pr0fab Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 Witam, Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B6 1.8T+lpg 2001r. Niestety od jakiegoś czasu ~2-3msc wstecz pojawił się problem ze startem. Po odpaleniu, włączam światła, wrzucam wsteczny, ledwno co ruszam i nagle zaczyna pracować na 3 a nawet na 2 cylindrach i po ~5 sekundach gaśnie. Odpalam i znowu to samo. Pomaga odpalenie i odczekanie ~20-30sekund na luzie, bez gazowania itp. Dodam, że jeżeli idę rano do garażu, odpalam i czekam ~20sekund bez dotykania gazu, po prostu pozostawiając go samego sobie, pracuje pracuje i po upływie tych kilkunastu, kilkudziesięciu sekund można normalnie wyjechać z garażu i ruszyć w trasę. Nagrzany samochód można gasić, odpalać i ruszać od razu bez żadnych problemów. Po ~8h stania na parkingu w pracy już zaczyna się ten problem. Wymienione zostały: - cewki BERU - świece NGK - akumulator BOSCH 60Ah - alternator (oryg. używany) - termostat A podejrzewany czujnik temp wody, został raz odłączony przed odpaleniem ale nie pomogło. Proszę o sugestię w jaki sposób pozbyć się tego przykrego problemu, ewentualnie polecić kogoś w okolicach Rzeszowa kto sobie z tym poradzi. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
quadral20004 Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 klape gaszaca sprawdzales?
pr0fab Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Opublikowano 25 Listopada 2015 klape gaszaca sprawdzales? Chyba jednak nie mam zielonego pojęcia o silnikach bo pierwsze słyszę to określenie.. Jak przeprowadzić taką diagnozę? Macie dostęp do materiałów na ten temat?
KubaMpakiet Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 jeszcze sprobuj odlaczyc przeplywke przed odpaleniem
quadral20004 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 kolega ma racje.wadliwy przeplywomierz moze mulic silnik. najlepiej go odlaczyc i zobaczyc roznice.jest on wczepiony w rure kora wychodzi z filtra powietrza.sciagni tylko wtyczke i zobacz roznice,jesli bedzie lepiej to juz wiesz kto jest winowajca.jesli bedzie bez zmian,rozbierz dolot,klapa gaszaca(przepustnica)mozliwe ze ona jest zasyfiona lub elektronika w niej pada i zamyka ci doplyw powietrza
Łukasz13 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Klapa gaszaca w 1.8t? ) Wysłane z mojego Q8HD
quadral20004 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Klapa gaszaca w 1.8t? ) Wysłane z mojego Q8HD haha faktycznie;p co mi sie pokickalo ze to 1.9 . to zostaje przeplywka
pr0fab Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Opublikowano 26 Listopada 2015 Czytałem o tej klapie gaszącej bo nie znam się na tym i właśnie wywnioskowałem, że to tylko w silnikach diesla. A o przepływce zapomniałem wspomnieć, że tak już próbowałem robić. Nie przynosi to żadnego rezultatu. Proszę o pomoc, bo już nerwicy przez to dostaję
Łukasz13 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Wylacz calkiem lpg, pojezdzij jeden dzien na pb i zobacz jak rano odpali.
pr0fab Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Opublikowano 26 Listopada 2015 Wylacz calkiem lpg, pojezdzij jeden dzien na pb i zobacz jak rano odpali. :/ to też było próbowane. Odłączałem nawet wąż zasilający od wtrysków LPG i zaślepiałem. Dwóch mechaników nie poradziło sobie z diagnozą tego problemu ;/ nie mam pojęcia gdzie szukać.
Łukasz13 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Kompresje sprawdzales? No i logi trzeba by zrobic, moze cos wyjdzie.
KubaMpakiet Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 jesli masz kogos co ma w okolicy avj lub bfb podmien przepustnice
pr0fab Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Opublikowano 27 Listopada 2015 (edytowane) Przepustnica była wyczyszczona dokładnie. Z resztą problem jest tylko przy starcie więc uszkodzona przepustnica? Po 1minucie jazdy stojąc na skrzyżowaniu, bez wciskania gazu auto zachowuje się wzorowo, więc przepustnica działa raczej prawidłowo. Kompresji nie sprawdzałem, wydaje mi się, że auto ma dużo mocy a bynajmniej nie spadła od momentu zakupu. Jedyne co zadziwia to fakt, że kiedyś po ładowaniu prostownikiem jakąś 1h przed rozruchem problemu nie było. Akumulator nie powinien być problemem ten model to klasa premium, ładowanie alternatora też poprawne. edit: Zgłasza się na ochotnika dobry mechanik z Rzeszowa lub okolicy? oddam w dobre (doświadczone) ręce do naprawy tej usterki. edit2: Przed chwilą znalazłem taki trójnik (tj. zaznaczone na czerwono) i rzuciło mi się w oczy odejście, które jest podłączone do atmosfery Raczej tak nikt nie projektuje niczego aby wisiało luzem. Czego u mnie brakuje? Gdzie to ma być podłączone? Jeden z wężyków biegnie do elementu zaznaczonego na zielono (patrz. poniżej) Edytowane 27 Listopada 2015 przez pr0fab
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się