Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 AWT] By Cake


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam witam siemaneczko.

Niedawno po solidnych oględzinach stałem się posiadaczem A4 B5 z motorem jakiego szukałem czyli 1.8 z turbiną.

Rocznik: sierpień 2000 (my01)
Silnik: 1.8T AWT
Skrzynia biegów: manualna
Moc: Standard 150 KM
Zawieszenie: 1BE
Hamulce - seria

Wyposażenie:

- skórzane fotele w wersji standard/bieda (?) z grzaniem tylnej części ciała
- pół fis
- dość zmęczona kierownica 3 ramienna s-line
- klima automatyczna


Plany długoterminowe: 
- Ogarnąć audio - zrobione
- Może jakieś 17 cali na lato, chociaż te felgi co są obecnie całkiem mi się podobają - zrobione
- Wizyta u lakiernika celem usunięcia tego co szpeci. - zrobione
- Zmiana 17' na 18' - zrobione
- Oryginalny podłokietnik - zrobione
- Downpipe - był i nie ma (znowu kat) :)

Focisze:
6f7f6f298c4770e0m.jpg 91943b764af90562m.jpg 534b113d0a1707a5m.jpg de653a2fb054f77fm.jpg e5abcdfaf445e1b4m.jpg d496df6d99696633m.jpg 8b9f50f790670f91m.jpg

Setup Letni 2017
2017_au.jpg

Setup Letni 2018
20180611_172803.jpg

Co i kiedy się popsuło(tfu) / zostało zrobione w wyniku eksploatacji:
203 300 olej (Motul 5w40 8100) + filtry
208 000 kompletny rozrząd (co tylko się dało wymienić jest nowe)
212 600 olej i filtry (dalej na motul 5w40 8100) + czujnik położenia wałka rozrządu
marzec 2017 klocki i zaciski ate na przodzie
kwiecień 2017 w końcu setup na lato :D
sierpień 2018 ogarnięty temat tylnej belki, który się ciągnął za mną od czasu kupna auta (przeszło 2 lata) + jak już trzeba było to do kompletu hamulce i klocki.

Planowo pod koniec 2019 przesiadka na coś innego (chyba jakieś uturbione szwedzkie 5 cylindrów ale z moimi planami to różnie)

Edytowane przez Cake
Opublikowano

Ładnie utrzymana, kolorek też fajny :)

Opublikowano

Kolego współczuje, jedna osoba z forum oglądała to audi link : http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8-turbo-skory-klima-alu-mod-01-zobacz-ID6yeQyh.html

Dokładnie kolega " Cody666 " jego słowa na temat tej audi to "Bordo odpada, sklejuch z wielu a4".
Szkoda kolego,że dobrze nie sprawdziłeś ale może akurat tobie to nie przeszkadzało.
Życzę powodzenia w modach no i bezawaryjności :)

Opublikowano

Wiedziałem co biorę, malowana klapa tył, tyle miernik pokazał, wymieniony zderzak tył na oryginalnym lakierze. Wziąłem ją na dokładny serwis i nic więcej niepokojącego nie wyszło. Także nawet jak była składana z przystanku to ktoś to w miarę dobrze to zrobił. Moc ma, drogi się trzyma, hamuje, nie ściąga wszystko póki co działa. Tyle mi wystarczy do jazdy na co dzień. Będzie dbane to auto długo pojeździ. Poprzedni wóz też kupiłem jako po kolizyjny i przez cały okres jak go miałem żadnej awarii, oby było tak z tym. Takimi sprawami się nie przejmuję zbytnio, tak czy inaczej nigdy się nie wie co się kupuje a zrobić idzie sporo (bez przesady).

Opublikowano (edytowane)

Myślałem,że kolega który sprawdzał widział w tym aucie do roboty znalazł, to co opisałem to pikuś puknięty tył jeżeli jest dobrze zrobiony to każdemu się zdarza,że cymbał za tobą się zagapi hah :D:) niech służy Ci kolego :D.
Jak faktycznie sprawdzona dokładnie to nie dziwie się ceny udało się chociaż dobrą cenę ugrać :)?

