Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne problemy z Audi


fibol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem że przy temp. między 70-80 C falują mi obroty delikatnie. Następny objaw tona skrzyni automatycznej tiptronic przy włączonym D jest takie szarpnięcie -uderzenie dość mocne tak jak by chciał ruszyć obroty podskakują do jakiś 1000/min. Dziwny objaw zdarza się bardzo rzadko, ale najdziwniejsze że jak ruszę kierownicą mocno w prawo i lewo to ustaje. Przeguby wszystkie są ok. Na R nic takiego niema biegi zmienia idealnie, może macie jakieś spostrzeżenia co do takich objawów.


Panowie wstępna diagnoza to prawdopodobnie coś na listwie do wtrysków. Jak już to naprawią to dokładniej opiszę usterkę

Edytowane przez fibol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może logi pomogą . Zrób zobaczysz co będzie. Błędy też przy okazji sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc prawdopodobnie kończy się koło hydrokinetyczne. Jak się rozgrzeje wszystko jest ok ale tak do 70C nieraz jak stoję na hamulcu to szarpnie. Może znacie jakiś warsztat w Szczecinie co regeneruje takie koła lub zajmuje się automatami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koło Ci się kończy, tylko sprzęgło hydrokinetyczne.

Falujące obroty i szarpanie to jedne z podstawowych objawów jego końca.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem dziwny objaw rozpędziłem się do 70 km/h i nagle zacząłem hamować ostro zaczęło szarpać skrzynią i nagle zgasł. dodam że Skrzynia tiptronic. za dwa tygodnie chcę jechać na diagnostykę do speca od automatów w Szczecinie podobno jeden z najlepszych na "Przecławiu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odczyt błędów ze sterownika skrzyni.

Pewnie zaproponują wymiane oleju, jeśli się zgodzisz to powiedz że nowy filtr oleju też ma zostać założony a sterownik hydrauliczny skontrolowany a jeśli trzeba to zregenerowany (wymienione zużyte części).

Te zduszenie silnika może być spowodowane problemem ze sterownikiem hydraulicznym albo konwerterem który nie "puścił" sprzęgła lock-up.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z filtrem został wymieniony jakieś max 8 miesięcy temu dynamicznie, stawiam na sprzęgło hydrokinetyczne. Przy zmianie z 1 na 2 słychać jakiś rezonans metaliczny. Musze to zdiagnozować bo w ciemno kupować części niema sensy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończący się hydrokinetyk powoduje drgania przed zmianą biegów.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. A więc byłem na diagnostyce skrzyni automatycznej okazało sie że wszystko w porządku. Przyczyny szarpnięcia okazały dość dziwne. Komputer nic nie wykazał ale zato dawki korygujące są dość wysokie np. 1 garze -2.5 jak skręciłem koła na max (obciążenie). W raporcie warsztat napisał "Test elektroniki A/T, analiza wskazań- Brak błędów w układzie A/T. Test silnika wykazał nieprawidłową dawkę korekcyjną na I cylindrze, jednorazowe wypadanie zapłonu w określonym zakresie temp." Dodam że te szarpnięcia pojawiają się w zakresie 60-75 C i jak np skręcę mocno kołami. Na kompie wychodzą miej więcej dawki korygujące następująco (1: -2.5) ( 2; -1.5) ( 3; 1.2) (4;1.5). Warsztat specjalizuje się w automatycznych skrzyniach Kisielnicki w Szczecinie. Powiedzieli że pompo wtryski do regulacji. Co o tym sądzicie, najbardziej ciekawi mnie dlaczego komp nic nie łapie żadnych błędów przy wypadaniu wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie wtrysku, w jakim sensie?

W benzyniakach to wiem że jak jest spalanie stukowe to ecu to wyłapie i zapisze błąd.

Korekty na wtryskach masz wysokie zwłaszcza pierwszy cylinder.

Jedz z tym do jakiegoś dobrego pompiarza na sprawdzenie, niech Ci zajrzy też w jakim stanie są gniazda pompek.

