekawe czy to za sprawą lepszego paliwa czy dlatego ze zostało upchane pod korek...

chyba jednak sprawa paliwa, pompki są jednak czułe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy to za sprawą lepszego paliwa czy dlatego ze zostało upchane pod korek...

Wygląda na to że jedno i drugie miało znaczenie :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...