Edytowane przez Vengazo
Opublikowano

Gość nie miał wielu argumentów za tym, by trzymać cenę za którą wystawił to auto. Z pewnością i tak odpowiednio zarobił na aucie. Co by się (odpukać) z autem nie działo, będzie robione na bierząco.

Opublikowano

Kolor bomba jak i wyposazenie :naughty: Dbaj o auto bo malo takich zadbabych na PL

Opublikowano

na ogloszeniu wypicowana jak na handel :grin:

Opublikowano (edytowane)

Z zewnątrz i w środku wypicowana na błysk była, w środku wyplakowana jak byk (nie znoszę zapachu plaka). Silnika nie chciało im się ruszać zbytnio, wszędzie sucho na szczęście. A co do tego wypicowania to będę się starał żeby wózek tak jak najczęściej wyglądał.

Update:

Cóż. Z furą nic się złego nie dzieje, jestem bardzo zadowolony z eksploatacji. Jest dbane i auto się odwdzięcza to zafundowałem jej całkiem przyjemne dla mojego oka aluski:

e499b59fe6c5c9b1med.jpg

Póki co nic dalej nie mam w planie, może chip na 170-180. Się zobaczy :D

Edytowane przez Cake
Opublikowano

fajnie ze nie zwiesniaczyłes małe mody na poziomie byle tak dalej :decayed:

Opublikowano

ładnie się prezentuje. cieszyć się jazdą i dobrze serwisować aa auto posłuży na długie lata. a to że uderzony czy puknięty aa jest to dobrze zrobione to nie ma się co przejmować. 90% aut coś miało jakąś przygodę Ważne żeby nie robił 4 śladów. powodzenia i szerokości :)

Opublikowano

Prawie po roku mikro update. Fura dalej cieszy mnie bezawaryjnością.

 

Wleciał letni pakiet w wersji 0.5 (klik na foto i będzie duże):

18156077_279838225801468_159297223529615

Kółka jak ustaliłem z merca cls 55 amg po kompletnej renowacji. Kiedyś widziałem na jednym filmiku b5 na takich felgach i postanowiłem, że kiedyś u mnie takie też wylądują.

Już zaczynałem pomalutku kulać budżet na zmianę auta na coś młodszego / szybszego (albo jedno i drugie) ale... Na chwilę obecną do zmiany raczej będzie zawieszenie na jakiś gwint, nieco przyda się obniżyć (dla wyglądu) i usztywnić żeby zminimalizować dobijanie na poprzecznych nierównościach jak mam pasażerów (chyba, że żaden gwint tu nie da nic, to zostanę przy serii 1be). Z racji niewielkich przebiegów myślę nad gwintem fk street czy jakimś tam mts. Wiem, że można w dobrych pieniądzach szukać np kw v1, ale nie wiem czy kupowanie używanego zawiasu to nie kupowanie kota w worku. Chyba, że od jakiegoś zaufanego forumowicza.

Z dalszych planów latem pewnie wleci downpipe, znając życie przy jednej wizycie na montaż gwintu. 
 

 

Opublikowano

Super kółka :wink: Miałem kiedyś takie, ale sprzedałem komuś z Bydgoszczy czy jakoś tak... :decayed:

Opublikowano

To twoje kółka :D

Opublikowano
42 minuty temu, Cake napisał:

To twoje kółka :D

:thumbup:

Opublikowano

Także mikro odświeżenie tematu + bonus w postaci problemu.

 

Niedawno fura przeszła "standardowy+ " serwis olejowy jak co 10 tysięcy.. poniżej dlaczego z plusem:

- płukanka LM

- olej i filtry (cały czas leje 5w40 motul x-cess)

- wyczyszczenie miski, odmy, smoka (nie były bardzo brudne o dziwo)

- nowe końcówki drążków

- nowy czujnik położenia wałka rozrządu, raz już wymieniany i sypał błędami.. okazało się, że czujnik ocierał o rozrząd)

- świece ngk pfr6q

- zasadniczo to z czego jestem najbardziej zadowolony czyli downpipe...