Uszczelki pod pompki też do wymiany, ale to akurat nie szarpnie Ci portfelem bo nie są drogie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie wtrysku komp wyłapie jak by np. piny były trafione na wtrysku, ale tu nic niema może coś mechanicznie sie przyciera, a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Tak czy inaczej trzeba jechać na sprawdzanie. Ale jeszcze jedno, podobno na pompowtryskach jest jakaś regulacja, może ktoś na ten temat sie wypowie


I jeszcze jedno czy takie korekty mogą powodować większe wibracje budą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przez układ paliwowy mogą występować wibracje.

Po wyciągnięciu wtrysków należy je ponownie ustawić, żeby wtryskiwane paliwo trafiało w odpowiednie miejsce tłoka.

Gdzieś na necie można znaleźć wycinek lub całą książkę serwisową tych silników i w niej jest zawarta instrukcja jak ustawić pompowtryski.

Wysokie korekty na pompkach są spowodowane zwykle zyżytymi oringami (gumki uszczelniające)

Aczkolwiek jak już zawiózł byś auto do pompiarza to zalecane by było ich sprawdzenie dla świętego spokoju :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jutro jadę na warsztat i będziemy działać. Spróbujemy przeczyścić pompowtryski maszyną i preparatem zobaczymy jak to zadziała. Zaczniemy od najprostszej metody. W sumie nic to mnie nie kosztuje ,a za darmo to i ocet słodki :).


A więc czyszczenie nic nie dało w sensie tych szarpnięć dzień czy dwa był spokój, ale auto po czyszczeniu teraz zbiera się ładnie. Jak skręcałem na parkingu kołami na max to znowu zaczęło szarpać. Komp nie pokazuje błędów, ale koleś jak zaczął ruszać wiązką od wtrysków tą przy bloku dokładniej kostką, zaczął bardziej szarpać jak ją w jakieś położenie ułożył przestało szarpać. Czy to jest możliwe że coś z kostką lub wiązką a komp nic nie pokazuje. Korekty spadły po czyszczeniu i to dość ładnie ale szarpanie zostało. Może macie jakieś pomysły, ja się powoli poddaje nie wiem co robić.

Edytowane przez fibol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej wiązce można jeszcze konektorki odgiąć, jak nie pomoże to podstawić inną wiązke i wtedy sprawdzić czy dalej szarpie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie już nie wiem wymieniłem wtrysk, wszystkie zostały sprawdzone a szarpanie jak było tak jest drgania całą budą jak było tak jest, Podłączyłem kompa sprawdzałem usterki i nic , ale jak sprawdziłem w skrzyni to zapamiętana usterka była w takim komunikacie " chwilowe obciążenie sterownika silnika" może macie jakiś pomysł. Już nie wiem co robić, zostało tylko wymienić wiązkę do pompowtrysków. Nie wiem czy to coś pomorze. Te szarpnięcia są denerwujące. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie wymieniaj wiązki.

Jak pompki sprawne to jedz na sprawdzenie kompresji.

Najlepiej jakbyś zrobił komplet logów i ktoś ogarnięty je sprawdził.

Pamiętasz kod błędu z tym obciążeniem sterownika?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. A co do wiązki to jak ją sie porusza to szarpie więcej a jak ułoży sie odpowiednio przestaje szarpać. Jest to dziwne bo komp powinien wyłapać taką usterke jak listwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sterownik powinien zapisać błąd listwy jeśli jest coś z nią nie tak, dodatkowo powinna zapalić się kontrolka check'a.

Jak problem ustępuje gdy się nią rusza to wymień ją.

Przed wymianą listwy zapisz korekty pompek i bipy (kanał 23).

Po wymianie listwy porównaj korekty i bipy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wiązka wymieniona .


Panowie chcę odświeżyć temat. A więc wymieniłem dwa wtryski z największymi korektami po sprawdzeniu korekty są następujące 1 (0,4) 2 (0,2) 3 (0,2) 3 (0,5) tyko nie pamiętam które w minusie. Po wymianie za bardzo się nic nie zmieniło czka mu się dalej drgania mniejsze, nieraz jest tak że szarpnie obrotami w dół i zgaśnie. Dzieje się to na wszystkich położeniach w skrzyni tiptronic P,N,D,R. Po osiągnięci temp. 90 c wszystko ustaje. Dodam że sytuacja jest tylko jak stoję podczas jazy niema żadnych objawów. Komp nic nie pokazuje żadnych błędów.

Edytowane przez fibol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...