.. i także nacieszyłem się może z 2 tygodnie mając w planie niebawem planowany od wieków chip a tutaj lipa. Przy bucie turbo strasznie się zachowuje, tzn występuje takie "falujące" doładowanie, na każdym biegu z wciśniętym gazem do oporu autem buja i idzie jak 1.8 ale bez turbo. Generalnie tragedia, poglądowe wideo mojego autorstwa poniżej (droga dosyć krótka 1 i 2gi bieg z gazem na maksa) :

 

Tak czy inaczej muszę znowu zrobić logi, najprędzej pewnie w przyszły weekend będę miał dostęp do tego. Kiedyś już coś takiego u mnie wystąpiło i samo się "naprawiło" dla pewności robiłem logi i wychodziły jak z książki, chyba nawet na to forum wrzucałem kiedyś, ale jak widać sprawa mocno nieaktualna. Przejrzałem z grubsza forum i znalazłem temat z podobnym problemem także generalnie może być to w zasadzie od cewek, przez nieszczelność, po samo turbo. Ale nic, się zepsuło to trzeba zrobić :)

Opublikowano

Mini update informacyjny.

Problem opisany wyżej wyeliminowałem poprzez kupno w ciemno nowego N75 (już nie chciało mi się nawet logów robić, bo laptop ledwo wystarczał na dojazd do normalnej drogi gdzie mogłem przydepnąć i potem się bateria kończyła powodując totalne rozwalanie się logów). Po wymianie zaworu turbo podaje elegancko, swoją drogą wymiana to 5 minut z zegarkiem w ręku.

Z rzeczy, które ogarnąłem:

- we wrześniu wpadł nowy wielowahacz SKV (zobaczymy ile to pośmiga)

- parę dni temu wleciało kompletne zprzęgło jednomas Valeo z tarczą nówka sztuka, średnio mi się już podobało jak sprzęgło chodzi i fakt.. tarcza zjechana była do samych nitów zaś dwumas jeszcze polata, ale dostałem nowy jednomas w dość atrakcyjnej cenie także się nie zastanawiałem. Sam dwumas pójdzie niedługo na sprzedaż za jakieś dobre pieniądze.

- niedługo czas kupić jakieś gumy na zimę i na sprzedaż lecą te 18 cali jak wejdę na zimowe koła

- na wiosnę wleci chip bo już mi serio za mało mocy

Opublikowano (edytowane)

Niemal coroczny update :D Teraz pojawiły się problemy.

 

Po ponad 2 latach wymieniliśmy tylną belkę i fura śmiga jak po sznurku, ten "mod" znowu nastręcza problemów znajomemu mechanikowi, który czujniki abs ustawia "na oko". Najpierw abs działał cały czas przy toczeniu się i wywalał błąd przy ~90 km/h. Poprzestawiał, popukał postukał i błędu nie było. Parę dni później okazało się, że abs dalej wali błąd tylko przy przekroczeniu 130 km/h, oj chłopak będzie się musiał ostro za to wziąć albo będę musiał kogoś w okolicy BDG poszukać, kto ma pojęcie :P

Niedawno sprawiłem sobie za flaszkę laptopa i vag wywala błąd abs, także nie ma co dyskutować.  Po pełnym skanie wypluł także błąd P0012. Z internetu dowiedziałem się tyle, że pewnie napinacz to kosza. Z modów wpadł znowu z powrotem katalizator i spadku mocy nie zauważam, chociaż i na DP wydawało mi się, że 1.8T powinien lepiej podawać mimo skromnej mocy, muszę się na hamownie wybrać (może kwestia przyzwyczajenia).

Z wyglądu zmiana felg, poprzednie skończyły swój żywot na krawężniku autostrady jak mi laweciarz zajechał drogę na lewym pasie

34822176_1712620282186286_19527225749368

 

Szukając jakiś rolek na szybko (na już) chcąc jakieś 18 s-line czy flat five niestety nie było nic godnego uwagi i wpadły felgi... z s klasy, takie ni przypiął ni wypiął, ale nie wyglądają najgorzej:

20180611_172803.jpg

Edytowane przez Cake

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...